i7 1255u 16gb DDR5-4800 VS i5 1335U 16gb DDR4-3200

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buakaw
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:08
Welke laptop zou jij kiezen voor een simpele kantoorbaan waar je voornamelijk vanuit een chrome browser werkt met veel tabs open. Daarnaast kijk je vaak Youtube / Disney+ tijdens het werken en seed je een 100 tal torrents op de achtergrond.

Je kunt kiezen uit deze specs:
i7 1255u 16gb DDR5-4800 of i5 1335U 16gb DDR4-3200

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruiker
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online
Ik zou voor het seeden van torrents geen laptop van mijn werkgever uitkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buakaw
gebruiker schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:19:
Ik zou voor het seeden van torrents geen laptop van mijn werkgever uitkiezen.
Één van deze laptops zal mijn eigendom worden (ik schaf het zelf aan), werkgever heeft geen inspraak op wat ik op de laptop doe. Dat gezegd hebbende, welke van de 2 zou jij kiezen?

Edit: Het mag dus van de werkgever, zolang er de beveiligingssoftware van het bedrijf erop geïnstalleerd staat

[ Voor 13% gewijzigd door buakaw op 11-10-2024 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksequence
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-09 05:10
Het verschil tussen deze 2 processors is erg klein.

I7 heeft een iets betere igpu
I5 is ietsje sneller

Ik zou andere onderdelen zoals scherm of bouw kwaliteit als belangrijkste factor nemen in je beslissing.

Persoonlijl zou ik de i7 kiezen want dan kan ik misg iets beter spelletjes spelen op de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buakaw
Darksequence schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:35:
Het verschil tussen deze 2 processors is erg klein.

I7 heeft een iets betere igpu
I5 is ietsje sneller

Ik zou andere onderdelen zoals scherm of bouw kwaliteit als belangrijkste factor nemen in je beslissing.

Persoonlijl zou ik de i7 kiezen want dan kan ik misg iets beter spelletjes spelen op de laptop.
Ik neig ook naar de i7. Niet omdat ik spelletjes speel, maar omdat ik denk dat de DDR5-4800 ram een stuk sneller is. Alleen weet ik niet of ik dat ga merken met wat ik ga doen op de laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis eigen inzet en uitzoekwerk. Op basis van de gegeven informatie kunnen we vrij weinig inhoudelijk advies geven. Begin eens met het volledig invullen van de template en linkjes naar de laptops die je overweegt met je eigen pros en cons. Leuk dat je vraagt naar andermans voorkeur, maar we beginnen altijd met die van jou :).

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.