Gat opvullen betonvloer op zolder

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilciucci
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-03 10:59
Ik hoop dat iemand me kan helpen met het volgende.
Ik ben de zolder aan het verbouwen en heb een deel van de trapleuning verwijderd om een metalstud wand te plaatsen. Na het verwijderen van het hout zit er een gat van 5cm in de betonnenvloer die ik dus wil opvullen. Ik zie nu alleen dat er een kleine spleet zit tussen de vloer en het hout van de trap. Ik ben bang dat als ik cement stort in het gat er wat naar beneden lekt op mijn muur. Heeft iemand een idee wat ik het best kan doen.
Zou ik alabastine grote gaten vuller kunnen gebruiken? Ziet er best dik uit. Kan ik daar gewoon de wand op plaatsen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BkIVDnejqrBN-MAru5BTn5dg5n0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BpjTSZSsBbT7eE1rujLbarCO.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:32

MJV

Je kunt de cement natuurlijk ook wat dikker mengen. Gatenvuller lijkt me wat minder sterk, maar geen idee of dat ook echt zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

hoe sterk moet het zijn?
* pur?
* gewoon hout terug?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:26

FreakNL

Well do ya punk?

Dit gat heeft er altijd gezeten maar zat dus verstopt onder de basis van de trapleuning? Niet teveel moeite doen dan. Beetje pur erin..

/edit
Oh de wand moet daarop. Dan moet je het wel anders oplossen.

[ Voor 21% gewijzigd door FreakNL op 12-10-2024 08:13 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Eerst die spleet opvullen met een kit oid tegen doorlekken? En daarna gewoon vullen met cement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
PUR erin en door.

Ben wel benieuwd waar je de metalstud op gaat bevestigen want die houten afwerkplaat en dat gaat hebben natuurlijk geen draagkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19:30
Ik zou de opstaande plank van de trap met lange schroeven goed vast zetten in de vloer, daarop zet je een plank/ balk die voor een deel op de bestaande vloer rust.. waarop je de drager van de metalstud wand vast schroeft.
Die balk werk je later af met een latje ('architraaf')

Als je het gat zou opvullen met beton, zou dat bij het boren van gaten voor de bevestiging van de metalstud-drager zó weer barsten.. dus niet opvullen (mss gewoon opvullen met pur)

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:26
Kan je de metal studs niet in het gat zetten? Dan kan je na plaatsen altijd nog een plint of kitrand tussen gipsplaat en vloer zetten, als gat breder is dan de muur.
Als gat smaller is, enkel metal stud tot onderin, gipsplaat gelijk met vloer.

Denken in oplossingen, scheelt hoop stress ')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Onderkant al dan niet tijdelijk afsluiten en dan vullen met beton.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 01-05 07:52
Je dekvloer is van zand cement.

Koop een zak kant en klare zandcement bij de bouwmarkt. Hier hoef je alleen water aan toe te voegen.

Dit is aardvochtig en als er wat naast valt geeft dit geen vlekken. Eventueel grote gaten afdichten met kit/pur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik denk dat beton natter is dan zand cement. Dat kun je zonder vocht sporen aan de onderkant (het is niet zichtbaar of het gat doorloopt tot de verdieping eronder) aansmeren. Als je een paar keer wrijft over zandcement komt het vocht omhoog en kun je best glad afstrijken.

Zandcement is echter geen sterke vloer voor boorgaten... Maar daar zou pur of montage kit (?) gebruikt kunnen worden. Ik heb geen ervaring met metal stud.

Vraag het een professional...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:53

reaL_G

G

Zat de traphek wel stevig vast? Onder en zijkanten? Indien ja,
Je had de spijlen onderaan kunnen afzagen, en dan het metalstudframe op de regels onder en zijkanten
Kunnen bevestigen, waarbij de afwerking dan over de regels zou vallen.

Ik zou nu een houten frame maken van 20/25 cm hoog (breedte regels = metalstud).
Het frame voorzien van een lat aan de onderzijde welke in het gat past ( horizontale stabiliteit)
Het frame goed koppelen aan de zijkanten in de muur en kozijn. Gat vooraf afpurren of vullen met zandcement.
Dan metalstud daarop opbouwen en afwerken.

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13:43
natural colour schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 08:49:

Als je het gat zou opvullen met beton, zou dat bij het boren van gaten voor de bevestiging van de metalstud-drager zó weer barsten.. dus niet opvullen (mss gewoon opvullen met pur)
Vriend van mij heeft zo'n situatie opgelost door een paar draadeinden 8mm mee te gieten, dat is meer dan voldoende om de stud mee te bevestigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 13:22
Eerst plastic folie in de sleuf leggen tegen doorlekken en daarna cement storten. De cement niet te nat maken, je kan het met een plantenspuit nog regelmatig nat spuiten zodat het goed uithard.
Beton (kant en klaar) kan ook als het echt sterk moet zijn, ook niet te nat maken.
Beton kun je zelfs droog storten en daarna bevochtigen met de plantenspuit.

[ Voor 12% gewijzigd door vogelmans op 12-10-2024 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilciucci
Bedankt voor de vele tips. De balk met spijlen zat met 2 schroeven vast aan de opstaande rand van hout. De dekvloer is er tegenaan gestort en is totaal niet vlak er onder en heel korrelig. De balk van de leuning had ik verwijdert omdat die te hoog is en in de breedte net niet goed uitkwam met de nieuwe muur. Dacht ook al wellicht om de balk door te zagen op tot vloerhoogte en terug te plaatsen en vast te maken.
Zal even alle tips goed doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilciucci
Ter veduidelijking, ik kan niet kijken tussen trap en vloer, maar als het donker is en het licht staat aan beneden dan zie ik licht er tussen schijnen. Onder op de muur bij de trap zit spachtelputz.
Als ik het goed begrijp en ik doe er zandcemen in dan zou het goed moeten gaan en mocht er een beetje toch op de muur eronder komen dan krijd ik dat er nog af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakHm
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15:55
Kit de rand waar je licht door ziet eerst af.
Daarna strook vullen met zand cement en glad afstrijken.
Goed laten drogen voordat je de metalstud (denk je ook aan de afdichtband tussen het profiel en de vloer/wand ?) op de vloer monteert.
Hier ook moeten doen na verwijdering van een traphek. Zit al 20 jaar prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilciucci
Weet niet of het kitten gaat lukken, er zit al een erg korrelige en ongelijke laag zandcement. Ik ga het proberen en dan laat ik wel weten hoe het gegaan is.
Pagina: 1