Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billy T
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-05 16:08
Beste mensen, ik heb een WD USB externe harde schijf van 1 TB. Mijn pc werkt op Windows 11. Als de Usb HD aansluit zie ik niets in de verkenner. Als ik verder kijk zie in hem wel in Apparaatbeheer staan (schijfstations), maar ga ik naar Schijfbeheer dan is hij afwezig. Ik heb veel opgezocht op internet, maar de gouden tip zit er niet bij. Ook op een andere pc geprobeerd, ook niks. En ik vind het toch zonde om hem weg te gooien. Ik stel advies erg op prijs!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermomet3r
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-05 14:45

Thermomet3r

het is warm of koud

Is de schijf wel te vinden in windows partitie manager? Zo ja, moet je eerst een partitie aanmaken voordat deze zichtbaar wordt.

Edit: niet goed gelezen zag dat hij afwezig is in schijfbeheer.

[ Voor 20% gewijzigd door Thermomet3r op 10-10-2024 13:44 ]

specs: AMD Ryzen 7 3700x, AMD Radeon 7900xtx,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-05 22:04
Als hij wel wordt geherkend als een schijfstation is het wellicht nog nodig om hem te partitioneren en daarna te formatteren?

Al hoewel, de meeste externe schijven worden standaard voorzien van een partitie met FAT32 of exFAT filesysteem.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:06

MsG

Forumzwerver

Andere kabel al eens geprobeerd?

Mag de inhoud leeg? Je zou hem kunnen wipen met diskpart en kijken of hij dan weer verschijnt.

Hem al eens aan een ander apparaat gehangen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billy T
Bedankt voor de snelle reacties!
GarBaGe, ik kan hem niet partitioneren helaas. Hij is als schijf niet zichtbaar in schijfbeheer.
Forumzwerver, 3 x ja. Maar wipen gaat niet als je de schijf niet kunt bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:20

nelizmastr

Goed wies kapot

Kan zijn dat hij alleen de USB controller van de schijf ziet maar die niet meer met de schijf kan communiceren door een hardwarematig defect.

Als het een 2,5” schijf is, zit 100% zeker de USB poort op de printplaat van de schijf gesoldeerd. Als het een 3,5” schijf is, met losse voeding, dan kun je de behuizing openmaken en de schijf in een desktop inbouwen of in een drive dock/toaster stoppen en zo proberen hem te lezen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 18:14
Driveletter veranderen, deze kan weleens dubbel gebruikt zijn. Verander het naar iets hoogs, X: of Z:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billy T
Nelizmastr dank, een idee maar alleen als al het andere niks wordt.
Pennywiser: het probleem is dat hij niet in Schijfbeheer te vinden is. Dus kan ik hem niet formatteren of bijvoorbeeld een andere driveletter geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:56
Ik heb ook een aantal WD's die mysterieus na een tijd geen teken van leven meer geven. Helaas zit alles op 1 printplaat. Nog geen oplossing voor gevonden. Maar er zal wel iets defect zijn aan die print.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Je zou het eens met bv een Ubuntu bootable USB stick kunnen proberen.

Ik gebruik al jaren geen Windows meer maar ik had in die tijd ook wel eens dat ik een HDD niet kon vinden en met Linux zag ie hem wel. Daarvandaan was het een eitje om het eventueel in te delen of formateren.

Mijn profiel op Discogs

Pagina: 1