Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovergieter1
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 22-02 22:49
Hi iedereen,

Ik kijk om van het gas af te gaan en heb het idee dat ik er bijna ben:
  • Warmtepomp is geselecteerd -> CHECK
  • Betrouwbare goede installateur -> CHECK
  • Plek voor warmtepomp is goedgekeurd -> CHECK
Enige wat nog in de weg staat is een passende boiler. Het is nu namelijk zo dat de plek waar de CV nu staat een ruimte is van iets groter dan 50 CM in diepte. De breedte is 1.3 meter. Ik zoek dus een boiler die hier past met het liefst een volume van 200 liter.

Nu zijn de meeste gangbare modellen 60 cm of groter in diameter.

Ik zag in het buitenland wel modellen zoals deze met 48 cm x 202 cm voor 210 liter, maar die is helaas niet in Nederland beschikbaar: https://www.grantuk.com/p...cylinders/quick-recovery/

Nu de vraag: kennen jullie een smalle warmtepomp boiler die in Nederland geleverd wordt?! Een hele brede maar niet diepe boiler kan waarschijnlijk ook.

Of is het mogelijk om kleine boilers "in serie te schakelen", want dan zou dat nog een optie zijn met een kleiner model: https://electraboiler.nl/...boiler-energie-klasse-a-1

Laatste alternatief is de muur eromheen bouwen, maar dat lijkt me veel werk en duur. Of stel ik me er teveel bij voor om een niet dragend muurtje te verzetten?

Hopelijk kunnen jullie helpen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Niet dragend muurtje is zo weg. Daar zou ik niet over inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Vanwaar beslist 200 liter is 150 niet toereikend? Wat zijn je afwegingen voor die inhoud?

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovergieter1
Ronald.42 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 21:36:
Vanwaar beslist 200 liter is 150 niet toereikend? Wat zijn je afwegingen voor die inhoud?
Nu een gezin van 3, straks 4. We dachten dat dat ruzie zou worden bij de douche in de ochtend :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Tovergieter1 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 21:38:
[...]

Nu een gezin van 3, straks 4. We dachten dat dat ruzie zou worden bij de douche in de ochtend :P
Wij zijn ook met z'n vieren maar redden het prima met 150 liter op 55 graden.
Je hebt dan geen onbeperkt warm water dus een beetje rekening houden met elkaar is wel nodig.
Maar je hoeft ook niet allemaal een half uur onder die straal natuurlijk.
Maar als je wat ruimer wil zitten dan gewoon dat muurtje weg slopen en een nieuw wandje neerzetten zodat het wel past.

Hout of metalstud en gips of fermacell en vullen met isolatie tegen het geluid, kozijntje met een binnendeur niet te smal dan hoeft het allemaal niet heel veel te kosten.
Dat zou ik een betere oplossing vinden dan 2 in serie om toch maar het volume in de bestaande ruimte te proppen.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:12

Sport_Life

Solvitur ambulando

Binnenunit met ingebouwde boiler een idee?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovergieter1
Uiteindelijk een goede installateur in de regio gevonden die de uitdaging aan wilde gaan! Het past allemaal precies, ze hebben goed vakmanschap afgeleverd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Hoeveel liter is het geworden/welke unit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:13
Foto?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1