Tips voor geschikte nette vloer icm fietsenbanden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:21
In mijn nieuwe tuinkantoor en tevens fietsenstalling :P , zoek ik een geschikte vloerafwerking.

De vloer het prefab bijgebouw wordt opgeleverd is vezel beton, waarbij je de vezels aan de oppervlakte ziet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9VrVOXhGSl_z5TmmaVpBe5LxwK0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/igzVDnzrOtJZOid6jX4YbThQ.jpg?f=fotoalbum_large

Dunne Betonverf is dan wat lastig denk ik. Er zal echt een laagje van iets op moeten.

Epoxy of PU vindt ik wel fraai, maar een hele effen vloer is niet handig met vieze fietsen. Daarnaast is het veel werk ze te leggen en vrij prijzig.

Daarom zat ik aan 1 stuk kamerbreed vinyl te denken. Goedkoop en makkelijk zelf te leggen.
Alleen, ik lees op sommige plekken dat de weekmakers in fietsbanden donkere vlekken kunnen maken op vinyl.

Ik kan het me moeilijk voorstellen, maar dan valt vinyl af. PVC heeft volgens mij hetzelfde probleem.

Dan zie ik rubberen vloeren, maar dat ziet er meteen uit als een schuur en het is ook een werkplek.

Wat blijft er dan nog over? Tegels?

Hebben jullie tips voor een weekmakers bestendige vloer die er keurig uit ziet in een tuinkamer/kantoor waar ook fietsen in komen?

[ Voor 26% gewijzigd door MWDKing op 11-10-2024 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:32
Zand? :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06:40
linoleum of marmoleum. Als je nu een betonnen dekvloer hebt, kan je ook betonverf overwegen.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightgold
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 00:01
gevlinderd beton?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Van die (parkeer)garage verf op het beton?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:08
MWDKing schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:32:
Alleen, ik lees op sommige plekken dat de weekmakers in fietsbanden donkere vlekken kunnen maken op vinyl.

Ik kan het me moeilijk voorstellen, maar dan valt vinyl af. PVC heeft volgens mij hetzelfde probleem.
Mijn ouders hebben ooit vinyl in de garage gelegd, ik kan je uit ervaring vertellen dat het met autobanden in ieder geval niet goed gaat. :X

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
Saint2Saint schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:38:
linoleum of marmoleum. Als je nu een betonnen dekvloer hebt, kan je ook betonverf overwegen.
Goed idee. Helaas niet waterdicht, wat met fietsen dan weer niet zo handig is na een regenbui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
Ik heb de OP aangevuld; het is een vezelversterkte dekvloer en dan kan je niet vlinderen volgens mij. Sowieso wil je na het vlinderen nog een nabehandeling doen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
YakuzA schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:43:
Van die (parkeer)garage verf op het beton?
Gaat denk ik niet vanwege de vezels aan het oppervlakte van het beton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:19
Er zijn ook mooie PVC garagetegels verkrijgbaar. Je zou denken dat het dan wel tegen rubber kan.

Volgens mij is het ook de weekmaker in de PVC die een reactie aangaat met rubber. Dat is misschien een probleem bij huiskamer PVC maar als het speciaal gemaakt is voor garages (andere weekmaker ?) dan zou dat geen probleem moeten zijn.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Hoeveel m² gaat het om en wat mag het kosten? Als er wat budget is dan kan keramisch parket mooi zijn. Slijtvaste tegels met houtlook, chique en sterk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:13
stin00 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:59:
Hoeveel m² gaat het om en wat mag het kosten? Als er wat budget is dan kan keramisch parket mooi zijn. Slijtvaste tegels met houtlook, chique en sterk dus.
Dit kwam ik posten, ik denk dat je dat met een beetje fietsbanden niet stuk krijgt, en het is goed schoon te maken, maar kan er uit zien als net kantoor.

Je moet er alleen geen zwaar gereedschap op laten kletteren.

Ik pak eens random een site zodat je weet waar het om gaat:

https://www.rbtegels.nl/k...m-franse-eiken-beige-dc4/

Het ziet er niet zo uit, maar is qua materiaal vergelijkbaar met de tegels die je in de meeste badkamers op de vloer zult vinden.

Combineert zeer goed met vloerverwarming, daarzonder voelt het wel koud aan. Sloffen of schoenen dragen.

Heb dit bij familie in huis zien liggen en het ziet er zeer zeker niet fake of goedkoop uit. (Goedkoop is het overigens ook niet :p )

[ Voor 35% gewijzigd door Wilke op 11-10-2024 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
Wilke schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 23:09:
[...]

