Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:52
Hallo, mijn vrouw is fervent (en goeie!) hobby fotograaf, en is op zoek naar goeie nieuwe zoom-camera. Nu komt de Sony RX10 iv erg goed naar voren, maar ze zou deze graag eens willen uitproberen om beetje aan te voelen of het "klikt". Nu hebben de winkels in Utrecht (stad) deze camera helaas niet op voorraad, en vroeg ik me af of er een Tweaker in Utrecht (stad) is die deze camera heeft, en eens een uurtje van zijn/haar tijd vrij wil maken om eens een demootje te geven?

bvd! Olaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:44
Kamera Express in Leidsche Rijn zou ik dan contact mee opnemen... je zegt nl. 'stad' en Leidsche Rijn ligt daar net buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
MicGlou schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:09:
Kamera Express in Leidsche Rijn zou ik dan contact mee opnemen... je zegt nl. 'stad' en Leidsche Rijn ligt daar net buiten.
Al gedaan, hebben em niet in de winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:49
Willen ze hem ook niet naar de winkel laten komen voor een demo? Heb je al contact opgenomen met andere fotozaken in de stad en dezelfde vraag gesteld? Mits die nog bestaan natuurlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Archer_VC10 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:46:
Willen ze hem ook niet naar de winkel laten komen voor een demo? Heb je al contact opgenomen met andere fotozaken in de stad en dezelfde vraag gesteld? Mits die nog bestaan natuurlijk....
Ja maar is gedoe, en nee die bestaan niet meer. Er komt volgende week wel een nieuwe bij in LR. En tenten als MM en CB met winkels hebben em niet meer op voorraad want geen productie meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:51
olafmol schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:55:
[...]

Ja maar is gedoe, en nee die bestaan niet meer. Er komt volgende week wel een nieuwe bij in LR. En tenten als MM en CB met winkels hebben em niet meer op voorraad want geen productie meer.
De fotozaken in het centrum van Utrecht zijn in de loop van tijd verdwenen, echt heel jammer.
De fotospeciaalzaken Foto Patent, Foto Prisma en Combi Boekhorst zijn verdwenen. KameraExpress zat op de Kroonstraat, maar moest zo nodig naar Leidsche Rijn verhuizen.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Hier kun je met een aankoop met retourrecht toch precies doen wat mag en nodig is zonder dat je daar misbruik van maakt? Als de klik er is hou je hem, zo niet, dan retour.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfile
De Sony RX10 IV komt uit 2017. Waarom zo'n oude camera? 1700 euro is een hoop geld voor zo'n oude camera. Intussen zijn er vast wel betere alternatieven.

[ Voor 20% gewijzigd door Xfile op 13-10-2024 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 18:58
@Xfile Wat is een beter alternatief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:22
Sony A6700 + Tamron 18-300mm als je RAW schiet en nabewerkt
of
Fuji X-S20 + Tamron 18-300mm als je JPG schiet, Fuji heeft mooie film simulaties

En als je de prijs wat wilt drukken kun je altijd het oudere model kiezen (a6500 of X-S10) want met name op video kwaliteit gebied bieden de nieuwere modellen voordelen.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Furfoot schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 08:48:
of
Fuji X-S20 + Tamron 18-300mm als je JPG schiet, Fuji heeft mooie film simulaties

En als je de prijs wat wilt drukken kun je altijd het oudere model kiezen (a6500 of X-S10) want met name op video kwaliteit gebied bieden de nieuwere modellen voordelen.
Zit je met zo’n Tamron lens dan op dezelfde max zoom en lichtsterkte?

En qua prijs is die set ook wat duurder nog denk ik?

[ Voor 5% gewijzigd door olafmol op 14-10-2024 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:22
olafmol schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:15:
[...]

Zit je met zo’n Tamron lens dan op dezelfde max zoom en lichtsterkte?

En qua prijs is die set ook wat duurder nog denk ik?
Omgerekend zit je op ongeveer hetzelfde qua lichtsterkte alleen zit je op 450mm ipv 600mm.

Qua prijs zit je met nieuwe body (a6700) op 2000 en met oude body (a6600) op 1600.

Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vriend van mij is overgestapt van een Nikon D600 (full frame) naar de Sony en is er heel erg blij mee. Vooral vanwege gewicht en compactheid. En ja helaas is er geen opvolger, maar zeker een topcamera. Helaas hij woont niet in Utrecht.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Furfoot schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:37:
[...]

Omgerekend zit je op ongeveer hetzelfde qua lichtsterkte alleen zit je op 450mm ipv 600mm.

Qua prijs zit je met nieuwe body (a6700) op 2000 en met oude body (a6600) op 1600.
Dus duurder en minder zoom. Waarom zou ik deze dan moeten kiezen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Furfoot schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 08:48:
of

Je gaat aan het feit voorbij dat bij een bridge camera lens sensor en software optimaal op elkaar zijn afgesteld. Waardoor het resultaat heel erg goed is, beter dan de ultra zoom lenzen die vaak relatief goedkoop zijn want zo is de markt. Anders gezegd je voorstel dure camera goedkope lens geeft een minder resultaat dan de bridge dure lens goedkope camera.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 18:58
Als je bereid bent om een uurtje te rijden kun je Foto Hans Keuzekamp in Zwolle proberen. Die heeft hem (volgens de website) op voorraad en ik weet dat hij er zelf veel mee heeft gefotografeerd dus hij kan vast veel uitleg geven.
Fijne camerawinkel, ik haal er meestal mijn spullen.

Ik heb de RX10 IV zelf ook, doe er te weinig mee. Goede camera. Scherpe lens, snelle autofocus. Echt de beste bridge camera die je kunt kopen. Dat is ook de reden dat die nog niet is opgevolgd: er is nog geen betere van de concurrentie.

[ Voor 29% gewijzigd door Kwintessens op 15-10-2024 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
Ik lees bij de reacties dat Sony RX10 mk IV de beste bridgecamera is. Blijkbaar is er geen betere alternatief.
De andere cameramerken vinden bridgecamera's niet interessant genoeg.

Zelf heb ik nooit een bridgecamera gekocht, omdat je dan gebonden bent aan een vaste lens en kleine camerasensor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillemD61
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-09 10:37
olafmol schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:00:
Hallo, mijn vrouw is fervent (en goeie!) hobby fotograaf, en is op zoek naar goeie nieuwe zoom-camera. Nu komt de Sony RX10 iv erg goed naar voren, maar ze zou deze graag eens willen uitproberen om beetje aan te voelen of het "klikt". Nu hebben de winkels in Utrecht (stad) deze camera helaas niet op voorraad, en vroeg ik me af of er een Tweaker in Utrecht (stad) is die deze camera heeft, en eens een uurtje van zijn/haar tijd vrij wil maken om eens een demootje te geven?

bvd! Olaf
Ik weet niet of de vraag nog relevant is, maar je kan hem ook een dagje huren via gearbooker.nl. Heb ik ook gedaan en toen toch besloten voor de a6700 te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mars1968
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-04 14:16
Hallo Olaf, het is misschien een stukje rijden maar in Lisse bij Fotovak Engel zijn er nog voldoende op voorraad. Ik heb er toevallig deze week 1 gekocht. Zeer tevreden over.

groet Marcel
Pagina: 1