Pakket niet bezorgd, Winkel wil de schade niet compenseren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-06 13:28
Hi mede Tweakers!

Op 26 september heb ik een bestelling geplaatst bij *knip* Naam winkel. winkel heeft dit pakket aangetekend verstuurd waarbij ik mijn identiteitskaart moet laten zien en waarbij ik een handtekening moet zetten.

Op 27 september neem ik in de ochtend contact op met PostNL. Ik geef aan dat er niemand thuis is en of het pakket naar een afhaalpunt gestuurd kan worden. In de chat die ik met de PostNL medewerker heb wordt aangegeven dat het pakket eerst thuis aangeboden zal worden - en dat deze (omdat er niemand thuis is) naar een pakket afhaalpunt gestuurd wordt. Daar kan ik het pakketje met een beetje geluk aan het eind van de dag ophalen.

Tot mijn verbazing krijg ik om 11.03 uur een automatische e-mail van PostNL dat mijn pakket bezorgd is. Er had ook 'iemand' voor getekend. Toen mijn partner halverwege de middag thuis was gekomen was er nergens een pakketje te vinden. Niet bij de buren, niet in de kliko of ergens in de voortuin.

winkel heeft op 27 september een pakketonderzoek gestart bij PostNL. Dit onderzoek was afgelopen maandag afgerond. Hierbij gaf winkel aan dat ze 'alles' (wat het ook moge zijn) tegen het licht hebben gehouden, en dat ze geen oplossing bieden voor het probleem. Verder inzicht of informatie met betrekking tot het onderzoek kunnen of willen ze niet overleggen.

winkel heb ik hierop direct aansprakelijk gesteld voor het niet leveren van mijn bestelde artikel op 26 september 2024. Ik heb ze verzocht het aankoopbedrag op mijn rekeningnummer terug te storten. In een reactie op mijn brief waarbij ik winkel aansprakelijk stel heb ik een afwijzende reactie gekregen. Jammer dan, maar wel een fijne dag *knip* Hint naar winkelnaam.. De ironie..

PostNL kan/gaat mij niet verder helpen. Ik heb inmiddels meerdere keren met de medewerkers van PostNL gesproken en volgens hun is het pakket bezorgd. Op de vraag of de chauffeur zelf heeft getekend voor het pakket - en het pakketje heeft achtergelaten rondom het huis is geen reactie gekomen. Dit is valsheid in geschrifte dan wel identiteitsfraude. Het pakket achterlaten (als dat gebeurd is) mag volgens PostNL niet bij aangetekende poststukken.

Zelf een onderzoek naar een vermist pakket starten kan de ene keer wel, de andere keer niet. Het is maar net wie je treft als je gaat chatten met PostNL. Gisteren kon ik zelf een pakket onderzoek doen, mailtjes ontvangen en opgestuurd. Een uur later bleek deze 'case' ook weer gesloten te zijn. Bij navraag kon alleen winkel dit onderzoek starten. Voor meer informatie moet ik bij winkel zijn.

Inmiddels heb ik ACM ConsuWijzer en Thuiswinkel waarborg op de hoogte gebracht. Wie heeft er tips wat ik nog meer zou kunnen doen? :/

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 10-10-2024 12:49 . Reden: Naam winkel weggehaald conform beleid ]

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:50
Ik zou in ieder geval het bewijs opvragen bij winkel (en dan vooral de handtekening), en op basis daarvan bij winkel laten zien dat het jouw handtekening (en geen handtekening uit jouw huishouden) is. Immers als jullie het pakket niet ontvangen hebben zal daar een handtekening moeten staan die ook niet van jullie is.

En als ze dat niet kunnen of willen (lijkt mij het laatste), doorzetten naar rechtsbijstand of zelf in de pen klimmen en ze nog een laatste kans geven om na te komen voordat je zelf stappen gaat zetten (moet je dat natuurlijk wel ook door willen zetten als ze niet thuisgeven, anders is het een nogal loos dreigement).

[ Voor 36% gewijzigd door Yorinn op 10-10-2024 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:10
Als er aangetekend is verstuurd met handtekening moeten zij dit na een onderzoek kunnen tonen. Dan kan jij aantonen dat dat niet jouw handtekening is en dat je het dus niet in ontvangst hebt kunnen nemen. Ik kan me niet voorstellen dat winkel heeft gezegd dat ze het hebben onderzocht en dat zij bewijs hebben dat jij het hebt ontvangen maar je het bewijs niet willen tonen.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 10-10-2024 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Bedankt voor de reacties!