Dit kwam ik posten, ik denk dat je dat met een beetje fietsbanden niet stuk krijgt, en het is goed schoon te maken, maar kan er uit zien als net kantoor.

Je moet er alleen geen zwaar gereedschap op laten kletteren.

Ik pak eens random een site zodat je weet waar het om gaat:

https://www.rbtegels.nl/k...m-franse-eiken-beige-dc4/

Het ziet er niet zo uit, maar is qua materiaal vergelijkbaar met de tegels die je in de meeste badkamers op de vloer zult vinden.

Combineert zeer goed met vloerverwarming, daarzonder voelt het wel koud aan. Sloffen of schoenen dragen.

Heb dit bij familie in huis zien liggen en het ziet er zeer zeker niet fake of goedkoop uit. (Goedkoop is het overigens ook niet :p )
Ik ken het van vrienden. Ziet er inderdaad prima uit. De voegen waren echter niet zo fraaim

Hoe dan ook. De wanden blijven kaal OSB, dus ik wil de vloer liever geen houtlook. Wat me tegenstaat van tegels is de kwetsbaarheid als je bijvoorbeeld een hamer laat vallen. Dat gaat sowieso gebeuren...

Tegels met een soort flake/patroon/squirl zou wel kunnen, maar de kwetsbaarheid blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
stin00 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:59:
16,5m2. Kwaliteit mag geld kosten. Ik heb offertes voor het plaatsen van epoxy en PU, maar die zijn echt 45000-5000€. Dat is nogal overdreven...
Ik heb ik mijn woonhuis plak PVC, PU gietvloer, tegels en marmoleum. Dat was allemaal iets van 75-100€/m2 incl leggen geloof ik. Zoiets mag het ook kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Hier hebben ze het over heftrucks en palletwagens:
https://www.pvc-vloertege...oor/dikte-10mm/etbq50010/ €60/m²

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roeland
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Zelf dit in de schuur gedaan 4 jaar geleden:
https://polyestershoppen....ragevloer-pakket-868.html

Zou het zo weer doen! Lijkt op verven kwa aanbrengen, maar dan een wat dikkere laag. Niet bepaald kras vast maar dat is meer wat je er zelf mee doet en hoeveel waarde je daar aan hecht (ff dweilen en je ziet de krassen nauwelijks meer, glans gaat er wel vanaf). Ik stal de motor erop, geen probleem in ieder geval (een mat onder de standaard tegen krassen, dat wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
Roeland schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 06:39:
Zelf dit in de schuur gedaan 4 jaar geleden:
https://polyestershoppen....ragevloer-pakket-868.html

Zou het zo weer doen! Lijkt op verven kwa aanbrengen, maar dan een wat dikkere laag. Niet bepaald kras vast maar dat is meer wat je er zelf mee doet en hoeveel waarde je daar aan hecht (ff dweilen en je ziet de krassen nauwelijks meer, glans gaat er wel vanaf). Ik stal de motor erop, geen probleem in ieder geval (een mat onder de standaard tegen krassen, dat wel).
Hier zat ik ook naar te kijken! Het 'nadeel' vind ik een beetje dat je vrijwel altijd een effen resultaat krijgt. Als je dan een wat lichtere kleur neemt, zie je al het vuil erop. Flakes erin zou dat wel oplossen. Ik heb iig deze shop ook om advies gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
Epoxy is dan weer niet UV bestendig, wat ik wel nodig heb. PU kan dan weer niet tegen weekmakers uit fietsbanden... Het lijkt erop dat dat soort vloeren dan ook weer afvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saint2Saint
MWDKing schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:46:
[...]

Goed idee. Helaas niet waterdicht, wat met fietsen dan weer niet zo handig is na een regenbui.
Als je de naden laat lassen is het waterdicht. Vanwege de robuustheid ligt het vaak in scholen en andere openbare ruimtes.

Maar succes, ik zie veel goede opties langskomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
Saint2Saint schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 08:11:
[...]

Als je de naden laat lassen is het waterdicht. Vanwege de robuustheid ligt het vaak in scholen en andere openbare ruimtes.

Maar succes, ik zie veel goede opties langskomen
Ik heb het thuis ook. Water trekt langzaam in de vloer, niet via de naden. Meestal geen ramp als je het weer opruimt binnen paar uur, maar
natte fietsen is misschien een ander verhaal.

