Ik zoek een?
Mijn huidige systeem is ondertussen al wat jaren oud, en wil dit stapsgewijs gaan upgraden. Eerst lag de focus op alleen een andere GPU, na input gekozen dit te verruimen en een totaal nieuw systeem te bouwen. Excuus voor de verwarrende topictitel icm topic inhoud
Momenteel doe ik vooral racespellen, op een 32" 1440p scherm. De droom is op termijn naar 3x 1440p.
Wat is je budget?
Geen specifiek totaalbudget € 700,- lijkt me voldoende voor de GPU, voor de rest gewoon een goede prijs/kwaliteitsverhouding.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, geen voorkeuren
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voorral richting simracing, hoger dan 1440p hoef ik niet, dus het beste van het beste is niet nodig.
Wel mag de kaart aankomende games (bijvoorbeeld een Asetto Corsa EVO) prima met de nodige eye candy op het scherm tonen.
Mijn huidige setup is als volgt:
Ik zit te kijken naar een AMD 7900, alleen vraag ik me af of dat wellicht overkill is voor 3x 1440p?
Verder denk ik dat de voeding een dergelijke kaart ook niet leuk gaat vinden? De huidige voeding is 5 jaar oud (gelijk met de RX580 vervangen).
Bedankt alvast voor de input!
Mijn huidige systeem is ondertussen al wat jaren oud, en wil dit stapsgewijs gaan upgraden. Eerst lag de focus op alleen een andere GPU, na input gekozen dit te verruimen en een totaal nieuw systeem te bouwen. Excuus voor de verwarrende topictitel icm topic inhoud
Momenteel doe ik vooral racespellen, op een 32" 1440p scherm. De droom is op termijn naar 3x 1440p.
Wat is je budget?
Geen specifiek totaalbudget € 700,- lijkt me voldoende voor de GPU, voor de rest gewoon een goede prijs/kwaliteitsverhouding.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, geen voorkeuren
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voorral richting simracing, hoger dan 1440p hoef ik niet, dus het beste van het beste is niet nodig.
Wel mag de kaart aankomende games (bijvoorbeeld een Asetto Corsa EVO) prima met de nodige eye candy op het scherm tonen.
Mijn huidige setup is als volgt:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i5-6400 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01) | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Corsair CX550 | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 0,- |
Ik zit te kijken naar een AMD 7900, alleen vraag ik me af of dat wellicht overkill is voor 3x 1440p?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7900 GRE 16GB GDDR6 | € 614,- | € 614,- |
1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7900 XT 20GB GDDR6 | € 699,- | € 699,- |
Totaal | € 1.313,- |
Verder denk ik dat de voeding een dergelijke kaart ook niet leuk gaat vinden? De huidige voeding is 5 jaar oud (gelijk met de RX580 vervangen).
Bedankt alvast voor de input!
[ Voor 4% gewijzigd door Stefan H op 11-10-2024 10:52 ]