Ik heb sinds 2 jaar geleden een Alfen Single Pro-line laten installeren door EDI (Electric by D'Ieteren).
Dat is sinds het begin al een ramp in service.
Gedoe bij installatie, UTP kabel niet geïnstalleerd, super vaak moeten bellen om de max charging speed aan te passen om me niet kapot te betalen aan het capaciteitstarief (België), enz.
Ik heb sinds kort ontdekt dat er een app is die Eve Connect heet.
De voornaamste reden waarom ik die wil is om te kunnen laden met de overschot van de zonnenergie.
De app kan het toestel wel vinden maar zegt dat de firmware te laag is om de app te gebruiken.
Dus ik download de Ace installer software. Ik heb inlog gegevens gevonden online om in de applicatie te geraken.
De laadpaal wordt gevonden en daar moet ik ook inloggen.
Alleen heb ik dat wachtwoord niet, dat zal de installateur hebben en die heeft dat nieuwe wachtwoord uiteraard niet opgeschreven op het foldertje met het default wachtwoord.
Dus ik probeer wachtwoord reset, wat ook niet lukt.
Daarna probeer ik de MyEve all om het laatstation te installeren.
Ik begrijp dat dat een mobile alternatief zou zijn voor de Ace installer.
Daar geraak ik wel binnen door de QR code te scannen op de folder.
Nu mijn vraag aan jullie, die hier hopelijk ervaring mee hebben: Is het slim dat ik de installatie helemaal opnieuw doe via de MyEve app? Of ga ik hier zaken kapot maken die niet meer te repareren zijn?
Ik ga de support ook eens contacteren maar daar verwacht ik niet teveel van.
Daar moest ik 4 mensen spreken voor ik eindelijk eentje aan de lijn kreeg die de maximum laadsnelheid kon aanpassen in de backoffice.
Dat is sinds het begin al een ramp in service.
Gedoe bij installatie, UTP kabel niet geïnstalleerd, super vaak moeten bellen om de max charging speed aan te passen om me niet kapot te betalen aan het capaciteitstarief (België), enz.
Ik heb sinds kort ontdekt dat er een app is die Eve Connect heet.
De voornaamste reden waarom ik die wil is om te kunnen laden met de overschot van de zonnenergie.
De app kan het toestel wel vinden maar zegt dat de firmware te laag is om de app te gebruiken.
Dus ik download de Ace installer software. Ik heb inlog gegevens gevonden online om in de applicatie te geraken.
De laadpaal wordt gevonden en daar moet ik ook inloggen.
Alleen heb ik dat wachtwoord niet, dat zal de installateur hebben en die heeft dat nieuwe wachtwoord uiteraard niet opgeschreven op het foldertje met het default wachtwoord.
Dus ik probeer wachtwoord reset, wat ook niet lukt.
Daarna probeer ik de MyEve all om het laatstation te installeren.
Ik begrijp dat dat een mobile alternatief zou zijn voor de Ace installer.
Daar geraak ik wel binnen door de QR code te scannen op de folder.
Nu mijn vraag aan jullie, die hier hopelijk ervaring mee hebben: Is het slim dat ik de installatie helemaal opnieuw doe via de MyEve app? Of ga ik hier zaken kapot maken die niet meer te repareren zijn?
Ik ga de support ook eens contacteren maar daar verwacht ik niet teveel van.
Daar moest ik 4 mensen spreken voor ik eindelijk eentje aan de lijn kreeg die de maximum laadsnelheid kon aanpassen in de backoffice.