Ik kan via de PostNL app de handtekening zien die gezet is. Het is overduidelijk niet mijn handtekening. De letterlijke nietszeggende tekst die ik gemaild kreeg van winkel na het onderzoek:
Uitkomst onderzoek
Na alles tegen het licht gehouden te hebben, moeten we je melden dat we je geen oplossing bieden voor het probleem. Verder inzicht of informatie met betrekking tot het onderzoek kunnen we je niet overleggen.

Ben je van mening dat ons oordeel onterecht is en heb je aanvullende informatie? Dan kun je bezwaar maken door op deze e-mail te reageren. Dit is geen garantie dat wij deze beslissing herzien.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 10-10-2024 11:22 ]

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Zoals ook in het Shopping Forum Beleid staat, is het niet de bedoeling om de naam van de webwinkel zomaar te benoemen in een geschillentopic. Deze heb ik dan ook uit de titel, TS en meerdere reacties verwijderd.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Kimberly schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:13:

Ik kan via de PostNL app de handtekening zien die gezet is. Het is overduidelijk niet mijn handtekening. De letterlijke nietszeggende tekst die ik gemaild kreeg van [Mbr]winkel[/] na het onderzoek:

[...]
Dat zou ik daarop reageren met een bezwaar dat het jouw handtekening niet is (mogelijk een gemerkte kopie van jouw handtekening verstrekken als bewijs), dat jij niemand anders gemachtigd hebt om voor jou het pakket te ontvangen en op basis waarvan zij dan alsnog concluderen dat jij het pakket toch in ontvangst genomen zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Kimberly schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:13:

Ik kan via de PostNL app de handtekening zien die gezet is. Het is overduidelijk niet mijn handtekening. De letterlijke nietszeggende tekst die ik gemaild kreeg van [Mbr]winkel[/] na het onderzoek:

[...]
Vreemd dat er zo script-like gereageerd wordt, je zou een kopie van iets officieels met je handtekening erop kunnen sturen om aan te tonen dat het niet jouw handtekening is. Vraag ook wat hun reactie is op het feit dat het niet jouw handtekening is. Zakelijk en vriendelijk blijven,het escaleren kan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Wren schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:26:
[...]

Vreemd dat er zo script-like gereageerd wordt, je zou een kopie van iets officieels met je handtekening erop kunnen sturen om aan te tonen dat het niet jouw handtekening is.
Wat bewijs je daarmee? PostNL doet bij aflevering geen controle of de handtekening van degene die het pakket aannam wel klopt. Het is dus mogelijk dat jij wel het pakket aangenomen hebt maar opzettelijk met een andere handtekening hebt getekend om achteraf te kunnen doen alsof iemand anders het pakket aannam.

Ik weet echt niet waarom we nog waarde hechten aan een handtekening. De enige controle die iets zou betekenen zou zijn om naar een ID te vragen, de foto te controleren en het nummer van dat ID vast te leggen, maar dat is natuurlijk teveel moeite voor PostNL.

[ Voor 17% gewijzigd door downtime op 10-10-2024 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:48
Je kan tegenwoordig via de PostNL app contact krijgen met de bezorger zelf en dan navragen waar het pakket geleverd is.

Dat zal in jouw geval vrees ik niet veel meer opleveren aangezien het al een oude zending is maar ik post het toch omdat het handig is om te weten voor toekomstige zendingen.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muismat1991
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 04-06 14:03
Oef, dit is een lastige. Ik heb ook wel eens een conflict gehad met een webwinkel waarbij je een lange adem moet hebben en vooral bij de standpunten blijven. Zelf zou ik het volgende aanhouden:

1. Je hebt geen pakket ontvangen. Niet jouw handtekening, je hebt met PostNL gechat dat je niet thuis bent. Als eerste is dat geen discussie punt meer. Pakket is niet aangekomen.

2. Wat je inderdaad hebt gedaan al, je ontbindt de koop en vordert je geld terug. Daar heeft de consuwijzer een template voor die ik zou gebruiken. Maakt het wat meer officieel. Geef ze 14 dagen om het geld te retourneren, anders stel je ze officieel in gebreke.

