Een muis die niet te gevoelig is met het klikken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jets
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 04-05 23:04
Heb nu de HP 435 Multi, wat op zich best bevalt alleen verliest deze nog wel eens de connectie.

Als ik mijn hand op de muis laat rusten en niets verder doe, dat deze soms spontaan de linker of rechtermuisknop indrukt, dat heb ik dan altijd bij Logitech gehad. Nu dus die HP en die moet je wat steviger indrukken, maar zoals gezegd heeft die ook wat problemen.

Nu keek ik naar de Razer DeathAdder V3 Pro, goede recensies alleen ik weet dus niet of deze het zelfde mankement vertoond (voor mij is dat een mankement :P )

Bedraad wil ik ook aangezien ik deze altijd heb aangesloten aan de pc en is draadloos eigenlijk zinloos, maar zoals die Razer kun je draadloos EN bedraad gebruiken, ideaal.

Graag advies.

Mijn budget is hooguit € 180

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik zou zeggen ga eens langs de mediamarkt bijvoorbeeld, daar liggen vaak muizen te display en kun je het zelf voelen en proberen.

Je wil een zware knop makkelijk gezegd zodat er niet zomaar een muisklik voorkomt, dus om dat fatsoenlijk te achterhalen zou je moeten weten hoeveel druk je vinger uitoefend op de muisknop in rust stand en op basis daarvan een muis uitzoeken die een minimale druk nodig heeft voor de druk op de knop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:53

D4NG3R

kiwi

:)

Tjah, wat is gevoelig, en wat is het doel? :)

Ik gebruik thuis een uitvoering: Logitech G502 X Lightspeed Zwart, en op kantoor een uitvoering: Logitech MX Master 3 Grijs (met Unifying-ontvanger). De Master 3 klikt wat zwaarder dan dat de Lightspeed doet, en klikt iig zwaarder dan dat generieke HP office muisjes doen. Maar of dat zwaar genoeg is?

Ik zou inderdaad de lokale Mediamarkt oid eens opzoeken en daar met wat muisjes klikken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-05 19:41
Waar wil je je muis voor gebruiken? Voor gamen of voor algemeen werkgebruik?

Zonder ervaring te hebben met de muis van Razer denk ik dat je voor de oplossing van dit 'probleem' moet kijken naar een muis die juist niet aangeschreven is als een gaming muis. Juist bij het spelen van games is een snelle input van belang.

Ik werk al jaren met een Logitech MX Master en zou nooit meer anders willen. Het is mij in ieder geval nog nooit overkomen dat ik de knop daar 'per ongeluk' in druk. Daar is echt wel wat kracht (voor zover je van kracht kan spreken bij het klikken op een muis) voor nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:49
Is je probleem dat je muis spontaan klikt omdat je vinger op de knop rust? Of omdat de behuizing zelf zo mee flext onder de palm van je hand? In dat laatste geval is een muis waarbij de switches onder losse stukken plastic zitten (en niet zoals bij je hp onder een buigend stuk plastic in het verlengde van de rest van de muis) misschien al een oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door NESFreak op 10-10-2024 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthijsBoog
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-05 14:26
Bij veel (gaming) muizen kun je de switches vervangen (vereist wel solderen). Dan kun je er altijd nog een zwaardere knop inzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jets
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 04-05 23:04
@AlxRoelofs Een mengeling al ben ik meer een serieuze pc gebruiker (zakelijke dingen) misschien speel ik 2 uurtjes per dag...
De MX heb ik geprobeerd, kon er niet aan wennen ook niet na 3 dagen :)

@D4NG3R Bij de Mediamarkt heb ik het al geprobeerd, maar is toch anders dan in je vertrouwde omgeving

@Markozv Heb intussen al wat muizen geprobeerd, maar meestal waren dat van het merk Logitech en die klikken 'snel' terwijl ik mijn hand alleen laat rusten op de muis.

@MatthijsBoog Inderdaad een goed idee, ga ik eens voor kijken

@NESFreak Ja klopt, toevallig was de HP lekker in bedienen, maar heb dus die connectieproblemen soms, nu gebruik ik Windows 11, wie weet gaat het vanaf nu beter :)

Dank allen voor het meedenken :)
Pagina: 1