Netwerk met TP-link deco M5 versterkers geen upload snelheid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sideways
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-10 09:49
Deze week heb ik mijn wifinetwerk uitgebreid met vier extra deco M5 stations. Op deze vier deco's heb ik een prima download snelheid maar "geen" upload (100Mbps - 0,24Mbps). Op de al bestaande 3 deco's heb ik zoals ik had verwacht gelijkwaardige upload en download snelheden (glasvezel inkomend).

Waar kan dit aan liggen?

Mijn netwerk ziet er nu als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RRpxkH4TzUPQc0VQNOfTNhrd5PA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0hAH9RTRWePINDrBd15iyfce.jpg?f=fotoalbum_large

Hierin zijn de gele blokken een draadloze verbinding en de blauwe blokken zijn een bedrade verbinding. Deco 1, 2 en drie zijn bestaand en functioneren nog prima. Deco 4 t/m 7 hebben het omschreven probleem.

Alle componenten zijn geupdate qua firmware en de netwerkverbindingen zijn getest en goed. Ook heb ik alle componenten herstart. Dit was niet de oplossing.

Alle reacties

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:44
Sowieso complimenten hoe je je netwerk architectuur in excel hebt uitgetekend!

Heel gek dat je lagere upload haalt tov download. PAar dingen om te testen:
- Welke linkrates haal je? Kun je controleren vanuit cmd> netsh wlan show interfaces
- Welke snelheid haal je bedraad aan:
* Level one switch
* Deco 4,5,6,7 ?

CISSP! Drop your encryption keys!

• Sideways
Bedraad kon ik niet testen omdat ik geen laptops met UTP poort meer heb.
Nu een RJ45 - USB C adapter gehaald en getest.

Het blijkt in de kabel tussen de HP en de Level One te zitten, met de tester komen alle 8 aders door maar toch ... Gelukkig heb ik er twee ingegraven en werkt over de tweede kabel alles zonder haperingen.

In hindsight geen relatie met de deco's.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:44
Lol die had ik echt nooit verwacht :D

maar lekker doorgepakt, getest en gevonden

CISSP! Drop your encryption keys!

• Sideways
Vanwege de "goede test" met de LAN tester zocht ik het hier ook niet. Ook nu komen alle 8 aders nog goed door dus snappen doe ik het nog niet.

Nu zie ik ook verschil tussen de 1e en 2e kabel; op de eerste zo'n 90Mbps down en geen up. De tweede 134Mbps up en down.

[ Voor 30% gewijzigd door Sideways op 11-10-2024 16:46 ]