Mijn vraag
Ik heb in PowerBI een tabel met cummulatieve gegevens welke per uur worden geregistreerd.
Nu wil ik een kolom maken die berekend hoeveer water er in een uur is verbruikt. Dus Kolom water (rij 2 - rij 1) enz
Nu heb ik 2 verschillende voorbeelden gevonden:
Meting 3 = VAR VorigeRij =
LOOKUPVALUE(
'gegevens'[waterm3],
'gegevens'[Index],
'gegevens'[Index] -1
)
VAR Diff = 'gegevens'[waterm3] - VorigeRij
RETURN IF(ISBLANK(VorigeRij), 0, Diff)
en
Meting =
VAR Diff = 'gegevens'[waterm3] =
CALCULATE(
MAX('gegevens'[waterm3]),
FILTER(
'gegevens',
'gegevens'[INDEX] = EARLIER('gegevens'[INDEX]) -1
)
)
RETURN IF(ISBLANK(Diff), 0, Diff)
Ik heb dus een tabel met datum, tijd, cummulatief water verbruik, Index ( van 0- ...)
Bij beide berekeningen krijg ik de volgende melding terug:
Eén waarde voor de kolom waterm3 in de tabel gegevens is niet bepaald. Dit kan voorkomen als met de formule van de meting wordt verwezen naar een kolom die veel waarden bevat en er geen aggregatie als minimum, maximum, aantal of som is opgegeven waarmee een enkelvoudig resultaat wordt verkregen.
Ik snap niet goed waarom het niet werkt
...
Ik heb in PowerBI een tabel met cummulatieve gegevens welke per uur worden geregistreerd.
Nu wil ik een kolom maken die berekend hoeveer water er in een uur is verbruikt. Dus Kolom water (rij 2 - rij 1) enz
Nu heb ik 2 verschillende voorbeelden gevonden:
Meting 3 = VAR VorigeRij =
LOOKUPVALUE(
'gegevens'[waterm3],
'gegevens'[Index],
'gegevens'[Index] -1
)
VAR Diff = 'gegevens'[waterm3] - VorigeRij
RETURN IF(ISBLANK(VorigeRij), 0, Diff)
en
Meting =
VAR Diff = 'gegevens'[waterm3] =
CALCULATE(
MAX('gegevens'[waterm3]),
FILTER(
'gegevens',
'gegevens'[INDEX] = EARLIER('gegevens'[INDEX]) -1
)
)
RETURN IF(ISBLANK(Diff), 0, Diff)
Ik heb dus een tabel met datum, tijd, cummulatief water verbruik, Index ( van 0- ...)
Bij beide berekeningen krijg ik de volgende melding terug:
Eén waarde voor de kolom waterm3 in de tabel gegevens is niet bepaald. Dit kan voorkomen als met de formule van de meting wordt verwezen naar een kolom die veel waarden bevat en er geen aggregatie als minimum, maximum, aantal of som is opgegeven waarmee een enkelvoudig resultaat wordt verkregen.
Ik snap niet goed waarom het niet werkt

...