(Vreemd) geluid wasmachine

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex.Vermeer
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:54
Beste Tweakers

Sinds deze week maakt mijn droger (BOSCH WTW87562NL) een bijzonder geluid in de laatste minuten van het droogprogramma. Hij is zo’n 5 jaar oud en heeft dit geluid nog nooit gemaakt, maar sinds deze week gebeurt het bij elk programma dat gedraaid wordt.

Zoals gezegd komt het enkel voor in de laatste minuten. In de uren daarvoor is er geen geluid merkbaar.

Wellicht iets met de compressor o.i.d.? Kan iemand mij in de goede richting wijzen wat het zou kunnen zijn en of dit schadelijk is? Zie de video hieronder voor het geluid op 0:05s.

Alvast dank voor jullie antwoorden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:23
Je hebt iets van ijzer / knopen vergeten in wasrekje te doen.

Of bedoel je die toeter? Dat lijkt op vastlopen van de moter oid, kan het zijn dat je een bh beugel in je trommel naar buiten hebt steken oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:00
Er gaat ook gelijk een rood lampje uit als die "toeter" stopt.
Wat zou dat lampje aan moeten geven volgens de handleiding?

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex.Vermeer
99ruud99 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:46:
Je hebt iets van ijzer / knopen vergeten in wasrekje te doen.

Of bedoel je die toeter? Dat lijkt op vastlopen van de moter oid, kan het zijn dat je een bh beugel in je trommel naar buiten hebt steken oid?
Ik bedoel idd die toeter. Maar er steekt verder niks uit/door de trommel in dit geval.
FredvZ schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:49:
Er gaat ook gelijk een rood lampje uit als die "toeter" stopt.
Wat zou dat lampje aan moeten geven volgens de handleiding?
Scherp. Dat was me nog niet eens opgevallen. Het is het lampje dat aangeeft dat de warmte wisselaar automatisch wordt gereinigd. Die gaat idd uit nadat het geluid is geweest. Maar of dat een directe relatie heeft weet ik eigenlijk niet.

Dit lampje: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bWpB2mJjPerNZVhhE667BDB8rcM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rChQxWriIz4rUuPkJsvc2z7L.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:00
Dit haal ik uit de handleiding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t03RmhnuIHvvkQnzR7REoKpCCpI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ugLP0ob8NxRarzRYmnzGRFbJ.jpg?f=fotoalbum_large

Omdat het geluid tegelijkertijd met het lampje voor het automatisch reinigen van de warmtepomp in beeld komt ben ik geneigd om het geluid met reinigen van de warmtepomp te associeren.
Maar dat verklaard nog niet dat je het geluid in het verleden niet hoorde, maar het staat natuurlijk ook niet zonder reden zo expliciet in de handleiding.

[ Voor 5% gewijzigd door FredvZ op 11-10-2024 13:26 ]

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 12:14
Ik vermoed dat het een relais/contactor is die wat meer geluid maakt dan vroeger.

Of heb je gewoon per ongeluk het 'signaal klaar' aangezet? :D

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipi35
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:04
Is niks aan de hand
Is inderdaad magneet spoel die de klep in de condens opvang bak open drukt.

Kan na verloop van tijd wat meer geluid geven maar dit is geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex.Vermeer
Dank allen. Ik krijg offline inderdaad vergelijkbare feedback.
Pagina: 1