Toon posts:

dode isdn verbinding??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede dag,

Ik heb sinds een paar dagen isdn. Eerst werd de verbinding om de haverklap verbroken met het internet, ik de goede win2000 drivers gedownload en geinstalleerd, probleem lijkt opgelost, de verbinding wordt niet meer verbroken..

Maar, Sommige sites laden op volle isdn snelheid, en andere laden erg traag terwijl ik van m'n oude modem weet dat het sneller moet kunnen. ICQ vertikt het soms om berichten te versturen en de AOL instant messanger loopt iedere keer te zeuren dat hij disconnected is, en met autoreconect komt hij wel iedere keer terug.. Ook downloads beginnen heel snel en lopen dood, als je daarna de download onderbreekt en weer opstart dan is ie weer op volle snelheid,

Wat is dit voor iets mafs? Ik gebruik zonnet als provider...

Groeten,

Gerjan Peelen

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
(jarig!)
Zonnet is zowieso matig! Met analoog valt het mee, maar mijn broertje die ook Zon en ISDN heeft had dezelfde problemen, nadat hij overgestapt is op planet waren deze problemen de wereld uit!?!

|Specs|

Verwijderd

Topicstarter
Ben overgestapt op hetnet, lijkt wel sneller te reageren, maar naar een tijdje is ie ook dood.. Kan het ook aan de lijn liggen?

Groeten,

Gerjan

Verwijderd

Topicstarter
Ík word er nu echt gek van..

Idere keer als ik windows opnieuw opstart, moet ik eerst de isdn modem opnieuw installeren, aangezien hij anders iedere keer de melding kan poort niet openen, installeer hem opnieuw en hij doet het wel!

Dit is echt vervelend,

Gerjan

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
dan zal het wel aan je modem liggen dattie zo vaag doet
of je sockets lopen vol

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Heb je niet autodisconnect aanstaan ? moet je even kijken bij de instellingen van je internetverbinding geloof ik.

Mother, will they like this song?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Kan niet aan je lijn liggen, dit ligt puur aan de provider of jouw pc, ik denk dus jouw pc.
Als isdn afkapt is je hele verbinding weg en gaat ie opnieuw bellen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik word er kriegel van.

Van vanmiddag, flits! een idee, wat als ik nu eens m'n analoge modem via de quatrovox aansluit?? en ja hoor! ik zit nu al een uur online zonder problemen! maarja, het is nog steeds geen isdn snelheid..

balen dus..

maar waar ligt het dan aan? je kunt je isdn modem toch direct aansluiten op de NT1?? of niet?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op donderdag 13 september 2001 19:31 schreef GerjanPeelen het volgende:
maar waar ligt het dan aan? je kunt je isdn modem toch direct aansluiten op de NT1?? of niet?
Ja kan, misschien is je isdn kaart niet jofel of je isdn irq word gedeeld, dat geeft ook wel eens conflicten,.

Verwijderd

Topicstarter
zou kunnen, ik ga morgen wel eens kijken, en natuurlijk ff herrie schoppen in die primafoon winkel.. Koop je isdn, is het een week later de isdn week met grote korting!

hehe.. >:)

Verwijderd

ja, wat voor isdn modem is dat precies, ik gebruik een eicon divo pro 2.0 wel erg duur maar dan ook wel erg goed.

RGZ

MASH

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 15:57
Dit is misschien een domme opmerking... maare... heb je wel
die ISDN lijn getermineerd? Je moet aan het einde van de
kabel (als ie meer dan ±3 meter is (dacht ik)) zo'n terminator ( ;) )plugje gebruiken... Zonder dat ding kan
het soms wel werken, maar met veel datacorruptie..

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Verwijderd

Topicstarter
goede dag allemaal,

Ik zit bij mijn wete aan het eind van de lijn.. m'n modum zit direct op de NT1, en aan de andere hangt de quatrovox..

Ik gebruik overigens een Dynalink IS128PU+

Er zitten twee kleine witte schakelaartjes op, 1 en 2 geen idee wat het zijn, zat niet een duidelijk boekje bij... alleen maar een cd met de verkeerde drivers >:)

Volgens die primafoon gast lag het aan de provider, maar dat lijkt me maf, m'n analoge modem doet het wel.. Of heb je een apart isdn inbel nummer nodig??

Groeten,

Gerjan
Pagina: 1