koekjesmuur nodig op inlogpagina?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik navigeer meteen naar de inlogpagina van GoT.

Steeds weer de koekjesmuur voor mijn snufferd lijkt me zo overbodig als ik daarna meteen inlog (en mijn voorkeuren dus duidelijk worden)

Is dat een noodzakelijk iets of kan dat aangepast worden zodat ik meteen de invoegmarkering in beeld heb? (zoals vroegâh :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

log jij elke keer uit dan op je pc? Ik heb nu 1 keer die popup gekregen terwijl ik wel ingelogd was. Verder geen last van gehad.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
Toet3r schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 01:06:
log jij elke keer uit dan op je pc? Ik heb nu 1 keer die popup gekregen terwijl ik wel ingelogd was. Verder geen last van gehad.
Ja, ik log dagelijks in en uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Dan snap ik die melding wel. De koekjes die jouw voorkeur opslaan worden waarschijnlijk elke keer weg gemikt bij uitloggen of afsluiten van je brower.

Wat is de reden dat je elke keer uitlogt?

[ Voor 11% gewijzigd door Toet3r op 12-10-2024 01:21 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
Toet3r schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 01:21:
Dan snap ik die melding wel. De koekjes die jouw voorkeur opslaan worden waarschijnlijk elke keer weg gemikt bij uitloggen of afsluiten van je brower.

Wat is de reden dat je elke keer uitlogt?
Computers gaan uit zodra ik ze niet gebruik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

"Ik configureer mijn browser zo dat die cookies weggooit bij het afsluiten en sluit elke dag mijn computer af. Hoe kan ik zorgen dat iets dat afhankelijk is van cookies blijft werken?"

Regel een browserplugin die cookiemuren standaard weigert en zorg dat die die van Tweakers ondersteunt.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
CodeCaster schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 09:59:
"Ik configureer mijn browser zo dat die cookies weggooit bij het afsluiten en sluit elke dag mijn computer af. Hoe kan ik zorgen dat iets dat afhankelijk is van cookies blijft werken?"

Regel een browserplugin die cookiemuren standaard weigert en zorg dat die die van Tweakers ondersteunt.
De vraag was enkel of dat het nodig is om op de inlogpagina een koekjesmuur te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hippocampus schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:01:
[...]

De vraag was enkel of dat het nodig is om op de inlogpagina een koekjesmuur te hebben.
Het antwoord is hoogstwaarschijnlijk iets als "ja, want bij inloggen worden cookies gezet, en welke dat zijn, is afhankelijk van je voorkeuren", maar dat kunnen de devvers inderdaad beter beantwoorden.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:04
Tsja, ik heb Tweakers als vertrouwd aangemerkt en hoef nooit meer in te loggen.
Scheelt ook weer overuren voor mijn hippocampus..........
Ook ik zet mijn computers dagelijks uit.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05 12:15

MsG

Forumzwerver

Volgens mij praat men langs elkaar heen. Log je elke dag bewust uit op Tweakers, bijv. Na het einde van de dag? Nee, we hebben het niet over het uitzetten van de computer, dat doen de meesten hier namelijk wel, maar daarmee word je niet per se getrakteerd op een cookiewall de volgende dag.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het uitschakelen van je computer heeft niks te maken met het wissen van je cookies. Ik schakel de computer niet elke dag uit (gaat gewoon in standby) maar bij een reboot of herstart van de browser hoef ik niet steeds weer in te loggen. Dus als je "gewoon" de cookies van tweakers bewaart, hoef je ook niet steeds aan te geven dat je wel of niet tracking cookies wilt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-05 11:16

DaFeliX

Tnet Devver
Hippocampus schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 01:03:
Ik navigeer meteen naar de inlogpagina van GoT.

Steeds weer de koekjesmuur voor mijn snufferd lijkt me zo overbodig als ik daarna meteen inlog (en mijn voorkeuren dus duidelijk worden)

Is dat een noodzakelijk iets of kan dat aangepast worden zodat ik meteen de invoegmarkering in beeld heb? (zoals vroegâh :) )
Voorheen, met onze eigen cookieconsentbar en daarvoor met de oude cookiemuur konden we bepaalde pagina's inderdaad markeren als 'geen cookiemuur nodig'. Voor het hele verhaal geldt overigens dat het om meer gaat dan cookies, ook het inladen van inhoud van externe bronnen die niet noodzakelijkerwijs een cookie plaatsen vereisen dat je als gebruiker daar toestemming voor geeft.

Afin, zoals je hebt gemerkt werkt dit niet meer sinds we de DPG Privacy Gate gebruiken. We hebben gekozen om dit weg te halen om meerdere redenen. Allereerst waren er maar een zeer beperkt aantal pagina's waarvan we zeker wisten dat er geen externe inhoud staat en deze functionaliteit wordt gebruikt. De belangrijkste reden dat we deze functionaliteit hadden, is omdat er op het Tweakers domein een pagina stond waar naar gelinkt werd in de cookieconsent. Die moest je dus wel kunnen bekijken zonder toestemming te hebben gegeven.

Nu we de DPG Privacy Gate gebruiken, is die pagina niet meer op het Tweakers domein te vinden, dus vervalt de noodzaak om een 'geen cookiemuur nodig'functionaliteit te hebben. Daarnaast is jouw consent in de DPG Privacy Gate niet gekoppeld aan jouw Tweakersprofiel. Dus ook als je ingelogd zou zijn, maar nog geen consent hebben gegeven in de DPG Privacy Gate, zou je alsnog de DPG Privacy Gate krijgen.

Als je de DPG Privacy Gate cookies niet zou verwijderen, dan was het effect overigens kleiner. Je zou dan alsnog naar de DPG Privacy Gate worden gestuurd, maar die zou dan 'zien' dat je al consent hebt gegeven en je daarna direct terugsturen naar Tweakers.
Het "probleem" is dus dat je de cookies van de DPG Privacy Gate weggooit, waardoor je deze muur steeds krijgt.
Toet3r schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 01:06:
Een inlog op Tweakers is niet gekoppeld aan consent op de DPG Privacy Gate. Dus in- en uitloggen heeft geen effect op de consent die je hebt gegeven.
Wel gebruiken we een cookie op Tweakers om te zien of je ooit consent hebt gegeven; en sturen we je naar de DPG Privacy Gate als je dat nog niet hebt gedaan en stuurt die je terug naar Tweakers als je al consent hebt gegeven.
Hippocampus schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:01:
[...]

Strikt gezien zou het misschien kunnen om hem hier niet te tonen, maar logisch is het niet. Je zal 'm nl dan alsnog krijgen op de eerstvolgende pagina waar je hem wel nodig hebt. Dus dan zou je misschien eerst kunnen inloggen, en daarna alsnog de DPG Privacy Gate krijgen zodra je op een andere pagina terecht komt. Niet echt gebruiksvriendelijk lijkt me :)

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
DPG Privacy Gate valt dan onder cookies van derden.
Een vrij gebruikelijke browser instellingen om die weg te gooien.

Kan je Tweakers wel een uitzondering geven, maar DPG is weer zo groot dat je het op teveel plaatsen tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
@DaFeliX Bedankt voor de uitleg. (y)
Pagina: 1