Okee, als je dit niet aanspreekt of je je eraan irriteerd antwoord dan niet okee?
Allereerst moet ik even melden dat dit deels huiswerk is en dat ik er zelf gewoon niet meer uit kom. In mijn code gaat het gewoon ergens fout. Het gaat om 2 opdrachten. De andere opdrachten zijn geen probleem. Ik vraag dus niet om een code voor mij te schrijven!!! Maar gewoon om even naar mijn code te kijken en eventueel te vertellen waar het fout gaat en hoe ik dit kan oplossen.
#include <iostream.h>
#include <string.h>
int main () {
char tekstinvoer[80];
int a_teller, letterindex;
cin.getline(tekstinvoer,80);
while (tekstinvoer,80 != 'X') {
a_teller = 0;
letterindex = 1;
while (letterindex = strlen(tekstinvoer)) {
if (tekstinvoer(letterindex) = 'a') a_teller = a_teller +1;
letterindex = letterindex +1;
}
cout << "De ingevoerde zin bestaat uit : " << a_teller << " tekens.";
}
return 0;
}
(sorry, maar het copy pasten gaat niet zo mooi
)
Okee, het is dus de bedoeling dat ik van een bepaalde ingevoerde zin het aantal a tjes in beeld krijg.
Ik hoop dat jullie even willen helpen. (ik zou eigenlijk geen stomme vragen meer stellen, maar nu kom ik er gewoon niet uit!!)
Allereerst moet ik even melden dat dit deels huiswerk is en dat ik er zelf gewoon niet meer uit kom. In mijn code gaat het gewoon ergens fout. Het gaat om 2 opdrachten. De andere opdrachten zijn geen probleem. Ik vraag dus niet om een code voor mij te schrijven!!! Maar gewoon om even naar mijn code te kijken en eventueel te vertellen waar het fout gaat en hoe ik dit kan oplossen.
#include <iostream.h>
#include <string.h>
int main () {
char tekstinvoer[80];
int a_teller, letterindex;
cin.getline(tekstinvoer,80);
while (tekstinvoer,80 != 'X') {
a_teller = 0;
letterindex = 1;
while (letterindex = strlen(tekstinvoer)) {
if (tekstinvoer(letterindex) = 'a') a_teller = a_teller +1;
letterindex = letterindex +1;
}
cout << "De ingevoerde zin bestaat uit : " << a_teller << " tekens.";
}
return 0;
}
(sorry, maar het copy pasten gaat niet zo mooi
Okee, het is dus de bedoeling dat ik van een bepaalde ingevoerde zin het aantal a tjes in beeld krijg.
Ik hoop dat jullie even willen helpen. (ik zou eigenlijk geen stomme vragen meer stellen, maar nu kom ik er gewoon niet uit!!)
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem