ik wil een nieuw systeem bouwen.
overclocken doe ik relatief weinig mee.
maar ik wil wel een moederbord waarbij er dergelijke profielen beschikbaar zijn.
moet ik dan aan een strix z790 moederbord denken of kan ik rustig een asus prime H 760 nemen.
De bedoeling is dat de mosfets high end zijn zodat de cpu goed benut kan worden zonder al te veel poespas betreft overclocking.
Ik weet dat ASUS vrij simpel is qua gebruiksvriiendelijkheid.,
Gigabyte heeft dit ook.
dus ergens uit die hoek wil ik een mobo aanschaffen.
Kortom moet ik een z790 moederbord nemen of kan een simpel bordje van 80 euro ook volstaan?
Zidat een 14600KF of een K variant in vol potentie te benutten zonder te moeten overclocken die je handmatig moet instellen.
*knip* laat dit maar achterwege
overclocken doe ik relatief weinig mee.
maar ik wil wel een moederbord waarbij er dergelijke profielen beschikbaar zijn.
moet ik dan aan een strix z790 moederbord denken of kan ik rustig een asus prime H 760 nemen.
De bedoeling is dat de mosfets high end zijn zodat de cpu goed benut kan worden zonder al te veel poespas betreft overclocking.
Ik weet dat ASUS vrij simpel is qua gebruiksvriiendelijkheid.,
Gigabyte heeft dit ook.
dus ergens uit die hoek wil ik een mobo aanschaffen.
Kortom moet ik een z790 moederbord nemen of kan een simpel bordje van 80 euro ook volstaan?
Zidat een 14600KF of een K variant in vol potentie te benutten zonder te moeten overclocken die je handmatig moet instellen.
*knip* laat dit maar achterwege
[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 10-10-2024 06:30 ]