Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley0902
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik heb een interessante situatie die niet in de manuals van Philips Hue wordt beschreven.

Ik heb geprobeerd om de situatie ook even visueel te maken hieronder. Op dit moment komen er vier kabels uit de muur. Twee bruine, een rood met zwarte en een zwart met witte. Ik gok dat de rode en de zwarte allebei naar een andere lamp in de badkamer gaan, waarvan ik ook denk te weten welke naar welke gaat.

De situatie is als volgt: Ik heb in mijn badkamer een smart lamp die ik wil bedienen met een kant van de schakelaar, terwijl ik mijn domme lampje boven de wastafel wil bedienen met de andere kant van de schakelaar.

Ik gok dat ik het klemmetje los moet maken en van de bruine draden een in een klemmetje moet zetten met het zwart/witte draadje (altijd stroom voor de smart lamp). Echter, hoe sluit ik de dubbele schakelaar goed aan? Er komen twee draadjes uit de Wall Switch Module, geel en wit die in de plaats komen van de slimme plafondlamp. Hoe en waar sluit ik die aan?

Alvast dank!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ty2AFyGQSMc_rUJr1JRcx0gJsuc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EEejwbzYM2WYsYfhvoZXczF6.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6wa6zJ6jXZyfBmuNsrknuBV3hUs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C5GjMamEEh9f1BHv8ArLNWCr.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-05 23:07

V-8

Zeer waarschijnlijk maakt de schakelaar gebruik van een een gemeenschappelijke fasedraad. Dat betekent dat, als je met die schakelaar een 230V lamp gaat schakelen, er ook 230V op de Hue Wall Switch zou komen te staan.

3x raden hoe leuk de Hue Wall Switch dat gaat vinden... ;-)

Met andere woorden: met de huidige hardware kan dit niet.

Tesla MY 2025 (Verwacht Mei '25) | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:28
Precies, dat. Je hebt een dubbele schakelaar nodig waarbij de kanten geheel elektrisch van elkaar gescheiden zijn. Dan zou het mogelijk zijn om een kant aan de WSM te hangen terwijl de andere kant je domme lamp blijft schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley0902
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12-10-2024
Dank voor jullie snelle antwoorden! Hebben jullie enig idee waar ik aan zo'n schakelaar kan komen? Ik ben hier zelf vrij onervaren in.

Eventueel zou ik natuurlijk ook de Hue lamp altijd stroom kunnen geven, een enkele schakelaar kopen en erop zetten (die het domme lampje bedient) en dan een extra slimme schakelaar (bijv. een dimmer switch) op de muur plakken. Heb je alleen wel twee schakelaars, maar niet echt een probleem denk ik.

[ Voor 53% gewijzigd door wesley0902 op 12-10-2024 11:44 ]