Stotteren Netflix met GTX1080

Pagina: 1
Acties:
  • 704 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestici
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 23:11
Moet dit toch even hier achter laten. Ik hoor constant bij Hardware Unboxed en GN dat AMD goedkoper moet zijn dan Nvidia, want DLSS. Maar ik zit nu dus al een tijdje op AMD, een 6800XT die momenteel uit elkaar ligt (thermal pads waren te smal, ff wachten op nieuwe) dus ik was even op mijn tweede desktop bezig (2600X + GTX 1080) en ik kreeg stotteren in Netflix. Long story short ik denk ik update de drivers even....

Ik run de drivers, doe customized want fuck Geforce Experience, kon ik het niet uitvinken. Get this.. die optie staat in de setup.cfg file aangemarkeerd als:

<sub-package name="Display.GFExperience" disposition="default" userSelectable="false">

Je kunt dus met opzet, in customized, niet geforce experience uitvinken. Maar het wordt mooier, als je op annuleren duwt gooit Nvidia de uitgepakte file weg. Dus om Nvidia drivers te updaten zonder Geforce Experience moet je:

- Driver downloaden
- Executeable runnen en laten uitpakken.
- In de setup laten hangen en de bron/file kopieren naar andere map
- Afsluiten zodat de setup de file weggooit.
- In je gekopieerde file Setup.cfg openen en "false" naar "true" veranderen in notepad. Opslaan.
- Setup weer runnen, customized en nu kun je het uitvinken.

Maar echt, AMD is degene die moet prijsvechten? Nvidia heeft de betere user experience volgens het internet.. Precies hoe deluded zijn mensen tegenwoordig terwijl ze zich zo druk maken over privacy? Ik zou echt nooit meer hun producten kopen na zoiets. Gelukkig is het mijn backup systeem......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5RdCqsvPRoEGZbB8QK413KDgLc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tge5XYdcIVUd0ypibc0wEaUF.png?f=user_large

De aanhouder wint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acteonis
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:28
Ik heb echt geen idee waar je het over hebt, je kunt meteen in het begin aanklikken dat je geforce experience niet wilt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PCvY1svmQBYYbWDaqB3VjD9zECk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T0lZkX6JVoiTCd8HLpDmK7w0.jpg?f=user_large

En ja, simpel gezegd, de consument koopt geforce, dus is Nvidia meer waard. DLSS is echt beter. De kaarten zijn efficiënter en de ondersteuning van de kaarten loopt langer door bij Nvidia.

AMD is de uitdager en de kaarten zijn niet beter dan die van Nvidia. Begrijp me niet verkeerd, ik vind ze ook niet slechter, maar dus ook niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestici
Dat is niet het menu dat ik krijg op mijn GTX 1080.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hx6aVOsy5IT-EeW8QCSAobyzuUA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/k7dwHOj1YmIrf0ksWlmZj1YR.png?f=user_large

Dat maakt het juist erger, niet beter haha. Want dat bewijst/indiceert dus dat ze je een slechtere behandeling geven op oudere hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 01:04
Majestici schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 23:09:
Dat is niet het menu dat ik krijg op mijn GTX 1080.

[Afbeelding]

Dat maakt het juist erger, niet beter haha. Want dat bewijst/indiceert dus dat ze je een slechtere behandeling geven op oudere hardware.
Vorige maand nog op een PC van een kennis de drivers van zijn GTX 1060 moeten updaten (die waren nog uit 2018), en ik kreeg zelfde scherm als @Acteonis .

Sterker nog, ik heb nog nooit een andere scherm gezien, zelfs niet op laptops met een Nvidia GPU.

Ben eigenlijk meer benieuwd hoe kan dat je die optie niet ziet.

[ Voor 4% gewijzigd door Mizgala28 op 10-10-2024 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:18

br00ky

Moderator Harde Waren
Geen idee wat dit in het AMD ervaringen topic deed... Afgesplitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:38
Snap uberhaupt niet waarom dit een topic waardig is of afgesplitst wordt, een rant naar Nvidia?

[ Voor 12% gewijzigd door Arjant2 op 11-10-2024 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Zelfs de screenshots worden niet gelijk vergeleken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestici
Arjant2 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:00:
Snap uberhaupt niet waarom dit een topic waardig is of afgesplitst wordt, een rant naar Nvidia?
precies waarom ik hem niet als topic gepost heb, blame the mod. En vind je het niet dubieus dat oudere GPU's geforceerd worden GFE te installeren? Of heerst er hier een dubbele standaard over waar we wel of niet ons over mogen opwinden?
br00ky schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:38:
Geen idee wat dit in het AMD ervaringen topic deed... Afgesplitst.
Geen idee wie erover geklaagd heeft? Ik heb het je niet gevraag iig.

