Welke warmtepompboiler?! Atlantic V4 / Remeha / Bellyse

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikBovee
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 29-12-2024
Welke warmtepompboiler?! Atlantic V4 / Remeha / Bellyse

Na ongeveer onderzoek te hebben gedaan met 13 boilers kom ik uiteindelijk uit op deze 3.
Mijn zolder is 215 cm hoog, en ik wil graag de lucht van buiten pakken ( zomer ) en naar buiten blazen ( winter )

Alle 3 hebben ze zo hun voor en nadelen.
Ik ben op zoek naar stil, zuinig en weinig tot geen onderhoud en minimaal 250 L. 5 persoonshuishouden.
CoP van alle 3 ligt boven de 3, geluid 49 tot 57 DB, en 2 op propaan ( R290 ) en andere op R513a.

De Anodes zijn wel verschillend. Ik weet niet hoe groot het voordeel is van BV de Bellyse ( Duplex 2205 RVS )

Wellicht heeft iemand ervaring met 1 van deze 3 Boilers?!

Ik kan moeilijk kiezen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikBovee
BEVW-300DWP
Atlantic270V4
Remeha Azorra Ace 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20:15
Kan de vloer het gewicht wel aan? een Alantic V4 weegt leeg al 92 kg en gevuld 362 kg en staat op 3 voetjes binnen een straal van 25 cm...
Ik heb zelf de 200 liter V4, het ontwerp is al jaren oud, de nieuwste WP boilers van globale merken ;Mitsubishi, Panasonic, Vailant.. (géén re-brander, géén China.. echte fabrikanten) zijn duidelijk beter; meer efficient, stiller, ruimere instel/ gebruikers mogelijkheden.
Van de Atlantic is de <PV> aansluiting wél handig, deze is bij mij gekoppeld aan de zonnepaneel inverter; bij voldoende zonne-energie wordt het SWW dan tot 62° verwarmd, wat de legionella bacterie doodt, en werkt uitsluitend via de compressor, niet via het element (volgens de slimme Kwh meter in de groepenkast)

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikBovee
Het is uiteindelijk de AQUAPURA 300i geworden. Ik heb een betonnen vloer op de zolder, dat zal geen probleem zijn.

Ik ben puur op de specs afgegaan, Het is een portugees product, maar de specs zijn impressive! Hopelijk staat deze volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-04 21:18
Ziet er goed uit! En dit is alleen voor het SWW dus, volledig buiten het verwarmingsysteem?

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikBovee
Klopt, voor de vloerverwarming heb ik een L/L WP ( The One ). Deze staat buiten bij de overkapping en is vrij stil. Daar heb ik een 500 liter boilervat bij draaien op 35 graden. Tot dusver zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 09-04 18:02
@ErikBovee super interessante specs en bedankt voor het delen van je keuze. Ik ben de AQUAPURA 300i nog niet eerder tegen gekomen maar ben nu wel geïnteresseerd.

Heb je hem al in gebruik genomen en wat zijn je ervaringen?

Heb je hem zelf gekocht en dan laten installeren of heb je het geheel door een installateur laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikBovee
Goedemiddag,

Inmiddels draaiend inderdaad.
Ervaring tot dusver is prima. Enkel blijven er vraagstukken open, waar ik geen duidelijk antwoordt op kan krijgen. Ik open daar een aparte topic voor.
Pagina: 1