Retourkosten bij verkeerd geleverd artikel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03:50
Vreemde, maar wellicht dat iemand hier mij kan voorzien van wat juist is of niet.

Dochter besteld bij webwinkel een schooltas.
Verkeerde tas wordt geleverd
Er wordt een retouraanvraag gedaan vanwege verkeerd geleverd artikel.
Retouraanvraag wordt goedgekeurd, maar nu komt het; webwinkel rekent alsnog retourkosten!

Dit druist een beetje in tegen mijn 'rechtvaardigheidsgevoel'

Webwinkel levert verkeerd product en daar moet mijn dochter voor betalen.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:40
Dat kan niet de bedoeling zijn

Webshop moet alsnog het juiste artikel leveren

En als zij het verkeerde product terug willen zullen zij de retourkosten moeten betalen

[ Voor 70% gewijzigd door boyette op 11-10-2024 08:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dat is inderdaad het probleem van de winkel.
Wat zeiden ze toen er contact was opgenomen?

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:04
Is er alleen een retour opdracht gestart, of een opdracht om de juiste tas te laten leveren (en de retour daar onderdeel van is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-05 09:33
Misschien kun je de verkopende partij nog even duidelijk uitleggen wat er is fout gegaan, lijkt op een misverstand. Kan me niet voorstellen dat een normale shop vasthoud aan retourkosten in deze situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
DaWizza schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:25:
Dat is inderdaad het probleem van de winkel.
Wat zeiden ze toen er contact was opgenomen?
Nou, hoor het verhaal net.
Maar wil eerst even weten wat mijn rechten zijn voordat ik 'boze' mails ga sturen ;)

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
canonball schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:28:
Is er alleen een retour opdracht gestart, of een opdracht om de juiste tas te laten leveren (en de retour daar onderdeel van is)?
Er is een retour opdracht gestart met als reden 'verkeerde product geleverd'
Deze werd in eerste instantie al afgewezen ( weet niet eens waarom)
Vervolgens opnieuw aangevraagd met wederom als reden verkeerde product geleverd en deze werd wel goed gekeurd.

Na goedkeuring zien we opeens dat er in de verdere mailcommunicatie wordt gesproken over retourkosten.

We zouden op zich best het goede product willen ontvangen, maar hebben het idee dat ze deze gewoon niet hebben. (er wordt geadverteerd met een product wat ze niet hebben is wat wij vermoeden

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Gadgeteer schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:31:
Misschien kun je de verkopende partij nog even duidelijk uitleggen wat er is fout gegaan, lijkt op een misverstand. Kan me niet voorstellen dat een normale shop vasthoud aan retourkosten in deze situatie.
Uitdaging want verkopende partij is (zoals vaker met webshopjes) uitermate slecht bereikbaar.
Geen telefoonnumer, alleen webchat met voorgeprogrameerde mogelijkheden en uiteindelijk als je via de chat je verhaal hebt gedaan krijg je als melding: we hebben je melding ontvangen; wij nemen zo snel mogelijk contact op met je

(oftewel; don't call us, we call you)

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Lees inderdaad deze pagina even door daar staat alles in wat je moet weten.
Je mag er geen hinder van ondervinden, dat betekent ook geen kosten.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-05 22:41
Eric H schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:31:
[...]

Maar wil eerst even weten wat mijn rechten zijn voordat ik 'boze' mails ga sturen ;)
Je hoort het net en je eerste reactie is een topic openen op Tweakers? Lijkt me toch het meest logisch om de webshop even te bellen en de situatie uit te leggen?
Duidelijk een geval van het hanteren van hun standaard retourproces terwijl dat hier niet van toepassing is.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:18

Kheos

FP ProMod
Eric H schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:31:
[...]

Pro-tip: vóór je hier een topic opent, vóór je jezelf in leest in wat je rechten zijn, vóór je boze mails stuurt... Neem gewoon even contact op met de webshop, leg het geval uit en kijk wat ze zeggen. Grote kans dat het al is opgelost voor je de telefoon neerlegt. Kost veel minder moeite en tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:34
Enige waar ik niet mee eens ben in laatste reactie, lees wel even wat je recht is bij verkeerd product.
Dat is namelijk een fout van webwinkel, zij moeten correct product leveren, en mogen het originele product terugvragen, maar op hun kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eric H
Blackouts schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:23:
[...]

