Begin van Teams video meeting korte freeze

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-07 22:33
Bij de start van een Teams Meeting video call heb ik heel vaak dat na 20sec ongeveer ik een paar seconden een freeze heb. En tegelijkertijd zie ik ook dat een Citrix sessie tegelijkertijd ook even een freeze geeft en dan weer verder gaat.

Ook merk ik bij KPN TV via Google TV, dat een zender wissel ook steeds een kleine freeze geeft, maar weet niet of dat gerelateerd is en eigenlijk niet storend genoeg om specifiek te onderzoeken.

Heb al veel zaken geprobeerd, maar zie nergens een aanknopingspunt van het mogelijk kan zijn.

MacStudio 64GB geen andere zware apps open.
Bekabelde verbinding naar switch en dan naar USG-3P.
KPN 1Gbps up/down verbinding

MacBook geeft zelfde probleem maar dan via wifi.

Over t algemeen ben ik erg tevreden over de verbinding zelf en download en upload snelheden, merk eigenlijk nooit iets behalve dus bij Teams

Waar kan ik nog gaan zoeken of welke tools om dit te testen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:12
Makkelijkste om te testen is je computer direct in de experiabox te steken (als je die nog voor je usg hebt staan).

Als het dan wel werkt dan weet je dat je ergens in je USG moet tweaken :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
Zit geen experiabox tussen. USG is direct op glasvezel aangesloten aan de WAN kant en alleen een 1Gbps switch tussen USG en computer.

Maar zelfs dan nog als ik de syslog van de USG bekijk heb ik het idee dat er niet heel veel zeggende logging gegenereerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:12
heb je zaken als IPS aanstaan op de USG?

Ik weet niet hoe makkelijk je het probleem kunt triggeren maar als dat makkelijk is zou ik ff tijdelijk de experiabox ertussen zetten om te kijken of dat verschil maakt. Dan weet je beter waar je het in moet zoeken

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
Geen IPS. Moet eens kijken of ik die Experia nog ergens heb :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Heb je dit ook op je mobiel via Wifi met MS Teams app en dat je dit dan ook in de Citrix sessie op je Mac/PC ziet gebeuren?

Daarmee zou je kunnen uitsluiten dat het je USG is.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
Nou ik heb t met de MacBook niet als ik op t werk op wifi zit. Vandaar dat ik dus aan iets in huis denk.

Maar ik hoopte dat iemand misschien wist dat je bij een USG iets speciaals nog moest open zetten of dat bijv iets als UPNP net open of dicht moest (ik weet niet of dat protocol hier in meespeelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-07 21:18
Zeggen de logfiles van Teams nog iets ?

Rechtermuisknop op het Teams icoon rechtsonder in de balk en dan 'collect support files' (of 'ondersteuningsbestanden verzamelen')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pK6i4fbY49GF1J_LMjSU93qGGJ4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WZCUG0TO8ooGCOBwBd5bEtgr.png?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door Ruben279 op 10-10-2024 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
Ruben279 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 22:32:
Zeggen de logfiles van Teams nog iets ?

Rechtermuisknop op het Teams icoon rechtsonder in de balk en dan 'collect support files' (of 'ondersteuningsbestanden verzamelen')

[Afbeelding]
Oh die kende ik nog niet, zal ik morgen na weer een sessie nog eens checken. Dank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@TheGabeMan Probeer mijn voorstel op jouw thuisnetwerk ook nog even ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1