Overigens; het valt mij tegen hoe snel je krassen ziet. Dat komt wss doordat ik een effen kleur hebt. Ook glimt mijn vloer niet zoals je vaak in openbare ruimte ziet.

Toch blijft het een goede vloer die ik overweeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint2Saint
MWDKing schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 08:26:
[...]

Ik heb het thuis ook. Water trekt langzaam in de vloer, niet via de naden. Meestal geen ramp als je het weer opruimt binnen paar uur, maar
natte fietsen is misschien een ander verhaal.

Overigens; het valt mij tegen hoe snel je krassen ziet. Dat komt wss doordat ik een effen kleur hebt. Ook glimt mijn vloer niet zoals je vaak in openbare ruimte ziet.

Toch blijft het een goede vloer die ik overweeg!
Zwaarbelaste marmoleum vloeren worden in de was gezet. Dat is hard, krasvast, waterdicht en glimt. In scholen doen ze dat meestal in een vakantie.

Als je dat effect in huis wil zou je daar dus naar kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-09 13:33
In mijn nieuwe tuinkantoor en tevens fietsenstalling :P , zoek ik een geschikte vloerafwerking.

De vloer het prefab bijgebouw wordt opgeleverd is vezel beton, waarbij je de vezels aan de oppervlakte ziet.
[Afbeelding]

Dunne Betonverf is dan wat lastig denk ik. Er zal echt een laagje van iets op moeten.

Epoxy of PU vindt ik wel fraai, maar een hele effen vloer is niet handig met vieze fietsen. Daarnaast is het veel werk ze te leggen en vrij prijzig.

Daarom zat ik aan 1 stuk kamerbreed vinyl te denken. Goedkoop en makkelijk zelf te leggen.

Dan zie ik rubberen vloeren, maar dat ziet er meteen uit als een schuur en het is ook een werkplek.

Wat blijft er dan nog over? Tegels?

Hebben jullie tips voor een weekmakers bestendige vloer die er keurig uit ziet in een tuinkamer/kantoor waar ook fietsen in komen?
Een laagje egaline of gietbeton erop, daarna kan je het met betonverf afwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:16

Yucon

*broem*

En gewoon vloertegels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:03

dragonhaertt

@_'.'

Pvc vloertegels zijn niet goedkoop, maar makkelijk te verwerken makkelijk te vervangen en imho erg fraai.

Mooi voordeel is dat ze relatief zacht zijn. Dat is beter voor je lichaam als je er veel op moet lopen en beter voor je gereedschap als je eens iets laat vallen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Ik snap niet helemaal waarom Epoxy/PU is afgevallen. Dat is echt een prima klus om zelf te doen. Als alles leeg is, is het een kwestie van uitrollen. Paar honderd euro en je hebt een perfecte vloer.

Zelf heb ik alles gehaald bij https://www.epoxywinkel.nl/vloercoating ,maar heb geen aandelen. Heb hier een betonnen trap gedaan & een keldervloer, perfect resultaat. En ga ook mijn garage doen als daar een betonvloer in is gestort.

Met auto en fietsbanden heb ik geen problemen gehad. Alleen wel even de juiste epoxy bestellen. Je zou ook 2 kleuren kunnen pakken en die op de vloer mixen, dan heb je geen effen vloer, dat is het gietvloer idee.

[ Voor 36% gewijzigd door TheGhostInc op 12-10-2024 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
TheGhostInc schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:01:
[...]

Ik snap niet helemaal waarom Epoxy/PU is afgevallen. Dat is echt een prima klus om zelf te doen. Als alles leeg is, is het een kwestie van uitrollen. Paar honderd euro en je hebt een perfecte vloer.

Zelf heb ik alles gehaald bij https://www.epoxywinkel.nl/vloercoating ,maar heb geen aandelen. Heb hier een betonnen trap gedaan & een keldervloer, perfect resultaat. En ga ook mijn garage doen als daar een betonvloer in is gestort.

Met auto en fietsbanden heb ik geen problemen gehad. Alleen wel even de juiste epoxy bestellen. Je zou ook 2 kleuren kunnen pakken en die op de vloer mixen, dan heb je geen effen vloer, dat is het gietvloer idee.
Zelf doen is een optie. Ik heb een offerte voor 300 €/m2 (wtf). Epoxy is niet UV bestendig en gaat verkleuren bij de tuindeuren denk ik. PU kan dan weer niet tegen weekmakers in fietsbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
Is een optie. Wel erg breekbaar en ik ga sowieso een hamer laten vallen een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
dragonhaertt schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:52:
Pvc vloertegels zijn niet goedkoop, maar makkelijk te verwerken makkelijk te vervangen en imho erg fraai.