Je hoort het net en je eerste reactie is een topic openen op Tweakers? Lijkt me toch het meest logisch om de webshop even te bellen en de situatie uit te leggen?
Duidelijk een geval van het hanteren van hun standaard retourproces terwijl dat hier niet van toepassing is.
Bellen??
Dan moet er wel een telefoonnummer zijn ;)

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:29
Eric H schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:34:

Na goedkeuring zien we opeens dat er in de verdere mailcommunicatie wordt gesproken over retourkosten.
Voordat je, terecht imho, uit de slof schiet als ze inderdaad retourkosten willen rekenen. Weet je zeker dat het geen standaard mails zijn, en dat er wel echt retourkosten gerekend worden in een situatie als deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 13:09
Waarschijnlijk een automatisch proces.
Gewoon ff rechtstreeks contact opnemen dat er waarschijnlijk een foutje is gemaakt en of dat rechtgezet kan worden, zonder direct boos te worden.
Een telefoonnummer moet vast wel ergens te vinden zijn toch?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Kheos schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:32:
[...]

Pro-tip: vóór je hier een topic opent, vóór je jezelf in leest in wat je rechten zijn, vóór je boze mails stuurt... Neem gewoon even contact op met de webshop, leg het geval uit en kijk wat ze zeggen. Grote kans dat het al is opgelost voor je de telefoon neerlegt. Kost veel minder moeite en tijd.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Als de webshop al twee keer iets doet wat je raar overkomt (eerst weigeren, daarna retour kosten), is het je inlezen niet gek voordat je weer contact opneemt. En met dit topic is de manier waarop OP dat wil doen.

Je staat met 1-0 achter als je zonder kennis contact op gaat nemen en het lijkt erop dat de webwinkel niet heel makkelijk mee gaat werken. Natuurlijk, dat is een vermoeden, maar dan is het juist handig om de juiste kennis te hebben voordat je contact opneemt.

Of een topic de beste manier is, dat kun je over babbelen, maar blanco het gesprek aangaan na twee dubieuze voorvallen is dat zeker niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 22:54

Barrycade

Through the...

Je dochter meteen even informeren dat ze pas spullen moet kopen na een check van de webwinkel op wat basis signalen.

Tenzij ze >18 is, dan zou ik zeggen, open maar een account op Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:51
malafide dropshipper? zie pointer uitzending van gisteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Eric H schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:38:
Bellen??
Dan moet er wel een telefoonnummer zijn ;)
Er niet bestellen. Dat zijn dan toch de te vermijden webshops/dropshippers etc. Dat helpt niet hier, maar voorkomt toekomstige topics.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Het is geen malafide dropshipper, maar na wat uitzoekwerk staat deze organisatie niet al te best aangeschreven.

Probleem in deze is dat ik er pas bij werd betrokken toen 'het leed al geleden was'
Oftewel, vrouw maakt opmerking over gedoe met bestelling tas voor dochter.
Ik vraag door en krijg het hele verhaal.

Mijn vrouw had de retourkosten al min of meer als vaststaand feit geaccepteerd onder het mom van leergeld.
Zoals in mijn openingspost aangegeven druist dit bij mij in tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel.

@Barrycade Tja, iets met pubers en ze leren verder te kijken dan hun neus lang is........
En daarbij een vrouw die zich makkelijk laat overhalen om op verzoek (lees: bijna smeekbede) een bestelling te doen.

Ondertussen via KvK telefoonnummer achterhaald, maar na een wachttijd van 40 minuten maar weer opgehangen.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-05 14:04
Eric H schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:03:
Maar na wat uitzoekwerk staat deze organisatie niet al te best aangeschreven.
Zegt helaas niet zo veel, de meeste mensen zullen alleen bij negatieve situaties hun mening laten horen.
Zoek maar is voor de grap naar 'AH/Bol/Amazon/Vattenfal/ reviews' of zelfs Tweakers https://nl.trustpilot.com/review/www.tweakers.net . Dan lijkt dat ook allemaal slecht te zijn, terwijl dat in het algemeen prima bedrijven zijn.

Anyway on topic, is zou gewoon later nog eens proberen te bellen, of een mail/brief schrijven.
De slechte reviews die je eventueel tegen bent gekomen betekent niet dat het een bedrijf is die een fout, misverstand niet zou willen oplossen.
Als ik het goed zie, is er door de verkopende partij nog niet aan je verteld dat zij bij hun standpunt blijven.

[ Voor 17% gewijzigd door Christoxz op 11-10-2024 11:12 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Christoxz schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:10:
[...]

Zegt helaas niet zo veel, de meeste mensen zullen alleen bij negatieve situaties hun mening laten horen.
Zoek maar is voor de grap naar 'AH/Bol/Amazon/Vattenfal/ reviews' of zelfs Tweakers https://nl.trustpilot.com/review/www.tweakers.net . Dan lijkt dat ook allemaal slecht te zijn, terwijl dat in het algemeen prima bedrijven zijn.

