Wat voor bedrijf nodig voor advies verplaatsen muren in huis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_A
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 20-02 18:06
Beste tweakers,
Ik wil mijn huis anders indelen door enkele muren te verplaatsen. Ik heb er al wel ideeën over, maar zoek iemand met ervaring (!) die hierover mee kan denken.

Als ik zoek naar een architect kom ik uit op redelijk 'fancy' bedrijven, met vermoedelijk een bijbehorend prijskaartje. Of juist op de inrichters van huizen, maar dar zoek ik niet. Ik zoek iemand die met mij kan meedenken naar de beste indeling van mijn huis, kortgezegd: waar zet ik de muren neer. Naar wat voor bedrijf/adviseur ga ik dan op zoek?

Mocht iemand concrete tips hebben: bij voorkeur omgeving Amsterdam.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een (interieur-)architect. Daar zijn weinig goedkope alternatieven voor. En je gaat een constructeur nodig hebben mocht een van de muren dragend zijn.

(overigens is het tarief van een dagje een architect peanuts in de totale kostenplaat van zoiets)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:55
Je kan een aannemer opbellen, en dezelfde vraag voorleggen.
Dan krijg je vast doorverwijzingen naar lokale architecten/constructuers waar de aannemer mee samenwerkt en zodoende geen fancy bedrijven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24
C_A schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:38:
Beste tweakers,
Ik wil mijn huis anders indelen door enkele muren te verplaatsen. Ik heb er al wel ideeën over, maar zoek iemand met ervaring (!) die hierover mee kan denken.

Als ik zoek naar een architect kom ik uit op redelijk 'fancy' bedrijven, met vermoedelijk een bijbehorend prijskaartje. Of juist op de inrichters van huizen, maar dar zoek ik niet. Ik zoek iemand die met mij kan meedenken naar de beste indeling van mijn huis, kortgezegd: waar zet ik de muren neer. Naar wat voor bedrijf/adviseur ga ik dan op zoek?

Mocht iemand concrete tips hebben: bij voorkeur omgeving Amsterdam.
Juist wel een architect of bouwkundige. In Amsterdam kan ik je https://www.daanteravest.nl/ aanbevelen. Site lijkt misschien heel fancy, maar Daan is uiteindelijk gewoon een architect met passie voor zijn vak. Bij de indeling van ons huis hebben zijn inzichten enorm geholpen om een functionele indeling te krijgen waar we nu al drie jaar heel blij mee zijn.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Vereniging Eigen Huis misschien een idee? Die hebben een schat aan informatie voor dergelijke zaken... we zijn er met de VVE laatst ook lid van geworden en hadden binnen de kortste keren duidelijke antwoorden op vragen die al maanden speelden omtrent de renovatie van het dak... de ene aannemer zei dit, de ander weer wat anders, bij de gemeente was het ook telkens weer wat anders afhankelijk van wie je sprak. VEH weet meestal hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:39
MicGlou schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:57:
de ene aannemer zei dit, de ander weer wat anders, bij de gemeente was het ook telkens weer wat anders afhankelijk van wie je sprak. VEH weet meestal hoe het zit.
Maar dit gaat over het functioneel anders indelen van je huis. En dan is een (binnenhuis)architect toch wel degene met het inzicht. Vervolgens heb je dan een aannemer/constructeur nodig om te kijken of het kan.

Eigenlijk kan het altijd wel wat een architect zegt, alleen zit daar soms wel een prijskaartje aan.

Ervaringstip: geef duidelijk aan dat je naast een functioneel goede oplossing, ook een financieelvriendelijke oplossing wil, anders gaat de architect los met hele mooie plannen die dan weer over de top zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:54
Volgens mij zoek je geen architect die een heel plan uitwerkt maar meer iemand die wat schetsen met je doorneemt met diverse opties? Er zijn nog wel kleinschaligere laagdrempelige initiatieven die je wellicht kunnen helpen met je indeling zonder gelijk een heel uitgewerkt plan aan te bieden. Soms met een korte intake en soms met een online spreekuur waarbij aan de hand van aangeleverde foto's en plattegronden wordt aangegeven wat de opties zijn. Ik weet dat deze vrouw dat bijvoorbeeld online doet (in elk geval deed): http://www.deverbouwingsarchitect.com/
Maar gezien het aantal mensen dat verbouwt zijn er vast veel meer bouwkundigen die zich richten op de kleine verbouwer

Mocht je echt dragende muren gaan slopen dan heb je natuurlijk wel daadwerkelijke professionele tekeningen en berekeningen nodig dus dan wil je wel iemand die je daarin wellicht ook gelijk mee helpt.

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 11-10-2024 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:17

Snow_King

Konijn is stoer!

Je wil een architect en constructeur, mensen die gestudeerd hebben en berekeningen kunnen maken over wat wel en niet kan. Dat kost wat, maarja, even muren verplaatsen is iets waar je goed over na moet denken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

C_A schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:38:
Beste tweakers,
Wat voor een huis heb je? Een rijtjeshuis zoals er standaard nog veel meer in de buurt staan? Dan is de kans groot dat er misschien wat buren zijn die hetzelfde hebben gedaan.
Ik woon in een typisch jaren '70 huis waar er destijds honderden van uit de grond gestampt zijn. Dus in de loop der tijd kwam ik al genoeg huizen tegen op Funda waar ze de badkamer hadden aangepast, op dezelfde manier als dat ik wilde doen. Dat in combinatie met een oordeel van een constructeur vond ik 't veilig genoeg om een muur uit te laten breken.

Dus als je de kans hebt, kijk eens wat de buren hebben gedaan, en wie zij hebben geraadpleegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:10
Op welke wijze moet er meegekeken worden?

Wil je een andere indeling van de ruimtes, maar weet je niet precies hoe je het eindresultaat wil hebben? Dan kan een (interieur)architect je waarschijnlijk goed verder helpen.
Dat kan van een schets met nieuwe indeling, tot aan een compleet plan met alle kleuren en materialen voor de meubels, afwerking, deuren, hang/sluitwerk en verlichting aan toe.
Een 2-d schets met daarop een nieuwe indeling op basis van jullie wensen zal geen duizenden euro's hoeven te kosten.

Heb je heel goed voor ogen wat je wilt, kun je dat ook op schaal uittekenen en wil je vooral weten wat de bouwkundige mogelijkheden en uitdagingen zijn? Dan zul je je moeten richten tot een constructeur en/of aannemer. Die kunnen nagaan of er dragende muren zijn, waar nu leidingen lopen, of die weg kunnen, waar in de nieuwe situatie leidingen nodig zijn, hoe die moeten gaan lopen etc. En een aannemer kan uiteraard ook een berekening maken van de kosten voor de verbouwing.

[ Voor 6% gewijzigd door Ivow85 op 11-10-2024 18:16 ]

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_A
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 20-02 18:06
Veel dank voor al jullie reacties! Ik ga eens kijken wie we gaan inschakelen, diverse goede suggesties gezien.
Pagina: 1