Ik heb recent een PC binnengekregen die zo een intel optane DIMM.2 oplossing gebruikt met 2 m.2 SSD's in

Deze was opgebouwd op een testbench en stak in een doos na verhuis.
De eigenaar van de PC is helaas overleden en er staat wat sentimentele waarde op de pc (oa steam account en een resem aan scratch projecten met de kids etc)
Nu heb ik alles terug in elkaar gestoken maar van die intel optane heb ik weinig kaas gegeten.
Bij bootup zeg hij 0 drives detected wat al geen goed teken is.
en krijg ik
Bij intel rapid stoarge vind ik wel de optane volumes maar echter als incomplete
:strip_exif()/f/image/O4uNG9N7iFG9Lvm1vUx37asj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/21KzoZmViF1fa2pCwRUl8LQn.jpg?f=fotoalbum_large)
ik vermoed dat de incomplete optane volume van 27gb de W10 drive is en die van 500 de data. Ze hangen allebei op die Optane Dimm.2 module maar blijkbaar is er maar 1 gezien als optane? Of misschien is dat net het probleem?
Ik had al vanalles gelezen en de meeste fixes zijn eigenlijk de CMOS batterij vervangen en de pc aan het netwerk hangen zodat die een valid date heeft maar dat heeft geen zoden aan de dijk gebracht. De bootup message van raid config is wel verdwenen.
Dus mijn vraag is tweedelig
1. kan dit nog salvaged worden en wat kan ik nog proberen zonder data loss
2. is er een mogelijkheid om dat hele optane gedoe te verwijderen en de data te behouden? Desnoods een reinstall maar dan een clone via macrium reflect of iets dergelijks

Deze was opgebouwd op een testbench en stak in een doos na verhuis.
De eigenaar van de PC is helaas overleden en er staat wat sentimentele waarde op de pc (oa steam account en een resem aan scratch projecten met de kids etc)
Nu heb ik alles terug in elkaar gestoken maar van die intel optane heb ik weinig kaas gegeten.
Bij bootup zeg hij 0 drives detected wat al geen goed teken is.
en krijg ik
In de bios staat de hdd modus op intel optane maar als ik verder ga kijken bij storage zie ik nergens iets van RAID op het eerste zicht."Please enter setup to recover bios setting. After setting up intel optane memory or the raid configuration was built sata mode selection must be changed to raid mode to avoid unknown issues"
Bij intel rapid stoarge vind ik wel de optane volumes maar echter als incomplete
:strip_exif()/f/image/O4uNG9N7iFG9Lvm1vUx37asj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/21KzoZmViF1fa2pCwRUl8LQn.jpg?f=fotoalbum_large)
ik vermoed dat de incomplete optane volume van 27gb de W10 drive is en die van 500 de data. Ze hangen allebei op die Optane Dimm.2 module maar blijkbaar is er maar 1 gezien als optane? Of misschien is dat net het probleem?
Ik had al vanalles gelezen en de meeste fixes zijn eigenlijk de CMOS batterij vervangen en de pc aan het netwerk hangen zodat die een valid date heeft maar dat heeft geen zoden aan de dijk gebracht. De bootup message van raid config is wel verdwenen.
Dus mijn vraag is tweedelig
1. kan dit nog salvaged worden en wat kan ik nog proberen zonder data loss
2. is er een mogelijkheid om dat hele optane gedoe te verwijderen en de data te behouden? Desnoods een reinstall maar dan een clone via macrium reflect of iets dergelijks