Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossmoff
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 19-03 23:06
Hoi!

Ik zit hier serieus te twijfelen of ik deze upgrade moet doorvoeren of niet.
Het zal me een 800 euro kosten (660 na aftrek van de goodies die ik krijg)
Is dit nog de moeite of kan ik beter even wachten en een volledig nieuwe PC bouwen?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming, 3D modelling, Unreal Engine 5.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige set-up:
GPU: Sapphire Radeon RX 5700 XT PULSE
CPU: AMD Ryzen 5 3600
PSU: Cooler Master MWE Bronze 550 PSU / PC
RAM: Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x32GB 3200
Motherboard: MSI B450 GAMING PLUS MAX

Wat denk je allemaal nodig te hebben om te upgraden?
GPU: Powercolor HELLHOUND AMD Radeon RX 7800 XT
CPU: AMD Ryzen 7 5700X3D
PSU: Gigabyte GP-UD750GM PG5 PSU (750W)

Wat verwacht je van ons?[i]
Is het een goed idee om te upgraden? Of kan ik beter even wachten en een volledige nieuwe PC samenstellen? Wat is jullie mening?

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:34
uitvoering: AMD Ryzen 7 5700X3D Tray pak dan wel de tray variant, 3 tientjes goedkoper.
Weet niet zeker of ik het nog zou doen, maar als je weer 64 gb ram nodig hebt zou ik het misschien wel doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Goede upgrade, zeker als je al 64GB hebt. Zou wel een betere voeding nemen want Gigabyte heeft wat voedingen betreft geen goede reputatie. Bij welke winkel koop je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:17

rapture

Zelfs daar netwerken?

Met 64GB RAM zou ik de 5700X3D upgrade doen om met de nieuwe systemen mee te kunnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bU-C75Ko7kF7jqkD_ilHEVFlbsE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nuySvGF4LxGC0kdiN6BOCBqI.jpg?f=fotoalbum_large

Unreal Engine 5 games hebben graag 8 cores zoals mijn 5800X3D:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RttUoWBOex0oLeijq-kZz_nP4Qw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zENixdom0VxKh9j9SgPtNNp7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rt0HukjqX4NHh4hfKeWMOmKTwoM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GwycuIyQKt0KavJw9VtZJlv1.jpg?f=user_large

De GPU-upgrade, aannemend dat 1440p is nu zo toegankelijk dat het de nieuwe 1080p is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aRncn8cOkfO1fvU_n20VfEm6XOo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r0tA4hblCUpZh3UTsVArZ8Ku.jpg?f=fotoalbum_large

Gigabyte voeding zou ik door iets anders vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossmoff
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 19-03 23:06
@99ruud99 Goede tip, dankjewel! Trays zijn toch gewoon de CPU's zonder koeling en zonder box he? Ik heb ergens gelezen dat deze benaming soms ook wordt gebruikt voor "repurposed" CPU's. (maar daar geloof ik niet veel van)

@Uszka Bedankt, de 64 GB ram scheelde prijsgewijs niet veel van 2 stuks van 16 GB. Ik koop meestal van Megekko, goede ervaringen mee. Ik herbekijk de voeding! Thanks!

@rapture De prijzen voor de 5800X3D zijn +/- 2x zo duur als voor de 5700X3D. Ik vrees dat ik dat prijsverschil niet waard ga vinden. Dan gaat het packagen maar een paar uur langer duren :)

Ik heb mijn PSU inderdaad liefst niet-explosief :) Ik werd verleid door een aanbieding.

Bedankt voor de reacties! De knoop is doorgehakt, een upgrade van mijn bestaand systeem zal het worden! (met een betere voeding weliswaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:17

rapture

Zelfs daar netwerken?

Rossmoff schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:26:
@rapture De prijzen voor de 5800X3D zijn +/- 2x zo duur als voor de 5700X3D. Ik vrees dat ik dat prijsverschil niet waard ga vinden. Dan gaat het packagen maar een paar uur langer duren :)
5800X3D is nu zeker slechte value wegens 6% tot 8% performanceverschil met 5700X3D. Ik heb de mijne 2 jaren geleden gekocht. Ik post de screenshots om te laten zien dat zo'n CPU volledig belast kan worden.
Ik heb mijn PSU inderdaad liefst niet-explosief :) Ik werd verleid door een aanbieding.
Vooral hoe Gigabyte niet wou toegeven en probeerde de schuld op de reviewers af te schuiven.
YouTube: Speedrun Gigabyte Power Supply Explosion: Biggest Failure Yet (GP-P7...

Dus je kan wel voorstellen waarom ze het met grote korting proberen te lozen.

[ Voor 33% gewijzigd door rapture op 12-10-2024 00:52 ]

Pagina: 1