ASUS TUF Radeon RX 7900 XT OC 20GB schakelt zichzelf uit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autootje32
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-10-2024
Mijn vraag
Mijn Videokaart schakelt zich vanzelf uit. Ik kan dan de resolutie niet meer aanpassen die gaat dan naar 600x800 en als ik ga gamen (onder full load) dan krijg ik na 2 minuten een zwart scherm. Ik kan dan opnieuw opstarten maar dan staat er in mijn scherm "no signal".

Die Ryzen 7900 heeft ook grapichs onboard, als ik die uit zet in de bios dan gaat hij na 2 opnieuw opstarten weer aan. Is dat niet vreemd?

Bios us de laatste - V 3040 en ook asus drivers zijn de laatste via Armoury Crate.

Relevante software en hardware die ik gebruik
PCU : AMD Ryzen 9 7900
MB: ROG STRIX B650E-E
GPU: ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XT OC Edition 20GB GDDR6
Ram: Corsair DDR5 Dominator Platinum RGB 2x32GB 5600
Voeding: NZXT C850 PSU

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Mijn computer nu al 10 x opnieuw geinstalleerd met W11 en geprobeerd met en zonder ASUS drivers. 2 Andere beeldschermen geprobeerd en de DP kabel vernieuwd speciaal voor 160 GHZ signaal.

Wat denken jullie, ik weet het niet meer.........

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 21:35

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Misschien eens met een monitoring tool kijken wat de temperaturen doen net voor hij uitgaat? Ik bedoel, als je de temperatuur tot 120 graden ziet oplopen, is het wel duidelijk waarom hij uit gaat, bijvoorbeeld.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestici
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-04 21:28
Iets wat toevallig mij ook gebeurd is met mijn 6800XT kan misschien bij jou ook het geval zijn. Ik had namelijk een pigtail PCI-E kabel gebruikt om de twee voedingen op de GPU aan te sluiten, maar die is maar rated voor 150W. Hoe sluit je jouw 7900XT aan? Ik zie dat je voeding 3 pigtail kabels heeft. Kun je eens proberen alle drie te gebruiken zonder de pigtails? Dus alle 3 kabels apart aansluiten per aansluiting op de kaart...

Mij mij tripte namelijk de OPP (Corsair RM550X)

Oh, en uninstall Armoury Crate, dat is de grootste telemetry en spyware suite die er bestaat.