Home server aankoop advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:21
Hallo vrienden,

Ook ik wil een energie zuinige thuis server aanschaffen.
Ik heb al wat topics doorgespit en YouTube filmpjes gekeken en ben er achter dat zelf bouw niks voor mij is.
Ik weet niet welke componenten bij elkaar horen. Als ik een behuizing en een moederbord zou kopen kan het zo maar zo zijn dat dit niet in elkaar past.
Het laatste systeem dat ik in elkaar heb gezet was een 486 met 4 mb geheugen en misschien 200mb hardeschijf.
Toen de pentium kwam ben ik de draad kwijt geraakt.

Momenteel heb ik een Synology DS918+ die in mijn ogen wel aan vervanging toe is.

Waar wil ik hem voor gebruiken
Ik wil hem gebruiken samen met mijn familieleden voor de volgende toepassingen
- file server voor het opslaan/backupen/syncroniseren van mijn documenten
- fotoserver voor het synchroniseren van de foto's op mijn mobile telefoon staan
- docker containers
- Home Assistant
- 3cx SBC op Debian Linux
- WireGuard VPN
- Plex of een andere media server
- Frigate NVR

Dit alles wil ik draaien via Proxmox.
Uiteraard wil ik wel genoeg geheugen hebben om deze toepassingen te draaien en om de eerste 5 jaar vooruit te kunnen.

Ik zou er minimaal 2 disks er in willen hebben om de schijf in raid te kunnen zetten.
Een backup wil ik maken naar eenvoudige NAS of externe hdd.

Aan de behuizing of merken stel ik verder geen eisen.

Wie kan mij een systeem adviseren of naar een partij doorverwijzen die dit wel kan bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:10

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar Desktop koopadvies zit er echter niet in gezien het gebrek aan eigen voorstel. Je zult toch echt zelf eerst moeten zoeken. Er zijn genoeg server topics te vinden waaruit je inspiratie kan opdoen.

Dit topic is gesloten.