Linkshandige muis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een linkshandige gamer. Ik zoek een nieuwe muis voor games. De Razer DeathAdder Left Hand Edition is niet meer leverbaar. Dit betekent dat, nu mijn muis versleten is, ik op zoek moet naar een nieuwe linkshandige muis. Hebben jullie een suggestie wat een goede linkshandige muis is?

Ik wil best 100 euro betalen voor een nieuwe linkshandige gaming muis. Maar ik kan helaas niets vinden. Wat is jullie suggestie? Kan ik de Deathadder nog ergens vinden voor linkshandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek echt linkshandig zonder universeel, liever niet met batterijen of via een usb chip, met een usb kabel.

voor elke regel een apart bericht is overbodig, heb je 4 berichten naar 1 bericht gebracht

[ Voor 67% gewijzigd door Linksquest op 12-10-2024 09:14 . Reden: 4 berichten naar 1 bericht samen gevoegd. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:34
In de pricewatch kun je makkelijk filteren.
categorie: Muizen

Als je wilt kun je ook muizen die zowel links als rechthandig gebruikt kunnen worden erbij doen.

Ik heb alleen dpi niet ingesteld. De ene gamer wilt altijd mega hoog en de ander vind laag juist prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
  • Laatst online: 17:49
Verwijderd schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 05:55:
Ik zoek echt linkshandig zonder universeel, liever niet met batterijen of via een usb chip, met een usb kabel.
It SUCKS! Ik ben ook linkshandig en ik had ook de Razer left handed en die was echt geniaal. En ik heb Razer gesproken en ze doen er niets mee. Ik heb nu de Razer Naga en vind het niets met idioot veel knoppen aan de zijkant.

Wij als linkshandige zijn niet interessant voor de fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
  • Laatst online: 17:49
Cave_Boy schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 06:22:
In de pricewatch kun je makkelijk filteren.

Als je wilt kun je ook muizen die zowel links als rechthandig gebruikt kunnen worden erbij doen.

Ik heb alleen dpi niet ingesteld. De ene gamer wilt altijd mega hoog en de ander vind laag juist prettiger.
Dit is hoeveel er officieel zijn voor alleen linkerhanden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SHbrln5cCr2bbKgzB4umdRR1aJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8OD5FiOBLnuFDqeH4N1c3DOn.jpg?f=fotoalbum_large

55! 8)7 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:20
Beatz schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 19:15:
[...]

Dit is hoeveel er officieel zijn voor alleen linkerhanden:
[Afbeelding]

55! 8)7 :'(
Waarvan van de 55, merendeel ergonomische office muizen zijn. Een aantal el cheapo muizen. En gevraagd gaming muizen eigenlijk non-existent als je het mij vraagt.

Voor mij dan ook de reden dat ik enkele jaren geleden, bij overlijden mijn laatste linkshandige muis, ook al overgestapt was op universeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:59
Een nieuw topic openen lijkt mij niet nodig, dus ik post mijn "oplossing" hier.

Helaas vereist het echt (de)solderen, maar moeilijk of veel werk is het nou ook niet. Wel priegelwerk.

Uiteindelijk pak ik de guts van deze muis:

product: Cooler Master MM712

En de behuizing van deze muis:

uitvoering: Adesso iMouse E7

(evt recht handig: uitvoering: Adesso iMouse E3 )

Plus welke skates je ook maar wilt, ik heb 3rd party skates gebruikt maar die van de 712 zijn prima te hergebruiken als je ze met beleid eraf haalt.

Ik heb 3d modellen gemaakt:
E7 (links): https://github.com/grasma...v2-Adesso-iMouse-E7.FCStd
E3 (rechts): https://github.com/grasma...v2-Adesso-iMouse-E3.FCStd
(let op: deze 3d modellen sluiten NIET perfect aan omdat ik lui ben, het werkt en het hoeft niet perfect te zijn voor mij; In de echte muizen buigt de voorkant iets naar boven, ik heb dit gewoon recht gelaten dus daar zit een "gat" / "spleet").

Kunnen met FreeCAD geopend worden (en dan naar een printbaar formaat geëxporteerd worden).

Verder heb ik ook nog meteen nieuwe switches en scroll besteld, om die op de printplaat van de E7 te solderen, want de scrollwheel is echt heel slecht op de E7 en er komt stof in, dus ik heb een boel bedekte scroll encoders (dust resistant) besteld op aliexpress, en eentje erop gesoldeerd, incl betere switches.

Uiteindelijk was het gewoon voorzichtig en secuur na-meten en alles goed (de)solderen.

Resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eLDhqUhQubTpItx5YqQozv_6wrU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7xyfaolGU3eRtzL2kHA4qpDB.jpg?f=fotoalbum_large

Je mist alleen het opbergvakje voor de dongel maar ik kan daar mee leven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lwIXvDzKJQDz_ZQzcebcgFf1Ccs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7cayZX9p8K0DJslzhialCymD.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb nu dus een prima linkshandige ergonomische muis, die zowel draadloos via dongle EN bluetooth gebruikt kan worden, en ook via USB-C gebruikt kan worden, die ook nog eens 1000Hz polling doet om lekker te gamen.

Indien iemand dit wil namaken ik help graag (gratis via forum hoor, of voor een fikse vergoeding wil ik het best voor je maken en alles uit je handen nemen -- maar liever niet).

Kostte mij zo'n uurtje priegelen om alles goed te (de)solderen en in elkaar te zetten.
Oh ja en de schroefjes.. die her-gebruik ik gewoon van de 712mm _/-\o_ (wel een 2mm boor nodig om het gat voor te boren in 3d model, expres voor gekozen omdat het erg kleine schroefjes zijn).

De switches op de 712 zijn optisch maar door de diodes te verwijderen is het gewoon mogelijk om klassieke switches erop te solderen (op de positie van de sensor diodes).

Er bestaan drie van zulke muizen (1tje op werk, 1tje thuis, 1tje vriendin rechtshandig) en ze werken allemaal perfect sinds eind november vorig jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door grasmanek94 op 12-02-2025 17:14 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:51

sapphire

Die-hard pruts0r

Logitech G Pro Wireless kan toch linkshandig? Kan zelfs de duimknoppen links doen naar mijn weten....

Gabriël AM5

Pagina: 1