Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 18:48
We hebben een Evohome systeem met een HR92 die in een hele natte ruimte hangt. Het gaat om een badkamer beneden (voor minder validen) waar een douche is zonder douche gordijn etc. Het is dus een open ruimte die vol met stoom komt te staan. Uiteraard zit er wel afzuiging, maar die is niet voldoende om de boel tijdens het douchen af te voeren.

Ik weet dat de HR92's slecht tegen vocht kunnen. Ik moet deze daarom zo'n beetje elk jaar vervangen omdat ze defect gaan. Aangezien ze best prijzig zijn wil ik zoeken naar een betere oplossing.

Ik denk zelf aan een HR91, die zijn in ieder geval al de helft goedkoper. Of iets knutselen met Home Assistant. Ik heb Zigbee en ZWave, dus mogelijkheden genoeg.

Heeft iemand een goed idee?

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisverst
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02-10 19:40
Geen enkel van de evohome spullen zijn goed water proof. voor mijn eigen badkamer heb ik een HR92 op thermostaatknop op de inkomende leiding (Buiten de badkamer) gemonteerd. daarbij een remote evohome wireless in het badkamer meubel gelegd zodat hij niet al te vochtig wordt.

Deze optie werkt opzicht prima.

Andere meest goedkope optie is of geen knop en altijd laten meeverwarmen met rest van het huis of er een traditionele thermostaatkraan op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Kan je de afzuiging niet beter maken?
Rooster in de deur bijvoorbeeld voor betere trek?

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkS90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10 15:26
Zijn er bouwkundige opties? En dan denk ik aan het verplaatsen van de HR naar de andere kant van de muur of een andere lokatie: kabels verlengen is goedkoper dan elk jaar een nieuwe regelaar aan de muur ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Kan je überhaupt kosten besparen op verwarming die de aanschaf van de hr92 verantwoorden gezien je die om de zoveel tijd moet vervangen?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
Thermostaatknop op de inkomende leiding klonk als een optie, de leiding loopt over de muur op de boven verdieping. Echter bedacht ik me dat er nog 2 radiators "achter" hangen, dus dat gaat helaas niet lukken..

Afzuiging zou ik zeker naar kunnen kijken, maar denk dat het simpelweg te veel is om af te zuigen. Je moet je voorstellen dat de hele badkamer eigenlijk je doucheruimte is. Beetje vergelijkbaar met de doucheruimtes in zwembaden. Het wordt gewoon nat.

HR naar de andere kant van de muur gaat niet. Het is een thermostaatknop voor op de verwarming (google even naar het plaatje). Dus het is geen kwestie van een draad trekken.

En het doel voor Evohome is zone verwarming (dus confort). Geen kosten besparing.

Ik denk dat ik voor de HR91 ga, die is de helft goedkoper. En dan maar accepteer dat ik 'm jaarlijks moet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoopO
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-09 10:48
EWS99 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 13:07:
Thermostaatknop op de inkomende leiding klonk als een optie, de leiding loopt over de muur op de boven verdieping. Echter bedacht ik me dat er nog 2 radiators "achter" hangen, dus dat gaat helaas niet lukken..

Afzuiging zou ik zeker naar kunnen kijken, maar denk dat het simpelweg te veel is om af te zuigen. Je moet je voorstellen dat de hele badkamer eigenlijk je doucheruimte is. Beetje vergelijkbaar met de doucheruimtes in zwembaden. Het wordt gewoon nat.

HR naar de andere kant van de muur gaat niet. Het is een thermostaatknop voor op de verwarming (google even naar het plaatje). Dus het is geen kwestie van een draad trekken.

En het doel voor Evohome is zone verwarming (dus confort). Geen kosten besparing.

Ik denk dat ik voor de HR91 ga, die is de helft goedkoper. En dan maar accepteer dat ik 'm jaarlijks moet vervangen.
Van de week ook in de badkamer een HR92 vervangen door een 91. In 8 jaar tijd tweede keer dat een 92 het begeeft. Dus dat valt wel mee. Maar onze badkamer is niet zo heel vochtig en buiten het stookseizoen haal ik de knop weg en leg die zonder batterijen in een andere kamer in de kast. Scheelt toch weer de helft.

Benieuwd hoelang deze meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
JoopO schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:16:
[...]

Buiten het stookseizoen haal ik de knop weg en leg die zonder batterijen in een andere kamer in de kast. Scheelt toch weer de helft.
Dat is ook wel een goede tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Is een extra bescherming wellicht een oplossing?
https://www.rvr.ie/products/hr92-vandal-protection
https://www.smart4save.co...er-hr90-e-hr92-avs90.html

[ Voor 36% gewijzigd door Microkid op 14-10-2024 17:32 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1