Nieuwe Ultrawide, LCD of OLED?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:19
Ik zoek een?
Mijn huidige Samsung Odyssey G7 laat de coating los. Ik wil deze vervangen door een ultrawide

Wat is je budget?
Budget is niet echt een issue.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren voor merk, features/performance boven merk. Maar als het even kan prefereer ik niet RGB/schreeuwerige design. Wit is ook not done.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik mijn systeem voor gaming en thuiswerken. Ik werk gemiddeld 2 dagen thuis. Daarbuiten gebruik ik op werkdagen de monitor nog zon 5 uur om te gamen. In het weekend staat deze soms wel 15 uur aan, kijk ik voetbal of game ik. Mijn systeem is een 5800X3D met een 6800XT. Ik ben van plan komend voorjaar een nVidia 5070 of 5080 te halen.

Games die ik speel:
World of Warcraft
Overwatch 2
Total War: Warhammer III

Mijn voorkeur neigt naar een ultrawide. Als ik online zoek naar testresultaten komt alleen de LG 34GN850 als echte uitschieter naar voren. Het issue wat ik heb is dat het een beetje lijkt alsof alle fabrikanten momenteel op de OLED bandwagon zitten en er geen fatsoenlijke recente ultrawide modellen zijn. Het ogen allemaal oudere modellen. Geen USB PD bijvoorbeeld.

Uiteraard ben ik wel geïnteresseerd in OLED, heel erg zelfs, maar zoals ik benoem doe ik 2 tot 4 dagen thuiswerken, volgens mij is OLED nou niet te adviseren in dat geval i.v.m. burn-in. Of, zie ik dat probleem groter in dan dat het is. Ik heb uiteraard de videos van Hardware/Monitor unboxed gezien die zijn monitor opzettelijk laat inbranden maar dan ook niets doet om het te voorkomen. Ik weet nog niet goed wat ik daarvan moet vinden. Een OLED zou een legio meer opties bieden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:42
Qua gebruiksduur hier soortgelijk. Nog altijd geen OLED primair om deze reden.

Wel OLED als TV. Kwaliteit is subliem.
Ook OLED op mijn smartphone. Veel ingebrande elementen met een toestel van circa 6 jaar, ca. 2 uur gemiddeld gebruik per dag.

Monitors komen met diverse technieken voor burn-in reductie. Maar of het echt effectief op lange termijn is, geen idee.

Qua ontwikkeling in monitorland zie je idd wel dat je er bijna niet langer omheen komt, voor monitoren die qua feature set anderszins wenselijk zijn voor gaming. Non OLED selectie wordt kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:19
Dat idee heb ik ook. Als ik kijk naar wat er aan LCD opties zijn, zijn het VA schermen en 1 IPS, maar die IPS ligt dan nog maar zon €200,- van een OLED af. Ik neig er eigenlijk naar toe om maar gewoon voor een OLED te gaan, en het te gaan zien.