Hippocampus schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 01:03:
Ik navigeer meteen naar de inlogpagina van GoT.
Steeds weer de koekjesmuur voor mijn snufferd lijkt me zo overbodig als ik daarna meteen inlog (en mijn voorkeuren dus duidelijk worden)
Is dat een noodzakelijk iets of kan dat aangepast worden zodat ik meteen de invoegmarkering in beeld heb? (zoals vroegâh

)
Voorheen, met onze eigen cookieconsentbar en daarvoor met de oude cookiemuur konden we bepaalde pagina's inderdaad markeren als 'geen cookiemuur nodig'. Voor het hele verhaal geldt overigens dat het om meer gaat dan cookies, ook het inladen van inhoud van externe bronnen die niet noodzakelijkerwijs een cookie plaatsen vereisen dat je als gebruiker daar toestemming voor geeft.
Afin, zoals je hebt gemerkt werkt dit niet meer sinds we de DPG Privacy Gate gebruiken. We hebben gekozen om dit weg te halen om meerdere redenen. Allereerst waren er maar een zeer beperkt aantal pagina's waarvan we zeker wisten dat er geen externe inhoud staat en deze functionaliteit wordt gebruikt. De belangrijkste reden dat we deze functionaliteit hadden, is omdat er op het Tweakers domein een pagina stond waar naar gelinkt werd in de cookieconsent. Die moest je dus wel kunnen bekijken zonder toestemming te hebben gegeven.
Nu we de DPG Privacy Gate gebruiken, is die pagina niet meer op het Tweakers domein te vinden, dus vervalt de noodzaak om een 'geen cookiemuur nodig'functionaliteit te hebben. Daarnaast is jouw consent in de DPG Privacy Gate niet gekoppeld aan jouw Tweakersprofiel. Dus ook als je ingelogd zou zijn, maar nog geen consent hebben gegeven in de DPG Privacy Gate, zou je alsnog de DPG Privacy Gate krijgen.
Als je de DPG Privacy Gate cookies niet zou verwijderen, dan was het effect overigens kleiner. Je zou dan alsnog naar de DPG Privacy Gate worden gestuurd, maar die zou dan 'zien' dat je al consent hebt gegeven en je daarna direct terugsturen naar Tweakers.
Het "probleem" is dus dat je de cookies van de DPG Privacy Gate weggooit, waardoor je deze muur steeds krijgt.
Een inlog op Tweakers is niet gekoppeld aan consent op de DPG Privacy Gate. Dus in- en uitloggen heeft geen effect op de consent die je hebt gegeven.
Wel gebruiken we een cookie op Tweakers om te zien of je ooit consent hebt gegeven; en sturen we je naar de DPG Privacy Gate als je dat nog niet hebt gedaan
en stuurt die je terug naar Tweakers als je al consent hebt gegeven.
Strikt gezien zou het misschien kunnen om hem hier niet te tonen, maar logisch is het niet. Je zal 'm nl dan alsnog krijgen op de eerstvolgende pagina waar je hem wel nodig hebt. Dus dan zou je misschien eerst kunnen inloggen, en daarna alsnog de DPG Privacy Gate krijgen zodra je op een andere pagina terecht komt. Niet echt gebruiksvriendelijk lijkt me