We hebben een Evohome systeem met een HR92 die in een hele natte ruimte hangt. Het gaat om een badkamer beneden (voor minder validen) waar een douche is zonder douche gordijn etc. Het is dus een open ruimte die vol met stoom komt te staan. Uiteraard zit er wel afzuiging, maar die is niet voldoende om de boel tijdens het douchen af te voeren.
Ik weet dat de HR92's slecht tegen vocht kunnen. Ik moet deze daarom zo'n beetje elk jaar vervangen omdat ze defect gaan. Aangezien ze best prijzig zijn wil ik zoeken naar een betere oplossing.
Ik denk zelf aan een HR91, die zijn in ieder geval al de helft goedkoper. Of iets knutselen met Home Assistant. Ik heb Zigbee en ZWave, dus mogelijkheden genoeg.
Heeft iemand een goed idee?
Ik weet dat de HR92's slecht tegen vocht kunnen. Ik moet deze daarom zo'n beetje elk jaar vervangen omdat ze defect gaan. Aangezien ze best prijzig zijn wil ik zoeken naar een betere oplossing.
Ik denk zelf aan een HR91, die zijn in ieder geval al de helft goedkoper. Of iets knutselen met Home Assistant. Ik heb Zigbee en ZWave, dus mogelijkheden genoeg.
Heeft iemand een goed idee?
Hier had uw advertentie kunnen staan!