3. Als de webshop niet thuis geeft, klacht bij Thuiswinkelwaarborg indienen. Meestal komt het dan in ieder geval bij een klachtenafdeling terecht die er mogelijk wat mee kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Is er toevallig met CC of PP oid dergelijk meebetaald?
Misschien dat zij nog iets kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
downtime schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:34:
[...]

Wat bewijs je daarmee? PostNL doet bij aflevering geen controle of de handtekening van degene die het pakket aannam wel klopt. Het is dus mogelijk dat jij wel het pakket aangenomen hebt maar opzettelijk met een andere handtekening hebt getekend om achteraf te kunnen doen alsof iemand anders het pakket aannam.

Ik weet echt niet waarom we nog waarde hechten aan een handtekening. De enige controle die iets zou betekenen zou zijn om naar een ID te vragen, de foto te controleren en het nummer van dat ID vast te leggen, maar dat is natuurlijk teveel moeite voor PostNL.
Omdat ik er vanuit ging dat de besteller goede bedoelingen heeft en het bestelde gewoon wil hebben?
Dan kan de winkel net zo goed een neppakketje versturen en de bezorger een nepkrabbel laten zetten. Klant laten betalen,artikel niet hoeven leveren. En zo kunnen we wel doorgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kimberly
NicoHF schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:44:
Is er toevallig met CC of PP oid dergelijk meebetaald?
Misschien dat zij nog iets kunnen doen.
Helaas kon ik niet kiezen voor achteraf betalen of via PayPal.

Zojuist in de hoop een civiele procedure te voorkomen een print screen van de handtekening die is gezet door 'iemand' en mijn eigen handtekening gestuurd. Ik verwacht er inmiddels niet veel meer van natuurlijk.

Op het verzoek om alsnog te leveren zoals overeengekomen heb ik dus een afwijzende reactie ontvangen. Benieuwd naar wat Thuiswinkel waarborg hiermee kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
downtime schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:34:
[...]

In die zin hoeft TS niet zoveel te bewijzen, de webshop zal stellen dat er geleverd is en dat dus ook moeten 'bewijzen' (aannemelijk maken in een civiel geschil). Als TS dan kan aantonen dat de handtekening niet overeenkomt met die van TS zal dat het aannemelijk maken door *knip* Naam Webwinkel dat het wel de handtekening van TS is niet makkelijker maken. Wettelijk gezien gaat de aansprakelijkheid bij pakketbezorging namelijk pas over op de ontvanger wanneer er geleverd is bij de koper of een door de ontvanger aangewezen 3de partij.

En dat gaat soms vrij ver, zie ook bijvoorbeeld dit vonnis: https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBMNE:2019:4491

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 10-10-2024 12:12 . Reden: Naam winkel verwijderd conform beleid en modbreak hierboven. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jomas
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-06 18:18
wodkabuikje schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:42:
Je kan tegenwoordig via de PostNL app contact krijgen met de bezorger zelf en dan navragen waar het pakket geleverd is.

Dat zal in jouw geval vrees ik niet veel meer opleveren aangezien het al een oude zending is maar ik post het toch omdat het handig is om te weten voor toekomstige zendingen.
Dat is totaal nutteloos. De bezorger zal zeggen dat hij het heeft afgeleverd.
Zie mijn eigen ervaring:
jomas schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:11:
[...]

Hier N=3 :)

Maar wie heeft dat in de brievenbus gedaan?

Ik heb vorige week hetzelfde gehad. Ik kreeg een melding dat mijn pakje in de brievenbus gestopt was terwijl ik thuis was. Direct via de chat gemeld. Chat terug: bezorger heeft het in de brievenbus afgeleverd.

Een paar uur later werd het pakketje door een buurtbewoner in de brievenbus gestopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:29

paQ

Precies, het kan best geleverd zijn, ergens, aan iemand, waar iemand voor heeft getekend.
Alleen TS stelt: "maar niet bij/aan mij" en betwist de handtekening.
Ergo: webwinkel heeft niet aan TS geleverd, maar kan hooguit beargumenteren dat er -volgens hun vervoerder- aan 'iemand' is geleverd.

Het legitimeren komt pas om de hoek als je het bij een pakketpunt moet afhalen.

Dan is het nog steeds aan webwinkel om te bewijzen dat ze de bestelling aan TS hebben geleverd.

Handhelds slaan een GPS locatie op als iets bevestigd / gescand wordt. Als dat aan je voordeur is dan is er iig iemand op tijdstip x geweest.

