Deze week heb ik mijn wifinetwerk uitgebreid met vier extra deco M5 stations. Op deze vier deco's heb ik een prima download snelheid maar "geen" upload (100Mbps - 0,24Mbps). Op de al bestaande 3 deco's heb ik zoals ik had verwacht gelijkwaardige upload en download snelheden (glasvezel inkomend).
Waar kan dit aan liggen?
Mijn netwerk ziet er nu als volgt uit:
:strip_exif()/f/image/0hAH9RTRWePINDrBd15iyfce.jpg?f=fotoalbum_large)
Hierin zijn de gele blokken een draadloze verbinding en de blauwe blokken zijn een bedrade verbinding. Deco 1, 2 en drie zijn bestaand en functioneren nog prima. Deco 4 t/m 7 hebben het omschreven probleem.
Alle componenten zijn geupdate qua firmware en de netwerkverbindingen zijn getest en goed. Ook heb ik alle componenten herstart. Dit was niet de oplossing.
Waar kan dit aan liggen?
Mijn netwerk ziet er nu als volgt uit:
:strip_exif()/f/image/0hAH9RTRWePINDrBd15iyfce.jpg?f=fotoalbum_large)
Hierin zijn de gele blokken een draadloze verbinding en de blauwe blokken zijn een bedrade verbinding. Deco 1, 2 en drie zijn bestaand en functioneren nog prima. Deco 4 t/m 7 hebben het omschreven probleem.
Alle componenten zijn geupdate qua firmware en de netwerkverbindingen zijn getest en goed. Ook heb ik alle componenten herstart. Dit was niet de oplossing.