Keyboard shortcuts Conrad KVM401 switch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeldm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 20:12
Beste medetweakers, als laatste strohalmpje richt ik me tot jullie :) (klinkt lekker dramatisch hé)

Ik gebruik in mijn studio 2 4poorts USB & HDMI KVM switchen. Ik heb deze ooit eens ergens 2dehands op de kop kunnen tikken en ben er eigenlijk zeer tevreden van. Deze zijn van het model KVM-401 van Conrad:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hB9w2M5lAZc9K3DgPh35eFHYGbc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/J3nfWzVBlpKKOoPJKwZPbIJl.png?f=user_large

Door een paar kleine veranderingen in mijn studio zou ik ze graag willen kunnen laten switchen met keyboard shortcuts. Ze hebben ook IR maar toen ik ze kocht zat die afstandsbediening er niet meer bij. Even getwijfeld om met Arduino aan de slag te gaan maar waarom dingen ingewikkelder maken dan ze al zijn :)

Conrad verkoopt momenteel een Speaka kvm switch die er op lijkt maar blijkbaar is dit toch een ander model, de snelkoppelingen in de handleiding werken niet op mijn model :) Ook bij Conrad kunnen ze mij niet helpen, van toestellen ouder dan 5 jaar kunnen ze blijkbaar geen informatie of handleidingen meer aanleveren. Ook het alles onthoudende internet is dit toestel blijkbaar al vergeten, niets over te vinden :p

Mijn vraag dus, is er een medetweaker die dit toestel ook heeft en me soms kan zeggen welke toetsencombinaties wel werken voor dit toestel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NDo5kv5ec-cz4kWTsV71bZO2kII=/800x/filters:strip_exif()/f/image/repuWObQY7dXW8QdiUzc4Mio.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/69wG6_0e0SByDBO2JARQDMf0lKA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X7xGwvccdgqnvoZfHjHE8JDS.png?f=fotoalbum_large

Mijn dank zou groot zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk iets als scroll lock, scroll lock + arrow (up/down).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeldm
Room42 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 00:57:
Waarschijnlijk iets als scroll lock, scroll lock + arrow (up/down).
Dat is hetgene er in de moderne speaka handleiding staat, werkt spijtig genoeg niet bij deze :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:27
Ik ken deze KVM switch niet, maar een ander exemplaar wat ik gebruikte was CTRL-ALT-1 of -2 voor de diverse inputs. Heb je dat soort combinaties al geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• planB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 18:46
deze manual al geprobeerd?

(edit: juiste manual gevonden)

[ Voor 63% gewijzigd door planB op 13-10-2024 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeldm
planB schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 18:09:
deze manual al geprobeerd?

(edit: juiste manual gevonden)
Goede morgen,

Yes, dat is de nieuwe versie van het ding, spijtig genoeg werken door het versieverschil deze shortcuts niet op mijn 2 exemplaren :-/
Pagina: 1