[ Voor 39% gewijzigd door paQ op 10-10-2024 13:59 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
Pakketdiefstal is schering en inslag. Bij sommige ondernemers die versturen via PostNL wordt 5% van de pakketten gestolen. Overduidelijk ook dat in de keten van ondernemer tot sortering er volledige controle is, maar die stopt zodra het bij de pakketbus/bezorger aankomt... Lijkt me duidelijk.

https://fd.nl/bedrijfslev...s-door-vermiste-pakketjes

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

wimpie schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:09:
Pakketdiefstal is schering en inslag. Bij sommige ondernemers die versturen via PostNL wordt 5% van de pakketten gestolen. Overduidelijk ook dat in de keten van ondernemer tot sortering er volledige controle is, maar die stopt zodra het bij de pakketbus/bezorger aankomt... Lijkt me duidelijk.

https://fd.nl/bedrijfslev...s-door-vermiste-pakketjes
PostNL doet helemaal niks. Dan moet je je maar verzekeren, zeggen ze dan.
Die ervaring heb ik ook.
Waarom ik dan de wedervraag stel: "want dan had je het wel gewoon bezorgd?"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kimberly
paQ schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:53:
Handhelds slaan een GPS locatie op als iets bevestigd / gescand wordt. Als dat aan je voordeur is dan is er iig iemand op tijdstip x geweest.
Klopt, dan kan het zijn dat er:

1 Iemand op straat het pakketje heeft aangenomen en heeft getekend.
2 De bezorger zelf heeft getekend en het pakketje mee heeft genomen.
3 Het pakketje is door de bezorger getekend en het is (tegen het beleid van PostNL) achtergelaten, vervolgens is het verdwenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Kimberly schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:16:
[...]

Klopt, dan kan het zijn dat er:

1 Iemand op straat het pakketje heeft aangenomen en heeft getekend.
2 De bezorger zelf heeft getekend en het pakketje mee heeft genomen.
3 Het pakketje is door de bezorger getekend en het is (tegen het beleid van PostNL) achtergelaten, vervolgens is het verdwenen.
En dat, is aan de webwinkel om te beslechten met PostNL ;)

(optie 4 overigens: je hebt zelf maar wat gekrabbeld en het achterover gedrukt, maar daar gaan we vooralsnog even niet van uit)

[ Voor 11% gewijzigd door paQ op 10-10-2024 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Exact, echter steekt de webwinkel zijn kop in het zand en zoek ik het verder maar uit. Ik denk dat ik vanaf nu wel heb geleerd duurdere producten gewoon rechtstreeks in de winkel te kopen, want dit zorgt voor veel extra zorgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:34

FreakNL

Well do ya punk?

Een fatsoenlijke CC helpt ook. Dus niet zo’n gratis ding van de bank.

Ik betaal alles online met mijn Amex Gold en ik heb al twee keer een bijna huilende webshop op de mail gehad. Of ik alsjeblieft de case bij Amex wilde sluiten… Geen idee wat ze daar voor pitbulls in dienst hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door FreakNL op 10-10-2024 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

FreakNL schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:29:
Een fatsoenlijke CC helpt ook. Dus niet zo’n gratis ding van de bank.

Ik betaal alles online met mijn Amex Gold en ik heb al twee keer een bijna huilende webshop op de mail gehad. Of ik alsjeblieft de case bij Amex wilde sluiten… Geen idee wat ze daar voor pitbulls in dienst hebben.
Een chargeback brengt extra kosten/boete mee voor de verkoper.

De truc is zaken doen met een vervoerder waarbij je dit soort gedoe afdekt. Bij PostNL levert hoe dan ook discussie op, ondanks hun steeds maar hard stijgende tarieven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sendak239
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41
Schering en inslag bij PostNL inderdaad. Track&Trace is niets waard. Duidelijk (doorcam) niemand aan de deur geweest maar toch "bezorgd". Weet je zeker dat het aangetekend was, want dat zou verzekerd moeten zijn. Maar als de PostNL keten niet deugt en boel oplicht dan wordt hetlastig claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Sendak239 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:47:
Schering en inslag bij PostNL inderdaad. Track&Trace is niets waard. Duidelijk (doorcam) niemand aan de deur geweest maar toch "bezorgd". Weet je zeker dat het aangetekend was, want dat zou verzekerd moeten zijn. Maar als de PostNL keten niet deugt en boel oplicht dan wordt hetlastig claimen.
Ik ga er wel vanuit dat het aangetekend verzonden was. Dat heb je alleen wanneer je een identiteitskaart moet laten zien en een handtekening moet zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:01
paQ schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:13:
[...]

