Hoi forum
Ik wil in taakplanner een taak maken wanneer ongevraagd een USB stick wordt aangesloten op de pc
De USB stick moet dan geblokkeerd worden en er moet een melding verschijnen (splash screen) bijvoorbeeld, dat dit niet is toegestaan.
Splash screen heb ik uiteraard gemaakt als .exe bestand
Op een gegeven moment moet ik op het tabblad Trigger info invullen.
Bij het kopje LOGBOEK ga ik dan op zoek naar
"Microsoft-windows-devicesetupmanager/admin" (zie afbeelding)/f/image/4LsxiZWMLvF4AKtxTrqTsHrS.png?f=fotoalbum_large)
In windows 10 is dat zoals je kan zien, aanwezig, maar op de desbetreffende PC draait windows 7, en daar zie ik die optie niet.
Klopt dat en zo ja, is daar dan een alternatief voor?
(Er zitten ook andere usb apparaten zoals een footswitch ed op aangesloten dus om alle poorten te blokkeren is natuurlijk geen optie)
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Eigen PC Win 10 pro
PC waar t om gaat is Win 7 pro
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
zie bovenstaande vraag en foto
MVG Bert
Ik wil in taakplanner een taak maken wanneer ongevraagd een USB stick wordt aangesloten op de pc
De USB stick moet dan geblokkeerd worden en er moet een melding verschijnen (splash screen) bijvoorbeeld, dat dit niet is toegestaan.
Splash screen heb ik uiteraard gemaakt als .exe bestand
Op een gegeven moment moet ik op het tabblad Trigger info invullen.
Bij het kopje LOGBOEK ga ik dan op zoek naar
"Microsoft-windows-devicesetupmanager/admin" (zie afbeelding)
/f/image/4LsxiZWMLvF4AKtxTrqTsHrS.png?f=fotoalbum_large)
In windows 10 is dat zoals je kan zien, aanwezig, maar op de desbetreffende PC draait windows 7, en daar zie ik die optie niet.
Klopt dat en zo ja, is daar dan een alternatief voor?
(Er zitten ook andere usb apparaten zoals een footswitch ed op aangesloten dus om alle poorten te blokkeren is natuurlijk geen optie)
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Eigen PC Win 10 pro
PC waar t om gaat is Win 7 pro
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
zie bovenstaande vraag en foto
MVG Bert
[ Voor 7% gewijzigd door zangerBert op 10-10-2024 12:06 ]