OneDrive Android maakt opslag vol na uploaden foto's

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21-04 16:52
Mijn vraag
Hoe deselecteer ik een map op mijn telefoon voor de OneDrive opslag?
Ik heb al een back-up van de foto's via Google Foto's, maar onlangs OneDrive op mijn mobiel schijnbaar automatisch ingesteld toen ik opnieuw inlogde met een Outlook account.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Laptop en Android telefoon (52s) met een Outlook account.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Naar de instellingen van OneDrive gekeken. Op de telefoon kan ik nergens mappen selecteren, op mijn laptop kan ik wel naar de mappen gaan via instellingen, maar wanneer ik bij het mappen kiezen zit, kan ik niet alles deselecteren. Die mappen zijn hebben dan een grijs vinkje. Onderaan staat 'het synchroniseren van sommige mappen kan niet worden gestopt. Ik heb het idee dat de foto's van mijn mobiel in de map camera roll staan:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b-2HmvrCdsqE8v-s0Rhu6U2oOuo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5XVtVhM8Y7pBWQrbUX5pPsgP.png?f=user_large

Beste antwoord (via Mike85 op 10-10-2024 18:10)

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:43

DeTeraarist

#Boots2Asses

Ik denk dat je toch op je telefoon moet kijken ;)

Op je telefoon in de OneDrive App:
Tab: Ik
Kies voor instellingen
Kies voor Back-up van camera
Onderaan heb je opties om mappen te selecteren en backups compleet uit te zetten.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Kies voor instellingen
Onderaan heb je opties om mappen te selecteren en backups compleet uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
DeTeraarist schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:14:

Kies voor instellingen
Ik dacht dat ik dit al had geprobeerd, want wanneer ik op 'Back-up van camera' klik, krijg ik een pop-up voor account keuze. Ik dacht, daar heb ik niks aan, want die staat al goed ingesteld (privé-account). Ik heb namelijk ook een werkaccount op de telefoon staan.
Maar toch even op bevestigen gedrukt en zie daar, meer opties. Alleen heb ik nog niet de keuze voor de mappen. Dus zet ik de back-up voor de camera eerst maar uit... en vervolgens klik de instellingen nog eens open en kan ik wel mappen selecteren. Haha, wat een logica weer dit... Eerst was er alleen de keuze voor categoriseren in submappen en melding van nieuwe map. Maar nu zie ik daaronder ook de mappen.

Maar kan ik ze nu ook veilig uit de Drive halen? Ik zal het eens proberen met een foto die ik kan missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Als ze ook bij Google staan maakt het niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
DeTeraarist schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:57:
Als ze ook bij Google staan maakt het niet veel uit.
Dat betwijfel ik. Alles synchroniseert. Wanneer ik ze van mijn telefoon verwijder, verdwijnen ze daar ook, is het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Je moet ze ook niet van je telefoon verwijderen, maar uit je drive. Als de OneDrive app niet meer synct en je verwijdert ze via de website of via de pc gebeurt er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
DeTeraarist schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:47:
Je moet ze ook niet van je telefoon verwijderen, maar uit je drive. Als de OneDrive app niet meer synct en je verwijdert ze via de website of via de pc gebeurt er niets.
Ik weet dat ik ze uit de drive moet halen, maar ik ben altijd wat huiverig. Want als de synchronisatie ze dan toch nog van mijn telefoon haalt zijn ze weg. Ach ja, er is altijd nog een prullenbak!

Erg bedankt voor je oplossing
Pagina: 1