Mooi voordeel is dat ze relatief zacht zijn. Dat is beter voor je lichaam als je er veel op moet lopen en beter voor je gereedschap als je eens iets laat vallen.
Lijkt me best een goede optie! Lijkt me dat die ook tegen weekmakers uit rubber kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:39
https://www.powerplustool...rtegels-werkplaats-tegels

Niet die met ronde noppen als oppeevlak die zijn te glad.

Heb van de hamerslag antislip tegels 1m² gekocht om te testen maar dat zijn prima tegels welke goed vast aanelkaar zitten.
Ook heel sterk en zwaar te belasten.
En als er water op komt ook stroef genoeg.

[ Voor 24% gewijzigd door 3dmazter op 12-10-2024 14:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 02:53

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb zelf gewoon 60x30 antraciet vloertegels gelegd in de schuur, het zijn vorstbestendige tegels en het oppervlak is keihard, waterdicht en eenvoudig schoon te maken. Zelfs opgedroogde geknoeide verf kreeg ik er makkelijk van af met wat terpentine en zo'n stalen schuurspons, probeer dat maar eens met pvc ;). Verder zie je vuil haast niet zolang er niet te veel ligt.
Het was een restpartij van 16m² van marktplaats, die kun je er regelmatig vinden voor < €10/m², dus ik was goedkoper uit dan een gietvloer of pvc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
MWDKing schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 14:28:
Epoxy is niet UV bestendig en gaat verkleuren bij de tuindeuren denk ik. PU kan dan weer niet tegen weekmakers in fietsbanden.
Dat is een kwestie van een toplaag zoeken die daar weinig last van heeft, bijvoorbeeld:
https://polyestershoppen....ireproof-finish-1719.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:03

dragonhaertt

@_'.'

MWDKing schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 14:33:
[...]

Lijkt me best een goede optie! Lijkt me dat die ook tegen weekmakers uit rubber kunnen...
Ik heb deze in mijn garage (houtwerkplaats) gelegd: https://www.floormaxx.nl/...xx-industry-skin-grafiet/

Zoals ik zei, niet goedkoop :X
Maar het ziet er wel strak uit Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-nHfIdBQxSu9JtMbm4wbJxz84kc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bSnHjmIstieitWfEm1Vhd3q0.jpg?f=fotoalbum_large

Ze zijn erg makkelijk te zagen met een lintzaag of decoupeerzaag.
Ook de randjes kan je makkelijk afschuinen met een schaaf. Hout-gereedschap werkt prima op dit zachte materiaal.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:16
Hier zie ik veel opties, zoals gietvloer, grindvloer.
Maar die zijn ook niet goedkoop.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
SPee schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 18:43:
Hier zie ik veel opties, zoals gietvloer, grindvloer.
Maar die zijn ook niet goedkoop.
Klopt, ik heb verschillende opties door hen aangeboden gekregen tussen de 4500-5000€. Dus dik 300€/m2... wss omdat door de vele bewerkingslagen het arbeidsintensief is om te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 06:22
Blijft over: tapijttegels :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Wij hebben hier een epoxyvloer in ral 7023 met flakes liggen in de berging. De flakes zorgen ervoor dat het niet helemaal effen grijs is maar nog wat kleur heeft.

Bevalt prima en heeft 3 zo’n €45-50 per m2 gekost. Was wel onderdeel van een grotere opdracht en 3 jaar geleden dus zal nu wat duurder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:05
MWDKing schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:49:
[...]Klopt, ik heb verschillende opties door hen aangeboden gekregen tussen de 4500-5000€. Dus dik 300€/m2... wss omdat door de vele bewerkingslagen het arbeidsintensief is om te plaatsen.
Ook al bij fitness vloeren gekeken? Daar valt ook nog wel 'ns een gewicht op.
Hier een ruime selectie, van (relatief) goedkoop tot de wat duurdere versies.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:21
Wij hebben in het verenigingsgebouw rubber vloer liggen.
https://www.rubberwebshop...-op-rol-125cm-zwart-grijs

Dat gaat niet stuk en kan overal tegen en lijkt ook niet te duur. Uiteraard kan deze rubber tegen fietsbanden en je ziet niet zo snel vuil erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
JukeboxBill schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:57:
Er zijn ook mooie PVC garagetegels verkrijgbaar. Je zou denken dat het dan wel tegen rubber kan.

