Apple Account e-mail wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
Mijn ouders zijn recentelijk overgestapt naar een nieuwe internetprovider. Ze hebben het e-mailadres van hun oude provider (Ziggo) gekoppeld aan de Apple Account.

Nu hebben mijn ouders contact gezocht met Apple omdat ze niet wisten hoe e.e.a. te wijzigen, en met hun hulp hebben ze nu een ander, nieuw e-mailadres gekoppeld. So far so good.

Echter kan ik mijn ouders niet meer berichten met iMessage, of Facetime. Aangezien ze met Apple het account hebben aangepast neem ik aan dat Apple hen goed geïnstrueerd heeft. Ik heb met mijn ouders diverse instellingen m.b.t. iMessage, Facetime en het Apple Account nagelopen en alles lijkt correct geconfigureerd.

Toch kan ik ze niet bereiken (ik heb in mijn contacten uiteraard ook het nieuwe e-mailadres toegevoegd en de oude verwijderd).

Iemand een idee wat hier het probleem is? Het is zeer vervelend dat ik ze enkel telefonisch kan bereiken momenteel. Alvast dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-10 15:20
Komt er een rood uitroepteken bij de imessage berichten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
Tiagoo schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:14:
Komt er een rood uitroepteken bij de imessage berichten ?
Ja. En daarna nog een melding dat het niet gelukt is bericht te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
En als zij een bericht naar jou sturen, werkt dat wel?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
Juup schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:29:
En als zij een bericht naar jou sturen, werkt dat wel?
Ja, echter komt het bericht niet bij de rest van alle berichten van mijn ouders in iMessage, maar binnen iMessage staan nu 2x mijn ouders. De “nieuwe” van het berichtje, bij deze kan ik ook FaceTime en iMessages gebruiken. Bij de “originele” kan ik niets.

Zijn deze twee samen te voegen?

[ Voor 3% gewijzigd door dawg op 10-10-2024 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 12:48

mv1

dawg schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:40:
[...]

Ja, echter komt het bericht niet bij de rest van alle berichten van mijn ouders in iMessage, maar binnen iMessage staan nu 2x mijn ouders. De “nieuwe” van het berichtje, bij deze kan ik ook FaceTime en iMessages gebruiken. Bij de “originele” kan ik niets.

Zijn deze twee samen te voegen?
Dan staat het toch waarschijnlijk ergens iets niet goed in je contacten. Wellicht dat ze er dubbel in staan(als je bijv een Gmail account hebt ingesteld en daarnaast nog iCloud contacten aan hebt staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
mv1 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:45:
[...]

Dan staat het toch waarschijnlijk ergens iets niet goed in je contacten. Wellicht dat ze er dubbel in staan(als je bijv een Gmail account hebt ingesteld en daarnaast nog iCloud contacten aan hebt staan).
Nee, staat niet dubbel in mijn contacten, ik gebruik enkel Apple en alle contacten gaan via iCloud. E-mailadres (het nieuwe mailadres) en telefoonnummer klopt ook.

Nou ja. Het werkt in elk geval weer, samenvoegen kan niet las ik al.
Ik blijf het vreemd vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:26
Je hebt je contacten al aangepast, dus dat gaat goed. Je kan bij je ouders ook kijken op welke nummers/adressen zij kunnen ontvangen. Misschien moest daar een extra vinkje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
Archer_VC10 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:55:
Je hebt je contacten al aangepast, dus dat gaat goed. Je kan bij je ouders ook kijken op welke nummers/adressen zij kunnen ontvangen. Misschien moest daar een extra vinkje bij.
Heb ik ook gecontroleerd, 3 vinkjes bij verzenden & ontvangen, 1 telefoonnummer en 2 mailadressen (iCloud en het nieuwe mailadres).
Pagina: 1