Dockers op VLAN worden niet gezien door unifi controller

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:19
Hallo,

Heb hier het volgende:

UDM Pro (controller Network 8.5.6)
Unifi switch 24poort poe
Unifi APs etc

DIY Unraid 7 beta 3

Verschillende VLANs. Speciaal vlan voor VMs & Dockers (100). De dockers staan ingesteld om te verbinden met dit vlan. Dat gaat ook allemaal goed en ik kan deze dockers vanaf vlan 10 (lan) gewoon pingen. Onderstaand geldt voor alle dockers (circa 15).

De unifi contmroller ziet deze docker echter niet. Het is mij een raadsel waarom dat is.

Iemand enige idee?

docker seetings:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ENP6mSN0mw7MXrAkUQnRoUekV_0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BtP6KfVS8WUOVYqTd7vyATVF.png?f=fotoalbum_large

unifi controller:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LL6FBQmmsgW1kwGZZoP9WjTsPjU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JCeh61JL8ifQvsgDqjji7F0G.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:02

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
In de controller heb je dus ook een netwerk op VLAN100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
ja met onderstaande settings

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZ6lfkX1jucijDruir1hA9mpnH4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jocN6p42jlzMqpRUPf6nck0J.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-05 19:20

samo

yo/wassup

Je docker images lijken het ip adres niet van de unifi te krijgen maar van je unraid settings of misschien zelfs wel static. Dus weet Unifi niet van het DHCP request en kan het ze niet tonen.

Unifi toont namelijk niet aan de hand van een scan maar aan de hand van dhcp requests volgens mij.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:02

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ahh, ja, docker, geen VM. Dan zit er inderdaad nog een virueel netwerk van je Docker tussen en wordt het geheel als enkel IP/device naar je normale netwerk (en dus je Unifi) weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:29
samo schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:59:
Unifi toont namelijk niet aan de hand van een scan maar aan de hand van dhcp requests volgens mij.
Ik zie in mijn controller ook alle devices die gebruik maken van een andere DHCP-server (en gateway) en alle devices met een vast IP-adres.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ja als ik een ip adres forceer dan zie ik deze gewoon terug in unifi.

Alleen de dockers niet. Nu moet ik ook zeggen dat die hele "network discovery" van unifi zeer traag en buggy is.

[ Voor 8% gewijzigd door lowfi op 10-10-2024 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Iemand hier nog ideeen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:29
Kan je eens een traceroute plaatsten van VLAN10 naar een docker in VLAN100?

Zit VLAN100 als tagged VLAN op de switchpoort waar de Unraidserver op aangesloten is?

[ Voor 37% gewijzigd door FredvZ op 11-10-2024 22:27 ]

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N0a
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-05 13:07

N0a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
jazeker :D

Ik was ervanuit gegaan dat de docker wel een eigen macaddress zouden krijgen met deze implementatie. Alleen als ik in cli kijk hebben ze allemaal dezelfde. Derp...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4EI_qTUXBzSfvv_QpSq1T2xFXng=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4iIExUvtdIiTX2CjlQbIreWn.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1