Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenwijkerland
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Hoi,

1-1 / 31-12 loopt mijn contract af en zoek een nieuw contract.

Heb Vattenval een verlenging gevraagd voor 1 jaar vast.

Nu kreeg ik onderstaande whatsapp bericht terug.
Ik begrijp niet goed wat ze bedoelen met "kanttekening" en "einde contect op 31 okt" ??
Dit brengt mij in verwarring.

Goedemorgen KNIP, goed dat je hier contact over opneemt. Ik snap dat je nu ook al een aanbod van ons wil ontvangen.

Je huidige contract eindigt op 31 december 2024. Ik doe je graag een aanbod. Daar zit nog wel een kanttekening aan. Als we je nu een aanbod doen, is dit met tarieven van 1 november. Dit contract heeft altijd 31 oktober als einddatum, dus 31 oktober 2025 of 2027. Als we dit contract dan per 1 januari in laten gaan, is de looptijd dus een maand korter. Als je het contract per 1 november in wil laten gaan, is er een tussentijdse opzegervergoeding van je huidige contract.

Mocht je geen van beide opties willen, kunnen we je vanaf 20 november een aanbod doen met tarieven per 1 januari met een volledige looptijd. Laat je mij weten waar je voorkeur naar uit gaat? ]

Weet iemand wat er nu precies bedoeld word ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 13:47
dat het slimmer is om even te wachten tot januari. Anders heb je kosten voor opbreken contract als je nu direct verlengd. Bij verlening wordt er gerekend met november tarieven, terwijl tarieven in januari misschien wel gunstiger zijn.

Waarom de haast? In januri is je contract afgelopen, wordt stilzwijgend verlengd, maar is daarmee wel per maand opzegbaar geworden.

[ Voor 28% gewijzigd door mcsluis op 11-10-2024 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die 2027 zal wel typfout zijn (dat is dan 3 jaar), maar ze geven je dus een keuze om dus eerder een nieuw contract aan te gaan dan contractueel mogelijk is, maar daar zit dus wel een opzegvergoeding aan vast.

De vraag is hoe de tarieven zullen gaan lopen, zal 1 november lager zijn dan 1 januari? Dan kan het voordeliger zijn alsnog die te pakken, of 1 januari is mogelijk lager en is het slimmer gewoon je contract uit te zitten en dan pas over te gaan.

Ze geven je per saldo de keuze om je contract open te breken voordat hij contractueel beeindigd, daar zitten kosten aan verbonden (gok max 1 maandtermijn), aan jou de keuze (gok) of deze tarieven lager liggen dan de 1 januari tarieven.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:05
In meeste gevallen is het beter om even te wachten.
Vraag dus in de maand december een nieuwe offerte op, ze kunnen nu nog niet de prijzen doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:51
Vattenfall werkt met contracten met vaste einddatum. Als jij dit contract afsluit krijg je een contract van januari t/m oktober, dus 10 maand. Je kunt hem eerder in laten gaan, maar dan moet je het oude contract openbreken.

Ik zou in jouw geval wachten tot begin november, dan je verbruik in een prijsvergelijker gooien en dat naast je aanbod leggen. Waarschijnlijk kan je elders veel goedkoper krijgen. Meeste leveranciers zijn niet heel goedkoop voor bestaande klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenwijkerland
  • Niet online
Ik had aangegeven of ik al een aanbieding kon krijgen per vervaldatum 31-12 dus.
Dus geen contractbreuk doen.

Daanom begrijp ik het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenwijkerland
  • Niet online
Is opgelost.

Na weer contact te hebben gehad, ze hadden het niet goed gedaan.
Misverstand dus.
Heb nu een voorstel gekregen zonder xontractbreuk en vanaf 1 jan.
Nu kan ik goed vergelijken op internet.

Bedankt iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ze boden al vanaf 1 januari aan zonder contractbreuk.
OF vanaf 1 november mét contractbreuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-06 11:36
Steenwijkerland schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:41:
Is opgelost.

Na weer contact te hebben gehad, ze hadden het niet goed gedaan.
Misverstand dus.
Heb nu een voorstel gekregen zonder xontractbreuk en vanaf 1 jan.
Nu kan ik goed vergelijken op internet.

Bedankt iedereen
Ik zou niet alleen vergelijken met gaslicht.com en dergelijke, maar ook kijken of je via een energiecollectief van de consumentenbond of VEH een aanbieding kan vinden. Daar is een apart topic voor.
Zelf heb ik al diverse malen via zo’n collectief een heel goed aanbod genomen.
Pagina: 1