Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OGrasmachien
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-05 21:30
Ik heb sinds 2 jaar geleden een Alfen Single Pro-line laten installeren door EDI (Electric by D'Ieteren).
Dat is sinds het begin al een ramp in service.
Gedoe bij installatie, UTP kabel niet geïnstalleerd, super vaak moeten bellen om de max charging speed aan te passen om me niet kapot te betalen aan het capaciteitstarief (België), enz.

Ik heb sinds kort ontdekt dat er een app is die Eve Connect heet.
De voornaamste reden waarom ik die wil is om te kunnen laden met de overschot van de zonnenergie.
De app kan het toestel wel vinden maar zegt dat de firmware te laag is om de app te gebruiken.

Dus ik download de Ace installer software. Ik heb inlog gegevens gevonden online om in de applicatie te geraken.
De laadpaal wordt gevonden en daar moet ik ook inloggen.
Alleen heb ik dat wachtwoord niet, dat zal de installateur hebben en die heeft dat nieuwe wachtwoord uiteraard niet opgeschreven op het foldertje met het default wachtwoord.
Dus ik probeer wachtwoord reset, wat ook niet lukt.

Daarna probeer ik de MyEve all om het laatstation te installeren.
Ik begrijp dat dat een mobile alternatief zou zijn voor de Ace installer.
Daar geraak ik wel binnen door de QR code te scannen op de folder.

Nu mijn vraag aan jullie, die hier hopelijk ervaring mee hebben: Is het slim dat ik de installatie helemaal opnieuw doe via de MyEve app? Of ga ik hier zaken kapot maken die niet meer te repareren zijn?

Ik ga de support ook eens contacteren maar daar verwacht ik niet teveel van.
Daar moest ik 4 mensen spreken voor ik eindelijk eentje aan de lijn kreeg die de maximum laadsnelheid kon aanpassen in de backoffice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scottbiker
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-04 20:36
Ik heb sinds vandaag deze Alfen Single Pro laadpaal, geinstalleerd door Eneco, en zij beheren de laadpaal ook als backoffice (voor terugbetalen laadkosten door werkgever).
Ik heb hierbij de id / default paswoord / paswoord recovery code gekregen, die specifiek is voor elke laadpaal.
Je moet dat dus opvragen via diegene die de laadpaal bij jou geinstalleerd heeft.
Met dat paswoord kan ik zowel via de my-eve app als via ACE service installer alles configureren (zoals bvb modbus tcp enabelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdm
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je had deze inloggegevens sowieso van de installateur moeten ontvangen, dus daar zijn ze al de fout in gegaan. Van de andere kant, ook al had mijn installateur al deze informatie netjes klaarliggen, ik vroeg er voor de zekerheid toch nog om, omdat ikzelf juist altijd van tevoren goed uitzoek wat ik precies ga krijgen, qua product en service. Dan zou je bijvoorbeeld hebben geweten dat je dus een code ontvangt (voor eventueel eigen beheer). Maar ook zou je dan kunnen bespreken hoe-en-wat met het eventueel aansluiten op het thuisnetwerk middels een UTP-kabel. Ik heb dat eerst netjes allemaal met de installateur doorgenomen. Hij zelf ging tezamen met mij een lijstje af, zowel vooraf aan de installatie, als achteraf, bij het opleveren. Zo hoort mijns inziens een installatie te gaan. Pas bij volledige oplevering en akkoord vanuit mijn kant (handtekening), vertrok de installateur weer. PS: Als jouw Alfen Single Pro-line een productiedatum heeft vanaf (ik meen) mei 2023, zit WiFi ook ingebouwd. Sinds de meest recente firmware-update (7.1.0) is het ook mogelijk om via WiFi verbinding te maken met het laadstation. Ik raad je aan om direct contact op te nemen met Alfen zelf; zij zouden je verder moeten kunnen helpen als jou leverancier (EDI) niet thuis geeft. En laat je niet van het kastje naar de muur sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans-reusink
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19-02 00:04
Vaak zijn de inloggegevens op een sticker / papier achter gelaten in de laadpaal.
Deze is te openen met een T20 schroevendraaier (als je genoeg ruimte hebt)

Er zit vaak langs de zijkant een papiertje gestoken met de inloggegevens.

[ Voor 0% gewijzigd door hans-reusink op 18-02-2025 23:54 . Reden: taalfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis 1
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07:12
Ik ben hier terecht gekomen omdat hier ace installer wordt besproken.

Half juli loopt mijn zakelijk leasecontract af en komt er geen andere zakelijk leasecontract voor in de plaats. 5 jaar geleden is er een laadpaal geplaatst, de Alfen Eve single pro line, die vanaf half juli van mijzelf is.

De laadpaal is geplaatst door Awesems die ook het beheer heeft, tevens zorgen zij voor afrekening naar de werkgever. Voor beheer en afrekening betaal ik een maandelijks bedrag.

Ik heb contact met Awesems opgenomen wat de mogelijkheden zijn na half juli. Ze geven aan dat het beheer door Awesems kan doorlopen. Daarvoor dien ik een abonnement af te sluiten 120 euro en eenmalig 75 euro (bedragen excl. Btw). Daarnaast kan ik de lader zelf gaan beheren. Als ik de lader zelf ga beheren dan worden de inloggevens en wachtwoord door Awesems verstrekt.

Het laatste heeft mijn voorkeur. Awesems gaf aan dat er nu software van Awesems op zit en die dient te aangepast voor de software van Alfen. Blijkbaar dient dit via ACE installer sofware te gebeuren d.m.v. een laptop die je aan de lader hangt.

Ik wil gebruik kunnen maken van plug & charge met eventueel een beveiliging dat niet iedereen gebruik kan maken van de lader. Ik heb een eigen oprit dus het laatste zal wel niet voorkomen.

Nu ben ik daar helemaal niet in thuis dus vandaar dat ik hier terecht ben gekomen. 😊

In een ander topic heeft flippy onderstaande aangegeven:
"Zolang je de wachtwoorden krijgt voor de ace installer is het peanuts. Dan kan je alles verwijderen en doen wat ie wilt. Dan is het echt jouw laadpaal."

Maar wat voor de ene peanuts is wat betreft ace installer is voor de andere wat lastiger. Het handig zijn als iemand dat voor mij zou kunnen doen.

Heeft iemand tips of kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfen
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 21-05 21:25
Als je geen default wachtwoord hebt is de enige oplossing de installateur een ticket laten inschieten bij alfen. Die stuurt dan een monteur aan en die monteur krijgt een ssa code, hiermee kan die inloggen op je laadpaal en vervolgens je wachtwoord aanpassen naar wens. Zelf zou ik geen firmware update doen via my eve alleen rechtstreeks via aceinstaller met een laptop aangesloten op het laadpunt. Als de connectie verbroken word tijdens de update kan namelijk het controllerbord kapot gaan.

Gr alfen monteur
Pagina: 1