[...]

Die ervaring heb ik ook.
Waarom ik dan de wedervraag stel: "want dan had je het wel gewoon bezorgd?"
Gezien de forse tarieven van zo'n verzekering is het blijkbaar een fors risico. En dat weet postnl zelf dus ook... Wij van WC eend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-06 10:32
Het is uiteindelijk uitsluitend aan de verkoper om te bewijzen dat jij het product hebt ontvangen. Dat ze doorvaar PostNL vragen om de bezorging te doen, blijft hun eigen verantwoordelijkheid. Dat kunnen ze niet afschuiven.

Een webshop kan een bezorging alleen aantonen als ze een foto kunnen laten zien waarop het product staat, met duidelijk jou in beeld, of duidelijk dat het bij jou in de hal of aan de voordeur is afgegeven. Als ze dat bewijs niet hebben, kun je naar de kantonrechter. Die zal met een bewijsje van PostNL geen genoegen nemen. Immers is een handtekening geen enkel bewijs van wát er überhaupt is geleverd.

Ik heb voor grotere dure spullen wel bezorgers gehad (niet van PostNL uiteraard), die een foto wilden maken met het product in de hal en het huisnummer duidelijk in beeld. Dat is ook het enige échte bewijs waar je moeilijk over kunt discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Sendak239 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:47:
Ligt een beetje aan de broker die ertussen zat. Het aanbod aan verkopers is anders dan die aan particuliere zendingen.

Een handtekening is bijv bij myparcel 50 cent duurder, maar niet verzekerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-BetwtdqlOtrIHPSM_tG_4sDRu8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mfiSKv594mKrcMcyxYTE5nVY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15:14
Je hebt een product gekocht bij een webshop en bent dus een koopovereenkomst aangegaan.

Volgens Nederlandse als de Europese wetten, is de verkoper (de winkel) verantwoordelijk voor het correct bezorgen van het product. Dit betekent dat als een product zoek raakt wanneer deze op de post is gedaan door ze, zij een onderzoek moeten starten bij de koerier. Als uit dit onderzoek blijkt dat bij de koerier alles goed is gegaan en het pakket volgens hen is bezorgd maar jij niets hebt ontvangen, dan ligt de verantwoordelijkheid alsnog bij de verkoper. Zij moeten dit probleem oplossen.

Ik zou nogmaals melden aan de verkoper dat je niet het bestelde product hebt ontvangen van hen en dat ze daar toe verplicht tot zijn volgens jullie koopovereenkomst. Het is immers niet jouw handtekening, en de verkoper en PostNL kan ook niet het tegendeel bewijzen door bijvoorbeeld een gescande ID kaart te tonen en je hebt zelf ook geen ontvangstbewijs. Weigeren ze nog steeds, dan zul je ze in gebreke moeten stellen en anders de koop te ontbinden en je geld terug eisen.

Mocht je met een credit kaart of PayPal hebben betaald, kan je ook een dispuut starten en hier je geld terug vragen. Via iDEAL wordt dit helaas heel lastig.

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

@paQ Energietoeslag? Creatief.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:49

ManiacsHouse

Scheisse!

Ja die viel mij ook op. Ze maken het wel bont tegenwoordig |:(

Ontopic. Wat een arrogante rare reactie van de webshop. Geen oplossing voor uw probleem. Klinkt heel gescript en/of over nagedacht. Op moment dat we het uw probleem gaan noemen gaan we u afwimpelen en is het simpelweg UW probleem. Joep doei de mazzel. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-06 10:32
KilleBladhark schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:07:
Je hebt een product gekocht bij een webshop en bent dus een koopovereenkomst aangegaan.

Volgens Nederlandse als de Europese wetten, is de verkoper (de winkel) verantwoordelijk voor het correct bezorgen van het product. Dit betekent dat als een product zoek raakt wanneer deze op de post is gedaan door ze, zij een onderzoek moeten starten bij de koerier. Als uit dit onderzoek blijkt dat bij de koerier alles goed is gegaan en het pakket volgens hen is bezorgd maar jij niets hebt ontvangen, dan ligt de verantwoordelijkheid alsnog bij de verkoper. Zij moeten dit probleem oplossen.