Volgens mij is het ook de weekmaker in de PVC die een reactie aangaat met rubber. Dat is misschien een probleem bij huiskamer PVC maar als het speciaal gemaakt is voor garages (andere weekmaker ?) dan zou dat geen probleem moeten zijn.
Helaas verschilt het per PVC tegels of ze ook tegen banden kunnen. Ik denk eerlijk gezegd dat het niet zo'n vaart zal lopen met fietsbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Gewoon tegels, partijtje van MP of niet te duur bij de bouwmarkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-09 17:39
Ik heb in de bijkeuken en aanpandige berging keramische plavuizen liggen.
Was een restpartij, en zou ook gebruikt zijn bij de plaatselijke motorenzaak.

We hebben hier jaren fietsen op gestald, er heeft ook enkele jaren een scooter op gestaan.
Dweiltje erover, en het is alsof het er gisteren in gelegd is.

Omdat je het ook als kantoor gebruikt vloerverwarming eronder (al doe je het alleen plaatselijk onder je bureau) en het is de perfecte vloer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
@MWDKing vergeet je bureaustoel niet mee te nemen in je keuze. Die wieltjes slopen zachte vloeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje44magnum
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 20:14
Of je huurt een beton polijstmachine die maakt de vloer mooi vlak en ook de oppervlakte belletjes verdwijnen dan de hoekjes zal je doen met een komschijf met een kleine slijptol met afzuiging daarna kun je eventueel de betonvloer in de lijnolie zetten heeft hij een mooie donkere industriële uitstraling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
Edje44magnum schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:39:
Of je huurt een beton polijstmachine die maakt de vloer mooi vlak en ook de oppervlakte belletjes verdwijnen dan de hoekjes zal je doen met een komschijf met een kleine slijptol met afzuiging daarna kun je eventueel de betonvloer in de lijnolie zetten heeft hij een mooie donkere industriële uitstraling
Prima idee als er geen vezels in zaten. Er zitten en blijven vezels aan de oppervlakte te zien na het schuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje44magnum
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 20:14
U kunt misschien uit het zicht of in een hoek een klein stukje polijsten door middel van een grove wetsteen ofzo dit zijn waarschijnlijk glasvezel vezels die breken gewoon af omdat de beton zo hard is het is altijd het proberen waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:00
Ik ben nu ook bezig met een inpandige fietsenberging, aangrenzend aan de hal.
Hier plak ik Bricks in. Dit zijn gezaagde waaltjes van 17mm dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan je fietsen ook gewoon op een tegelvloer zetten. Er zijn ook tegels met hout/laminaat look, dat hebben wij ook in de huiskamer. En dat is makkelijk schoon te maken, gewoon met een emmer water.
TheGhostInc schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:22:
@MWDKing vergeet je bureaustoel niet mee te nemen in je keuze. Die wieltjes slopen zachte vloeren.
Je hebt van die plastic platen die je onder je bureaustoel kan leggen. Want een laminaatvloer of vloerbedekking sloop je ook.

[ Voor 62% gewijzigd door Marzman op 16-10-2024 07:32 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Marzman schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 07:30:
Je hebt van die plastic platen die je onder je bureaustoel kan leggen. Want een laminaatvloer of vloerbedekking sloop je ook.
Klopt, maar het is imho een beetje raar als je een vloer kiest die niet geschikt is.
Laminaat met de juiste wielen onder de bureaustoel gaat overigens prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
Marzman schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 07:30:
Je kan je fietsen ook gewoon op een tegelvloer zetten. Er zijn ook tegels met hout/laminaat look, dat hebben wij ook in de huiskamer. En dat is makkelijk schoon te maken, gewoon met een emmer water.

[...]

In die plastic platen zitten weekmakers die de vloer aantasten. Ook komt er zand e.d. onder. Doet in mijn ervaring meer kwaad dan goed. Gewoon goede wieltjes op de stoel zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MWDKing
TS hier. Uiteindelijk heb ik gekozen voor keramische tegels met een hoge ruwheid. Kosten; 450€ tegels + 900€ laten leggen voor 15,75m2 oppervlak. (leggen moet nog gebeuren).

UV bestendigheid en weekmakers bestendigheid waren belangrijk.

PU, Epoxy, Vinyl, Marmoleum, PVC (alle varianten) zijn gevoelig voor weekmakers en UV licht. Er zijn van PU, Epoxy en PVC beter bestendige varianten, maar dan is de keuze weer klein geworden en heb je een glimmende afwerking.
Pagina: 1