GSM repeater Odido netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Onlangs hebben wij ons pand verbouwd en een afdeling is verplaatst naar een ruimte waar nogal vel metaal in wanden en plafond zit. Consequentie is dat medewerkers van de afdeling bijna geen bereik hebben, zowel spraak als data.

Nou heb ik online al gezocht naar een gsm repeater maar uiteraard zijn er genoeg sites die oplossingen bieden maar welke oplossing is geschikt voor ons gebruik?

Het gaat om een afdeling met 9 personen en allemaal op het Odido netwerk. In de afdeling is 1 wand naar de manager van deze afdeling verder is alles open.

Nou heb ik begrepen dat in sommige gevallen er ook een vergunning aangevraagd moet worden om een signaalversterker te gebruiken. Als dit echt niet anders kan dan wordt uiteraard een vergunning aangevraagd maar liever niet.

Zijn er hier mensen met dezelfde ervaring en die ervaring met mij kunnen delen of me op weg kunnen helpen. Aanbieders, maar ook lessons learned mbt de implementatie.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:10
GSM repeater is illegaal om zelf aan te schaffen.

Vroegah leverde providers ze soms zelf (Femtocells) maar is daarmee gestopt
nieuws: Vodafone stopt ondersteuning privézendmast SignaalPlus.

Oplossing tegenwoordig, vanuit provider, is bellen via WiFi inschakelen op je smartphones.
En natuurlijk melding doen bij odido of ze dekking kunnen verbeteren

[ Voor 6% gewijzigd door laurens0619 op 10-10-2024 16:39 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Niet online
Thanks ja vreesde dit al een beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ondersteunt de mobieltje geen wifi bellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:37
Als je wifi hebt is een repeater overbodig.
Je belt dan automatisch via wifi , internet en een odido site, het geheel gedraagt zich als gewoon bellen.

Zie:
https://www.odido.nl/mobiel/4g-wifi-bellen

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Mijn ervaring daarmee is dat wifi bellen wel alleen werkt als je wel iets van bereik hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:19
Ik zou dit lezen en zelf een keuze maken: https://www.gsm-repeater-shop.nl/faq

In deze omgeving ken ik meerdere klanten die problemen hebben met bereik in landelijk gebied en daar zijn er meerdere die bovenstaande oplossing hebben geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als je het professioneel wilt oplossen kan dat wel. Wij hebben verschillende panden 4G indoor, maar daar betaal je ook stevig voor. Heb je Odido al gevraagd? Die kan dit vast leveren.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Niet online
P_de_B schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:36:
Als je het professioneel wilt oplossen kan dat wel. Wij hebben verschillende panden 4G indoor, maar daar betaal je ook stevig voor. Heb je Odido al gevraagd? Die kan dit vast leveren.
Ja neergelegd bij Odido maar die komen niet verder dan bellen via WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Borland schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:16:
[...]

Ja neergelegd bij Odido maar die komen niet verder dan bellen via WiFi.
Gek, wij hebben vanuit KPN gewoon in onze panden complete 4G dekking, met apart dedicated glas. Nu is daar ook een hoge beschikbaarheidseis en kost dit veel, maar ze bieden het gewoon aan.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:37
Of je overal bereik hebt is sterk afhankelijk hoever weg de dichtstbijzijnde GSM mast is.
En Odido heeft een heel erg veel minder dicht netwerk van masten dan KPN.

https://antennekaart.nl/k...46166&lng=5.51651&zoom=11

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1