Anyway on topic, is zou gewoon later nog eens proberen te bellen, of een mail/brief schrijven.
De slechte reviews die je eventueel tegen bent gekomen betekent niet dat het een bedrijf is die een fout, misverstand niet zou willen oplossen.
Als ik het goed zie, is er door de verkopende partij nog niet aan je verteld dat zij bij hun standpunt blijven.
Ook waar hoor wat je zegt.
Mensen zullen eerder reviews plaatsen als dingen niet goed gaan dan wanneer alles verloopt zoals verwacht.
Maar toch valt in de reviews wel vaak een lijn te ontdekken.

Vooralsnog wacht ik rustig even af welke reactie ik ga krijgen op mijn mail naar hun info@ adres.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 22:54

Barrycade

Through the...

@Eric H heb er hier thuis ook 2....maar in het begin meegekeken en uitleg gegeven waar op te letten.

Maar vooralsnog lijken ze het goed in te schatten en als ze twijfelen komen ze het gelukkig even checken bij ons vooraf.

Blijft lastig verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:34
Eric H schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:15:
[...]

Mensen zullen eerder reviews plaatsen als dingen niet goed gaan dan wanneer alles verloopt zoals verwacht.
Maar toch valt in de reviews wel vaak een lijn te ontdekken.
Bij kleinere bedrijven klopt dit inderdaad wel. Daar kun je wel vaak tussen de reviews/regels doorlezen.
Bij de grote jongens Amazon/Bol etc. zie je vaak alleen de negatieve. Niet dat dit erg is. Ik vind Amazon echt top vwb klantenservice.

Tip voor de volgende keer. Als je iets verkeerd ontvangt start niet meteen retourprocedure. Maar neem contact op dat je het verkeerde hebt. Dan hoor je vanzelf wel wat er moet verkeerde moet gebeuren. Als je een fatsoenlijke webshop hebt natuurlijk.

Zeker voor de jeugd is het lastig om de goede van de slechte te kunnen onderscheiden. Die zien een artikel en klikken op kopen. Zonder dat ze even kijken met wie ze te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

De retour staat sowieso los van dat de webwinkel het product dat besteld is nog niet heeft geleverd. Ook als je het verkeerd verzonden product niet terugstuurt heb je nog het recht om het juiste product te ontvangen (je bent wel verplicht om het verkeerde product terug te sturen, maar dat staat daar helemaal los van).

Eerst lijkt het mij dus heel belangrijk om te zorgen dat de webwinkel het juiste product stuurt. Als ze het verkeerde product terug willen mogen ze daar een verzendlabel voor sturen, is niet aan jou/je dochter om de kosten of het risico daarvoor te dragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:27

Blokker_1999

Full steam ahead

Het probleem hier is natuurlijk dat je gewoon een retour aanmaakt en een reden opgeeft. Ik verwacht halvelings dat op deze manier men je, na ontvangst, ook gewoon je geld gaat terugstorten ipv de juiste op te sturen.

Voor dit soort dingen hoor je eigenlijk zelf geen retour aan te vragen, maar hoor je in contact te komen met de klantendienst die je een oplossing moeten aanbieden zoals een gratis retour en levering van het juiste product. Dan kan het in samenspraak gebeuren en weet iedereen wat er te wachten staat.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Blackouts schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:23:
[...]

Je leest niet en je eerste reactie is een standaard bericht dat mensen eerst moeten bellen??

Hij geeft duidelijk aan dat de webshop niet bereikbaar is via de telefoon: Eric H in "Retourkosten bij verkeerd geleverd artikel"

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-05 22:41
Cyberpope schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 08:41:
[...]

Je leest niet en je eerste reactie is een standaard bericht dat mensen eerst moeten bellen??

Hij geeft duidelijk aan dat de webshop niet bereikbaar is via de telefoon: Eric H in "Retourkosten bij verkeerd geleverd artikel"
Bellen, mailen, Facebook, chatten, whatever. Volgens mij snap je mijn punt best.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik snap je punt zeker, maar spiegel de wijze waarop je hem maakt. Als je zijn post gelezen had, had je geweten dat hij zeer lastig met die club in contact kan komen. En dan is het toch wel fijn om kennis te hebben zodat als je contact hebt, je meteen beslagen ten ijs kunt komen. Anders ben je elke kaar al die moeite aan het doen in contact te komen.

Dus dit soort standaard berichtjes waarvan de superioriteit afdruipt voegen weinig toe, behalve de reactie "dat lukt niet". Want dat had hij al gezegd.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Voorlopige tussenstand:
Webshop heeft zonder verder te reageren op mijn mail een bedrag gecrediteerd minus retourkosten.
(ik kreeg nog wel een geautomatiseerde mail dat ze binnen 2 werrkdagen zouden reageren, maar die reactie wacht ik nu nog op)
Telefonisch onbereikbaar tenzij je langer dan 3 kwartier in de wacht wilt staan.

We nemen ons verlies maar, maar nooit meer een aankoop bij deze club.

Eric, Signing off !!

Pagina: 1