Ik zou nogmaals melden aan de verkoper dat je niet het bestelde product hebt ontvangen van hen en dat ze daar toe verplicht tot zijn volgens jullie koopovereenkomst. Het is immers niet jouw handtekening, en de verkoper en PostNL kan ook niet het tegendeel bewijzen door bijvoorbeeld een gescande ID kaart te tonen en je hebt zelf ook geen ontvangstbewijs. Weigeren ze nog steeds, dan zul je ze in gebreke moeten stellen en anders de koop te ontbinden en je geld terug eisen.

Mocht je met een credit kaart of PayPal hebben betaald, kan je ook een dispuut starten en hier je geld terug vragen. Via iDEAL wordt dit helaas heel lastig.
Ook al heeft PostNL wel het nummer van je ID kaart en jouw handtekening, dan nog is dat geen bewijs dat het product is geleverd. Uiteraard heeft is de drempel om te claimen dat je niks hebt ontvangen wat groter.

De verkoper moet aantonen dat het product is geleverd. Dat kan eigenlijk alleen als je iets in een winkel koopt. Of als ze een foto hebben waarop jij met het product in handen op staat. En een pakketje is geen product. Tussenweg is nog dat ze een foto hebben van het inpakken, en dan gaandeweg het proces het gewicht exact bijhouden om aan te tonen dat er niks is veranderd gedurende de levering. Maar ook dat is niet waterdicht.

Eigenlijk kan een webshop niks anders dan ter goeder trouw dingen versturen. Alleen bij hele dure producten zie ik soms dat ze een koerier sturen die ook echt én ID kaart controleert, en een handtekening vraagt, en een foto maakt van de levering.

[ Voor 5% gewijzigd door barbarbar op 10-10-2024 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit is geen PostNL-ervaringentopic. Eigen ervaringen hoeven hier dan ook niet geplaatst te worden.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 09:59
*knip* Feedback op het beleid hoort niet in een probleemtopic thuis.

[ Voor 121% gewijzigd door Yorinn op 10-10-2024 16:47 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Kimberly
ManiacsHouse schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:24:
[...]

Ja die viel mij ook op. Ze maken het wel bont tegenwoordig |:(

Ontopic. Wat een arrogante rare reactie van de webshop. Geen oplossing voor uw probleem. Klinkt heel gescript en/of over nagedacht. Op moment dat we het uw probleem gaan noemen gaan we u afwimpelen en is het simpelweg UW probleem. Joep doei de mazzel. :(
Ik wist ook even niet waar ik het zoeken moest toen ik dat voor de eerste keer las. 8)7

Toeval of niet.. Ik krijg zojuist een reactie van de webwinkel dat er een nieuw product wordt opgestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeesKees21
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-02 22:29

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

Kimberly schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:36:
[...]

Toeval of niet.. Ik krijg zojuist een reactie van de webwinkel dat er een nieuw product wordt opgestuurd.
Je zou bijna gaan denken dat ze mee aan het lezen zijn en de bui al voelen hangen.... :')

Er zijn maar 2 zekerheden in het leven, de eerste is dat je geboren wordt en de tweede is dat je doodgaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:02

Blokker_1999

Full steam ahead

Toch even opmerken dat zo een handtekening waardeloos is. Het zou natuurlijk de deur op misbruik openzetten als je gewoon een andere kribbel zet bij ontvangst en dan je geld gaat terugclaimen. Niet dat ik ook maar 1 seconde denk dat dat is wat TS gedaan heeft.

TS schrijft dat hij niet de civielrechtelijke weg wenst te bewandellen, toch denk ik dat je die richting uit zult moetne gaan, te beginnen met een ingebrekestelling.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
Blokker_1999 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 19:35:
Toch even opmerken dat zo een handtekening waardeloos is. Het zou natuurlijk de deur op misbruik openzetten als je gewoon een andere kribbel zet bij ontvangst en dan je geld gaat terugclaimen. Niet dat ik ook maar 1 seconde denk dat dat is wat TS gedaan heeft.

TS schrijft dat hij niet de civielrechtelijke weg wenst te bewandellen, toch denk ik dat je die richting uit zult moetne gaan, te beginnen met een ingebrekestelling.
Maar de TS heeft al aangegeven dat ze al een nieuw product gaan sturen...
Pagina: 1