Nieuwe 8KG AEG wasmachine kleiner dan 7KG Samsung

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Onze Samsung Ecobubble wf70f5e0q5w wasmachine (die ons normaal gesproken goed beviel) had een aantal storingen en en na reparatie kwam er een nieuwe storing bij daarom besloten we hem weg te doen en hebben we een nieuwe AEG LF62CS86 ProSense gekocht.

Omdat we net een 2e zoontje hebben gekregen zullen we dus meer gaan wassen en leek het ons een goed idee om van een 7KG naar een 8KG te gaan.

Alleen nu we de AEG een paar week hebben valt ons op de dat trommel van de AEG hoger is dan die van de Samsung maar minder diep/breed. Dus je moet dan de was hoger opstapelen Wat onhandig is want dan valt een deel van de was er weer uit.
De Samsung leek (zo uit mijn geheugen) minder hoog maar was zeker wel dieper van binnen waardoor je veel gemakkelijker meer was er in kwijt kon.

Met de oude Samsung kon de hele wasmand die wij gebruiken er in, terwijl dit niet lukt met de nieuwe AEG.

Aangezien je binnen 30 dagen bij Coolblue kan ruilen zitten we nu naar een andere model te kijken. Alleen bij de specificaties en in de handleiding kan ik nergens vinden wat de afmetingen van de trommel zelf zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Onze voorkeur gaat uit naar een Bosch/AEG/Siemens/Miele(maar Miele is te duur)
De AEG heeft 600 euro gekocht en dat is ook ongeveer ons budget voor een ander model.
Ik ben alleen bang dat als ik straks een 9KG model heb aangeschaft dat deze ook weer een hogere trommel heeft maar niet een diepe trommel dus dat weer al je was er uit valt als je hem vult...
Met handdoeken is dat misschien niet het geval maar wij hebben 2 kinderen onder de 2jaar en dus veel kleine broekjes/shirtjes/rompers enz. Dan is een hoge trommel erg onhandig.

Verdere opties zijn niet echt een dealbreaker maar aangezien hij bij ons op zolder staat los op de vloer is een vloer/waterbeveiliging wel handig en een kort wasprogramma vinden we handig. Stomen enz is leuk maar geen must. Ook automatische wasmiddelvulling gebruiken wij niet ivm specifiek waspoeder wat wij gebruiken.

Misschien hebben de nieuwe modellen van Samsung wel een brede trommel? Maar is lees dat er veel problemen zijn met de samsung modellen (maar of dat representatief is heb ik mijn twijfels over)

Kan iemand mij advies geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:08

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik kan je niet exact helpen. Volgende week gaan wij ook over van een Samsung EcoBubble naar een AEG model. We hebben voor eentje uit de 8-serie gekozen. Onder andere omdat bijvoorbeeld uit de test van de consumentenbond naar voren komt dat deze makkelijker te vullen zijn. Of dat komt door een grotere opening, of een andere vorm van de trommel weet ik niet. Misschien komt jouw constatering ook wel uit die hoek.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:38

Reptile209

- gers -

Is je makkelijkste optie niet om bij de MediaMarkt/Coolblue/witgoed verkoper langs te gaan en de trommels te bekijken in de winkel (desnoods met een meetlintje erbij)? Ik kan me idd voorstellen dat die info niet standaard bij de productinfo staat, hoewel misschien nog wel bij de fabrikant op de site? In de winkel zie je ook snel genoeg of het een hoge of een diepe trommel is. En dan kan je altijd nog besluiten om via internet te bestellen of dat ook gelijk in de winkel te regelen.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
kaasaanfiets schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:19:
De AEG heeft 600 euro gekocht en dat is ook ongeveer ons budget voor een ander model.
Dan kan je elk merk wel overslaan, als je 2 kinderen hebt.
Een Bosch serie 2 wil je echt niet kopen.
Kijk dan naar een serie 6 machine.
Iets duurder maar met 9kg en kinderen een stuk beter.
Met €700-800 en 2 wasjes per dag voor 12 jaar is dat echt niet duur.

Tip: als je vinger tussen manchet en trommel past, koop hem sowieso niet.

[ Voor 17% gewijzigd door DJMaze op 12-10-2024 19:47 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 16:33

Ikk

AEG heeft 2 varianten.
De 8 kilo heeft een hogere trommel, maar minder diep. (volgens specificaties is deze machine 60cm diep)
En de 9 kilo is stuk dieper. (volgens specificaties is deze machine 66 cm diep)

[ Voor 9% gewijzigd door Ikk op 22-10-2024 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-05 21:49
Ikk schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:24:
AEG heeft 2 varianten.
De 8 kilo heeft een hogere trommel, maar minder diep. (volgens specificaties is deze machine 60cm diep)
En de 9 kilo is stuk dieper. (volgens specificaties is deze machine 66 cm diep)
Wij hebben de 9 kilo AEG, en ik kwam er pas achter dat hij dieper was toen ik hem in de kastenwand schoof.
Hij steekt nu toch eigenlijk wel ver uit.
Maar erg fijne machine met wassen.

Wij slapen boven de bijkeuken waar de wasmachine staat.
En de stortkoker vanuit onze slaapkamer die uitkomt in de kast naast de wasmachine is natuurlijk gewoon een open gat tussen deze ruimtes. (met een deurtje ervoor)

De AEG is erg stil in gebruik waardoor we geen last hebben van het wassen en centrifugeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
We hebben hem om laten ruilen voor een 9kg samsung.
Ik wou eigenlijk geen Samsung maar vooruit, deze trommel is veel handiger en groter in gebruik dan de 8kg AEG.
Pagina: 1