hallo,
Alweer een hele tijd geleden heb ik een constructie gemaakt voor mijn wasmachine en droger om ze te verhogen en vooral wat stabieler te maken op mijn jaren 30 zoldervloer.
Dit heb ik toen gedaan met een 60*160mm balken frame met aan weerszijde multiplex.
Die constructie lag bovenop een rubberen mat, los op de houten vloer.
Ik sta op het punt om deze opstelling nog wat te wijzigen en zat te denken of dit niet beter kan. Verankeren aan de vloerbalken hoor je bijvoorbeeld veel, dat heb ik nu precies niet gedaan. Bij mij is het juist een losstaand blok.
De situatie nu:
/f/image/cg9HfMIyGf6ELhKeJqXsnild.png?f=fotoalbum_medium)
Het huidige balkenframe is als volgt:
/f/image/nsz1fjLnrkvzsWPPemAupJJl.png?f=fotoalbum_medium)
Met aan de onderkant 15mm multiplek geschroefd en 1cm rubber mat.
Aan de bovenkant 2 lagen 15mm multiplex.
De hele constructie staat los op de houten ondervloer.
Als alternatief zou ik het frame juist kunnen verankeren in de balken, maar dan rijst meteen de vraag hoe:
1: Een vergelijkbaar frame rechtstreeks in de balken verankeren en de lagen multiplex bovenop maken.
/f/image/Y83WoIV8JdSnHyjx5LY9NEbI.png?f=fotoalbum_medium)
2: Net zoiets, maar met eenzelfde rubber laag tussen de onderste lagen multiplex. Ben dan alleen bang dat de bovenste 2 lagen weer relatief slap worden.
/f/image/aEJwgVyTGix2XwhZWeBhfXxY.png?f=fotoalbum_medium)
3: Of als alternatief, het frame opsplitsen in 2 lagen om een verankerd deel te hebben en een stevige laag waar de machines op rusten. De balken liggen dan plat (60mm hoog)
/f/image/TEttiLDe5TsmXlPsBDUFvzgq.png?f=fotoalbum_medium)
Kan me voor alle scenario's (inclusief de originele) voor en nadelen bedenken.
Wat zouden jullie hiervoor kiezen?
Alweer een hele tijd geleden heb ik een constructie gemaakt voor mijn wasmachine en droger om ze te verhogen en vooral wat stabieler te maken op mijn jaren 30 zoldervloer.
Dit heb ik toen gedaan met een 60*160mm balken frame met aan weerszijde multiplex.
Die constructie lag bovenop een rubberen mat, los op de houten vloer.
Ik sta op het punt om deze opstelling nog wat te wijzigen en zat te denken of dit niet beter kan. Verankeren aan de vloerbalken hoor je bijvoorbeeld veel, dat heb ik nu precies niet gedaan. Bij mij is het juist een losstaand blok.
De situatie nu:
/f/image/cg9HfMIyGf6ELhKeJqXsnild.png?f=fotoalbum_medium)
Het huidige balkenframe is als volgt:
/f/image/nsz1fjLnrkvzsWPPemAupJJl.png?f=fotoalbum_medium)
Met aan de onderkant 15mm multiplek geschroefd en 1cm rubber mat.
Aan de bovenkant 2 lagen 15mm multiplex.
De hele constructie staat los op de houten ondervloer.
Als alternatief zou ik het frame juist kunnen verankeren in de balken, maar dan rijst meteen de vraag hoe:
1: Een vergelijkbaar frame rechtstreeks in de balken verankeren en de lagen multiplex bovenop maken.
/f/image/Y83WoIV8JdSnHyjx5LY9NEbI.png?f=fotoalbum_medium)
2: Net zoiets, maar met eenzelfde rubber laag tussen de onderste lagen multiplex. Ben dan alleen bang dat de bovenste 2 lagen weer relatief slap worden.
/f/image/aEJwgVyTGix2XwhZWeBhfXxY.png?f=fotoalbum_medium)
3: Of als alternatief, het frame opsplitsen in 2 lagen om een verankerd deel te hebben en een stevige laag waar de machines op rusten. De balken liggen dan plat (60mm hoog)
/f/image/TEttiLDe5TsmXlPsBDUFvzgq.png?f=fotoalbum_medium)
Kan me voor alle scenario's (inclusief de originele) voor en nadelen bedenken.
Wat zouden jullie hiervoor kiezen?