Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:17
Mijn Denon avr 2113 is aan vervanging toe

Is nu echt wel verouderd en de Internet module doet het al even niet meer.

Met mijn gestelde budget komt ik momenteel uit op de Denon Avr-x2800H (DAB)
Heb ook naar gebruikt gekeken, maar heb dit idee laten varen
Dit model is al al 2 jaar op de markt. Ik ben bang dat de opvolger weer net boven budget komt en hoop op nog een prijsverlaging als het nieuwe model uitkomt.

Na het lezen van verschillende reviews begin ik ook meer geïnteresseerd te raken in HEOS

Wat ik nog niet heb kunnen vinden is het volgende: kun je met HEOS van je set 5.1 maken?
Is er kans op vertraging als je speakers bedraad en draadloos hebt?

Mijn set is nu als 2.1 aangesloten waarbij de speakers Bi-Amp zijn aangesloten.
Betreft trouwens Jamo 608 met Jamo sub 300.

Mijn 5.1 opzet is pas komen te vervallen ivm andere indeling huiskamer

Draadloze speakers zijn in de huidige indeling wel een uitkomst. En een mooie start om ook tzt alle speakers te vervangen richting een Dolby Atmos opzet
Die Jamo's zijn ondertussen alweer 15 jaar oud denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:13
Denon biedt slechts één verouderde receiver (HEOS AVR) waar je draadloze HEOS achter speakers op aan kunt sluiten. De actuele Denon receivers bieden enkel support voor HEOS multiroom audio.

Ik zou dan eerder naar een Yamaha receiver kijken met bijbehorende MusicCast speakers bijv. de 20 serie. Dan heb je meer keuzes mbt de receiver en bijkomend voordeel dat de speakers imo van betere kwaliteit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:02

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@p.d.akkerman gebruik eens dit lijstje Jorgen in "Keuze tussen receivers" om te zien welke receivers allemaal voldoen. Vink de filters aan de pricewatch en wat komt daar dan uit?

@Freshouttheoven biedt Yamaha wel surround aan via musiccast? Heos doet dat inderdaad niet voor zover ik weet (op die HEOS AVR na inderdaad).

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:13
Jorgen schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 17:08:

@Freshouttheoven biedt Yamaha wel surround aan via musiccast? Heos doet dat inderdaad niet voor zover ik weet (op die HEOS AVR na inderdaad).
Ja, de RX-V4A evenals de RX-V6A bieden volgens de specs MusicCast surround support aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:02

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als dat aardig werkt is dat voor een boel mensen een mooie optie 👍🏻😊

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duster_42
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-05 13:59
Dat de X2800h na 2 jaar nog te koop is zegt niet zo veel. Receivers zitten al lang niet meer in een jaarlijkse update ronde. Meeste huishoudens gaan tegenwoordig voor een soundbar ipv een receiver met 2 tot 15 aparte luidsprekers in de woonkamer.
Met de Sony STR AN1000 kun je ook wireless surround speakers (SA-RS5) en een draadloze subwoofer (SA-SW5) aansluiten en is nu voor een mooie prijs te krijgen.
De Sony krijgt goede reviews, ook mede door Sony's eigen 360 Spatail surround sound mapping
wat blijkbaar een hele mooie, ruimtelijke surround beleving is.
Ik heb het zelf niet gehoord, maar deze Sony staat hoog boven aan mijn lijstje.
De Sony is verder voor zien van HMDI 2.1, Wi-Fi en verder alle draadloze verbindingen die je maar nodig hebt: Chromecast, spotify connect, apple airlplay2, bluetooth etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-05 15:42
Ik ben niet helemaal ingelezen op de draadloze speakers en receivers. Maar een belangrijk nadeel van die draadloze ondersteuning lijkt me dat je jezelf het ecosysteem van een Yamaha of Sony intrekt. Persoonlijk zou ik geen receiver kopen om er dan perse specifieke draadloze speakertjes van datzelfde merk voor (te) veel geld bij te moeten kopen. Een receiver koop je doorgaans om daar een mooie speaker aan te hangen en niet van die draadloze melkpakjes.

Of heb ik dat helemaal verkeerd?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
@Hulleman Eens! En een set goede speakers gaat een heeeeele lange tijd mee. Mijn B&W's gaan al over de 20 jaar en nog steeds top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duster_42
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-05 13:59
Mee eens dat je op een mooie receiver een paar kwalitatief goede luidsprekers moet aansluiten en geen ''melkpakjes''.
Het is soms echter wel handig om te gaan voor draadloze surround speakers.
Ik vind het niet makkelijk en mooi om 10 meter kabel door de woonkamer te trekken om surroundspeakers aan te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-05 15:42
Duster_42 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:24:
Ik vind het niet makkelijk en mooi om 10 meter kabel door de woonkamer te trekken om surroundspeakers aan te sluiten.
Fair point. Maar je beperkt je dan wel in speakers die die Sony receiver draadloos of Yamaha Musiccast ondersteunen. Nu hoeft dat voor surround speakers niet rampzalig te zijn uiteraard.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:17
Kan slotje op.

Heb van weekend een avr x3600 aangeschaft
Pagina: 1