tikkende schijf laten repareren wie ervaring

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 08:13
Ik heb al heel wat jaren een schijf liggen waarvan de leeskop kapot is met het idee hem ooit eens te laten repareren.
Is er iemand die daar ervaring mee heeft?

zou ik zelf opzoek kunnen gaan naar een donor schrijf en eenmalig de kop overzetten data er afhalen ?
of moet ik echt 500 euro betalen voor een clean-room sessie
wie heeft er tips

de leg hem in de vriezer heb ik ooit al eens gedaan
allerlei data recover progjes geprobeerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Sja hoeveel is de data je waard ?
Kop vervangen gaat hoogstwaarschijnlijk niet werken. Maar je kunt het altijd proberen.
Anders kom je idd op een cleanroom sessie uit.

Maar hoe weet je uberhaubt dat het de kop is, en niet bv de spindelmotor of de controller ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:18
Hoe vaker die tikt hoe vaker een mogelijk afgebroken kop over de surface krast. Dit kan alleen dmv opsturen naar een recovery bedrijf.

Zijn het (familie) foto's? Dan is het naar mijn mening vrij snel de moeite waard. Dat geld ben je later vergeten, maar de foto's heb je weer terug. Vanaf dat moment even goed backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:39
@basjo
Je vertelt niet wat je wil: de data op de disk terug of hem weer gaan gebruiken?
Als het de data betreft: als je geen backup van die data hebt, is die data je dan 500-1000 Euro waard?
Want dat gaat het je waarschijnlijk kosten.
De disk opnieuw gebruiken moet je nooit doen, koop een nieuwe, dat is een stuk goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dat wordt cleanroom als je de data nog terug wil.. en dan wordt t denk ik eerder dat ze de platter(s) gaan swappen

404 Signature not found