Netwerk met TP-link deco M5 versterkers geen upload snelheid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideways
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-08 11:15
Deze week heb ik mijn wifinetwerk uitgebreid met vier extra deco M5 stations. Op deze vier deco's heb ik een prima download snelheid maar "geen" upload (100Mbps - 0,24Mbps). Op de al bestaande 3 deco's heb ik zoals ik had verwacht gelijkwaardige upload en download snelheden (glasvezel inkomend).

Waar kan dit aan liggen?

Mijn netwerk ziet er nu als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RRpxkH4TzUPQc0VQNOfTNhrd5PA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0hAH9RTRWePINDrBd15iyfce.jpg?f=fotoalbum_large

Hierin zijn de gele blokken een draadloze verbinding en de blauwe blokken zijn een bedrade verbinding. Deco 1, 2 en drie zijn bestaand en functioneren nog prima. Deco 4 t/m 7 hebben het omschreven probleem.

Alle componenten zijn geupdate qua firmware en de netwerkverbindingen zijn getest en goed. Ook heb ik alle componenten herstart. Dit was niet de oplossing.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Sowieso complimenten hoe je je netwerk architectuur in excel hebt uitgetekend!

Heel gek dat je lagere upload haalt tov download. PAar dingen om te testen:
- Welke linkrates haal je? Kun je controleren vanuit cmd> netsh wlan show interfaces
- Welke snelheid haal je bedraad aan:
* Level one switch
* Deco 4,5,6,7 ?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sideways
Bedraad kon ik niet testen omdat ik geen laptops met UTP poort meer heb.
Nu een RJ45 - USB C adapter gehaald en getest.

Het blijkt in de kabel tussen de HP en de Level One te zitten, met de tester komen alle 8 aders door maar toch ... Gelukkig heb ik er twee ingegraven en werkt over de tweede kabel alles zonder haperingen.

In hindsight geen relatie met de deco's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Lol die had ik echt nooit verwacht :D

maar lekker doorgepakt, getest en gevonden

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideways
Vanwege de "goede test" met de LAN tester zocht ik het hier ook niet. Ook nu komen alle 8 aders nog goed door dus snappen doe ik het nog niet.

Nu zie ik ook verschil tussen de 1e en 2e kabel; op de eerste zo'n 90Mbps down en geen up. De tweede 134Mbps up en down.

[ Voor 30% gewijzigd door Sideways op 11-10-2024 16:46 ]