Mijn systeem: 4,5kW Durocan CO2 WP, 300L SWW boiler, TA regelunit UVR610S, aan/uit kamerthermostaat. Verwarming tussenwoning met alleen radiatoren (meest T22 in verschillende afmetingen). Isolatie op orde.
Schematisch ziet dat er zo uit:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NJ9E7aJmKMo52C2X8QlZGWFJ.jpg?f=user_large)
Het systeem regelt in principe op S3. Deze sensor zit op 1/3 van de onderkant van de boiler in de wand. S3_soll = 45°C, WP gaat aan als S3<40°C
Het systeem staat nu zo'n 10 maanden en onderstaande grafiek geeft een deel weer van de eerste dag dat ook de CV-groep een warmtevraag heeft.
:strip_exif()/f/image/0HfcpMvS5ChGslF7kjEkI3k4.jpg?f=fotoalbum_large)
De logging van een kWh-meter in HA laat het volgende zien:
:fill(white):strip_exif()/f/image/SrJvC4w94Pj49iVJHSKEUqtc.png?f=user_large)
Ik ben benieuwd wat jullie op basis van deze grafieken vinden van het systeem. Mijn onderbuik zegt me dat het beter kan. Ik weet alleen nog niet goed waar te beginnen. Suggesties?
Schematisch ziet dat er zo uit:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NJ9E7aJmKMo52C2X8QlZGWFJ.jpg?f=user_large)
Het systeem regelt in principe op S3. Deze sensor zit op 1/3 van de onderkant van de boiler in de wand. S3_soll = 45°C, WP gaat aan als S3<40°C
Het systeem staat nu zo'n 10 maanden en onderstaande grafiek geeft een deel weer van de eerste dag dat ook de CV-groep een warmtevraag heeft.
:strip_exif()/f/image/0HfcpMvS5ChGslF7kjEkI3k4.jpg?f=fotoalbum_large)
De logging van een kWh-meter in HA laat het volgende zien:
:fill(white):strip_exif()/f/image/SrJvC4w94Pj49iVJHSKEUqtc.png?f=user_large)
Ik ben benieuwd wat jullie op basis van deze grafieken vinden van het systeem. Mijn onderbuik zegt me dat het beter kan. Ik weet alleen nog niet goed waar te beginnen. Suggesties?
MDR