Mastodon 4.3 uit - boeit het ons nog?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-collective
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-07 06:30
Enkele dagen geleden is na ruim een jaar een nieuwe flinke release uitgekomen van Mastodon, te weten 4.3. Er zitten best wat aardige functionaliteiten bij, zoals:
  • Gegroepeerde notifacties
  • Nieuwe mogelijkheden om notificaties te beheren
  • Een nieuwe post composer
  • Verbeteringen in het onboarding proces
  • Een manier om schrijvers van artikels te highlighten
En nog wel meer. Maar boeit het ons nog? Ik heb de redactie op de dag van release getipt, maar het staat nog niet online. Hoe zit het met users? Wie heeft een account en gebruikt dat dagelijks (of hoe vaak je op social media komt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Q-collective schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 22:29:
Enkele dagen geleden is na ruim een jaar een nieuwe flinke release uitgekomen van Mastodon, te weten 4.3. Er zitten best wat aardige functionaliteiten bij, zoals:
  • Gegroepeerde notifacties
  • Nieuwe mogelijkheden om notificaties te beheren
  • Een nieuwe post composer
  • Verbeteringen in het onboarding proces
  • Een manier om schrijvers van artikels te highlighten
En nog wel meer. Maar boeit het ons nog? Ik heb de redactie op de dag van release getipt, maar het staat nog niet online. Hoe zit het met users? Wie heeft een account en gebruikt dat dagelijks (of hoe vaak je op social media komt)?
We hebben dit toch ook gezien met Telegram, Signal en Threads (van Instagram)? In het begin is het nieuw, vet en neemt iedereen een kijkje.

Daarna zakt het weer in. Gebrek aan content, je sociale omgeving haakt af en bloed het langzaam dood.

Jammer, maar zo gaat het nou eenmaal.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-09 15:53

jurroen

Security en privacy geek

Q-collective schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 22:29:
Wie heeft een account en gebruikt dat dagelijks (of hoe vaak je op social media komt)?
Ik beheer een hele kleine instance met ruim 30 mensen. Ik gebruik het dagelijks, als enige social media "kanaal". Ik volg ongeveer 500 mensen en heb een kleine duizend volgers.

Onze instance (primair mijn, maar heb een emergency admin aangesteld, mocht er iets met mij gebeuren) draait al geruime tijd 4.3, omdat wij de glitch-soc fork draaien. De wijzigingen in 4.3 zijn wel heel fijn en een welkome toevoeging

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:00
Ik gebruik Mastodon ook dagelijks. Ik lees het Tweakers nieuws vaak eerder op Mastodon dan hier. Ik gebruik verder geen andere sociale media.

Mastodon.nl is een prettige instance (server), en ik vind dat de Fediverse meer gewaardeerd zou kunnen worden door de gemiddelde Tweaker. Door het gefedereerde karakter is het veel meer het internet 'van ons allemaal'. Veel fijner dan ons te laten gijzelen door het Bigtech FAMAG clubje.