[ Voor 45% gewijzigd door Majestici op 12-10-2024 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Majestici schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 00:25:
[...]

precies waarom ik hem niet als topic gepost heb, blame the mod. En vind je het niet dubieus dat oudere GPU's geforceerd worden GFE te installeren? Of heerst er hier een dubbele standaard over waar we wel of niet ons over mogen opwinden?

[...]

Heb je https://www.techpowerup.com/nvcleanstall/ al gebruikt? Eigenlijk weet ik niet eens waarom ik dit post.. Doe er je voordeel mee.

[ Voor 6% gewijzigd door bierschuit op 12-10-2024 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Majestici schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 00:25:
[...]

[...]

Klagen over Nvidia hoort niet thuis in een AMD ervaringen topic. Period. Daar waren genoeg klagers over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRMBelgium
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 09:03
Majestici schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 21:59:
Moet dit toch even hier achter laten. Ik hoor constant bij Hardware Unboxed en GN dat AMD goedkoper moet zijn dan Nvidia, want DLSS. Maar ik zit nu dus al een tijdje op AMD, een 6800XT die momenteel uit elkaar ligt (thermal pads waren te smal, ff wachten op nieuwe) dus ik was even op mijn tweede desktop bezig (2600X + GTX 1080) en ik kreeg stotteren in Netflix. Long story short ik denk ik update de drivers even....

Ik run de drivers, doe customized want fuck Geforce Experience, kon ik het niet uitvinken. Get this.. die optie staat in de setup.cfg file aangemarkeerd als:

<sub-package name="Display.GFExperience" disposition="default" userSelectable="false">

Je kunt dus met opzet, in customized, niet geforce experience uitvinken. Maar het wordt mooier, als je op annuleren duwt gooit Nvidia de uitgepakte file weg. Dus om Nvidia drivers te updaten zonder Geforce Experience moet je:

- Driver downloaden
- Executeable runnen en laten uitpakken.
- In de setup laten hangen en de bron/file kopieren naar andere map
- Afsluiten zodat de setup de file weggooit.
- In je gekopieerde file Setup.cfg openen en "false" naar "true" veranderen in notepad. Opslaan.
- Setup weer runnen, customized en nu kun je het uitvinken.

Maar echt, AMD is degene die moet prijsvechten? Nvidia heeft de betere user experience volgens het internet.. Precies hoe deluded zijn mensen tegenwoordig terwijl ze zich zo druk maken over privacy? Ik zou echt nooit meer hun producten kopen na zoiets. Gelukkig is het mijn backup systeem......

[Afbeelding]

De aanhouder wint.
Ik ben na jaren AMD terug naar Nvidia gegaan en kan bevestigen dat het net dezelfde rotzooi kan zijn als AMD. Crashes in games waar ik nooit crashes had, drivers die zeer buggy zijn ( laatste driver reset bv. een bepaalde instelling bij elke reboot ). Nvidia noice cancellation is zogezegd geweldig, maar ook buggy en vervormd audio soms waardoor mijn kijkers me helemaal niet verstaan. De Nvidia app zit al lang in beta en moet er ook nog lang blijven inzitten aangezien veel features zoals de OSD nog altijd buggy zijn. Soms werken game-filters, soms niet. Om nog maar te zwijgen over de performance impact van bepaalde features.

Nvidia heeft zogezegd RTX cores die gebruikt kunnen worden voor RTX voice etc... Waarom heb je dan een performance drop als je het aanzet? Daar spreken youtubers nooit over. Ondertussen heeft Nvidia ook geen alternatief voor AFMF2 wat aardig werkt.

Geloof er niets van. Youtubers, reddit, forums. Nvidia heeft zo'n grote "mindshare" omdat ze elke generatie de snelste GPU hebben en met hun R&D budget dat 10x hoger is vaak eerst zijn bij bepaalde features, maar de kwaliteit van de hardware en software is echt niet beter...

Laatste issue was zwarte schermen bij Nvidia GPU's bij alt+tab in Windows 24H2. Dus nu run ik een DEV build van windows om zonder dit probleem te gamen met mijn 4070ti Super :D

[ Voor 5% gewijzigd door JRMBelgium op 14-10-2024 22:54 ]

Mijn Twitch & Youtube | SSPECS Discord bot. Toon je rig op Discord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:38
*knip* fijn dat je een TR aanmaakt, niet de bedoeling het alsnog in een reactie te plaatsen :)

[ Voor 93% gewijzigd door br00ky op 15-10-2024 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Goed, gezien hier geen vraagstelling lijkt te zijn, gaat dit topic op slot. Klagen om het klagen hoort niet thuis op het forum. Mocht je een oplosing zoeken voor je probleem, dan kan je natuurlijk altijd een nieuw topic openen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.