Bosch SMV4HBX00N

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek_2023
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 04-06 20:15
Mijn vraag
...

Ik heb een Bosch vaatwasser SMV4HBX00N/29. Hierop is destijds na plaatsing het bestaande frontje gemonteerd, maar niet goed. De gaten voor de schroeven zijn allemaal te groot geworden. Het paneel zit los.
ik wil deze gaten opvullen met expoxyhars of iets dergelijks om er later nieuwe gaten in te kunnen boren.
Op de onderzijde van het frontpaneel horen 2 steuntjes, die in het gat vallen van de vaatwasser en je het paneel er dus als het ware op tilt. en later vast schroeft.
Alleen weet ik niet waar de gaten moeten komen. Bij de documentatie van het apparaat zit geen boormal o.i.d.
Hoe kom ik aan een dergelijke mal? Ik heb gekeken op de hulp-site van Bosch (en Siemens) maar die kennen dit apparaat niet

Wat nu te doen?
.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipi35
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:51
Op zich heb je die mal niet nodig.
Gewoon paar stukken klittenband kopen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xu4wWbi1X1-e9euCl-CE_izt2-Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UJu9IsTXZzI6Z3lLjfJmDdjt.webp?f=fotoalbum_large
1 stuk op de deur afwasmachine en ander stuk op de paneel deur.
Dan kun je daarna de deur monteren.
Zit het niet goed , dan trek je deur weer los en verplaats je hem .
Zodra je tevreden bent dan schroef je hem dan vast
En dan heb je die haken onderin helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek_2023
Dat is op zich een idee!

Normaliter laat je de deur op de haakjes onder rusten en kan dan de deur vastschroeven...(is anders lastig vasthouden).

De gaten in het paneel waren echter te groot geworden (paneel is doe iemand gauw-gauw geïnstalleerd - zonder haakjes onder - en het paneel viel er gewoon af bij het open doen van de deur.

Ik heb de gaten dichtgemaakt met Alabastine houtrepartie (2-componenten spul) in de hoop er nieuwe gaten in te kunnen boren.

Ik ga eens op zoek waar ik dat klittenband kan kopen. Er moet wel veel op lijkt me, het paneel is loodzwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek_2023
Moet je dat kllittenband dan op de deur en paneel lijmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipi35
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:51
Klopt , even goed aandrukken , gun het even de tijd om goed te hechten , dan trek je het niet direct van de deur of machine af als je wilt corrigeren.

Op zich zijn een paar stukken voldoende om de deur
Goed uit te richten , daarna schroef je hem toch direct vast.
Eventueel kun je ook nog ductape gebruiken om extra steun te geven tijdens uitrichten

[ Voor 40% gewijzigd door Leipi35 op 12-10-2024 22:49 ]