DSP + sub ingebouw in auto: bediening sub weinig invloed

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intruder1400
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Beste forumleden,

Ik heb in mijn auto een DSP pp62dsp van Match met een sub van match geinstalleerd. Deze had ik uitgebouwd uit mijn oude auto, nu werkt het in mijn volgende auto. Maar...

De sub is te bedienen met een bedrade afstandsbediening (https://www.acr-helmond.n...TMKVXEfZ4W8RoCuXkQAvD_BwE. Daar zit ook een aan/ uitknop op. Lampje brand en inderdaad ik kan mijn sub uitzetten. Maar de draaiknop heeft nauwelijks effect. In mijn vorige auto kon ik bijn sub haast uit draaien en de sub te veel aanwezig laten zijn. Het bereik van de volumeknop is haast niet merkbaar. Ik heb met een testfile op spotify de sub aan het werk gezet en dan is de volumeregeling wel iets merkbaar. Met gewone muziek niet.

Iemand een idee hoe dit kan? Ik wil graag met die bediening directx de sub meer kunnen beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17:03
Heb dezelfde set in mijn auto. Fantastisch.

Je moet de laptop even aan de versterker hangen en daar de functie aan zetten of afstellen (er staat waarschijnlijk wat verkeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intruder1400
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ja die set voegt echt toe. Stuk helderder geluid, mooie bass. Nu alleen wel nodig om de deuren te ontdreunen. Volgende klusje... :-)

Ik denk inderdaad dat het een instelling is. Ik heb het soundprofiel vervangen door het model van de huidige auto. Daarmee zal die instelling aangepast zijn. Op de site van audiotec-fisher staat e.e.a. uitgelegd. Maar, sluit ik de dsp aan als hij in de auto ligt en aan is (contact auto aan)?
Of kan ik de DSP eruit halen en thuis aan de laptop hangen? Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

intruder1400 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 12:09:
Ja die set voegt echt toe. Stuk helderder geluid, mooie bass. Nu alleen wel nodig om de deuren te ontdreunen. Volgende klusje... :-)

Ik denk inderdaad dat het een instelling is. Ik heb het soundprofiel vervangen door het model van de huidige auto. Daarmee zal die instelling aangepast zijn. Op de site van audiotec-fisher staat e.e.a. uitgelegd. Maar, sluit ik de dsp aan als hij in de auto ligt en aan is (contact auto aan)?
Of kan ik de DSP eruit halen en thuis aan de laptop hangen? Enig idee?
Je kan ook een usbkabel in de dsp steken en dan met de laptop in de auto zitten. Zelf een meetmicrofoon gekocht op MP om mijn nieuwe match dsp 5.4 in te regelen, nadat mijn oude PP52DSP twee weken geleden de geest heeft gegeven.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoekie63
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-06 14:29
Ook ik afgelopen week een Match M5.4 dsp plus Match subwoofer pp-7sd(reservewiel)in de kofferbak van m'n Rav4 hybrid gebouwd.
Had de set 2e hands overgenomen.
Alles werkt maar het geluid is 10x niks.
Moet alles nog (laten) afregelen.
De sub overheerst en de speakers (JBL STADIUM 62CF Composet voorin en JBL STADIUM 62F achter) klinken helder maar blikkerig.
Ik mis eigenlijk de lage frequenties die tussen de sub bass en de middentonen zit.
Dus geen mooi warm geluid.
De Match Tool heb ik al op de laptop staan maar nog niet aangesloten gehad.
Ook de Engelse handleiding gedownload.
Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik dan moet beginnen.
Het principe van een equalizer ken ik wel maar de tool is zo uitgebreid dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
En dan de microfoon. Welke?
De prijzen variëren van 35 tot 700 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Snoekie63 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:27:
Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik dan moet beginnen.
Nu even geen tijd, en ik weet ook niet alles, maar zal van het weekend zo uitgebreid mogelijk op je bericht reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Snoekie63 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:27:
een Match M5.4 dsp plus Match subwoofer pp-7sd(reservewiel)
Vooropgesteld, ik ben een (relatieve) leek, maar wel bereid
om te leren. Maak ik denkfouten dan hoor ik dat graag.

De setup van de Match is auto en luidspreker afhankelijk,
weet je toevallig uit wat voor auto deze komt ? Sowieso
heb ik wel interesse in dat congfiguratiebestand, als basis
voor mijn auto.

Youtuber RAW-CAt heeft een aantal zeer goede video's over zowel de Helix software, als het tunen zelf.

Ikzelf heb een Helix MTK1 op Marktplaats gekocht voor 135 ex.
verzend, dat vond ik meer dan genoeg. Het meten gaat zo, en
zo (Duits maar met ondertiteling).

In deze video staat wat je kan doen als je systeem niet klinkt zoals je wil.

Waar je naar toe wil is je installatie zo dicht mogelijk bij een House curve, en daar naar smaak
wat aanpassingen aan doen. Hier leer je hoe je RTA grafieken kan lezen.

Een paar videos over Helix DSP PC-tool v5 , een Helix TuneEQ tutorial en diverse Helix Software videos.

En hoe nu verder ?
Helemaal onderaan is het stappenplan. (pag.67-68).

Mocht je niet te ver van Leiden wonen, is het een idee dat we een keer met mijn microfoon de boel bij jouw doormeten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 14:01
Hoe is dit afgelopen? Ik heb zelf een Rav4 hybrid en ben mij aan het oriënteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

jwakie schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 00:08:
Hoe is dit afgelopen? Ik heb zelf een Rav4 hybrid en ben mij aan het oriënteren.
Niet. @Snoekie63 heeft nog niet gereageerd, wellicht ergens druk mee. En mijn versterker is het opeens
na maanden geen sjoege, het weer gaan doen, dus die versterker die ik had gekocht, heeft geen urgentie
meer. De spullen om alles te meten heb ik nu wel, en dat wil ik binnenkort nog eens gaan doen, om te
kijken of ik het geluid nog iets beter krijg. Ook zit ik te denken aan betere compo speakers icm met het
dempen van de deuren, maar dat is een projectje voor in mijn vakantie.

[ Voor 6% gewijzigd door Ome Ernst op 11-07-2025 20:53 ]

Pagina: 1