Recent heb ik mijn woonkamer heringericht. Hierbij viel het mij op dat mijn geluid uit de sonos arc enkel stereo pcm weergeeft. Ook bij films via Apple Tv+ en andere apps. Echter, via YouTube een homecinema test geeft wel 5.1 geluid.
Gebruik ik op de PlayStation de Apple TV + app, dan krijg ik zelfs dolby atmos geluid. Waarneembaar veel beter geluid.
Aan wat kan dit liggen?
...
Apple TV en PlayStation zijn aangesloten via een HDMI 4k 4 naar 1 signaal splitter. Er zijn te weinig poorten op de tv. De sonos arc is via HDMI Arc aangesloten op de tv.
1x sonos sub en 2x play one
Panasonic tv van 2017. Model ben ik je nog schuldig.
Apple TV 4K 2017
...
Op de televisie is het geluid in bitstream ingesteld. Zo stuurd de tv het geluid onbewerkt door naar de arc.
Allerhande HDMI high speed kabels geprobeerd. Ook de kabel van de PlayStation in de Apple TV gestoken (welke 4K 60fps en atmos doorgeeft) rechtstreeks in de tv ( dus zonder splitter).
...
Wat kan het nog zijn? Een software update die niet goed aard?
Gebruik ik op de PlayStation de Apple TV + app, dan krijg ik zelfs dolby atmos geluid. Waarneembaar veel beter geluid.
Aan wat kan dit liggen?
...
Apple TV en PlayStation zijn aangesloten via een HDMI 4k 4 naar 1 signaal splitter. Er zijn te weinig poorten op de tv. De sonos arc is via HDMI Arc aangesloten op de tv.
1x sonos sub en 2x play one
Panasonic tv van 2017. Model ben ik je nog schuldig.
Apple TV 4K 2017
...
Op de televisie is het geluid in bitstream ingesteld. Zo stuurd de tv het geluid onbewerkt door naar de arc.
Allerhande HDMI high speed kabels geprobeerd. Ook de kabel van de PlayStation in de Apple TV gestoken (welke 4K 60fps en atmos doorgeeft) rechtstreeks in de tv ( dus zonder splitter).
...
Wat kan het nog zijn? Een software update die niet goed aard?