Momenteel ben ik bezig met het oplossen van enkele vreemde prestatieproblemen met mijn nieuwe custom loop.
De GPU doet het prima, de temperatuur ging van ongeveer 95°C naar 50°C onder belasting (terwijl hij aanzienlijk hoger boost).
Echter, de CPU is het probleemkind in dit verhaal. Met mijn oude AIO (Arctic 420 mm) zou de CPU maximaal rond de 75°C komen (op standaardinstellingen) tijdens het draaien van Cinebench R23 in een lus, en rond de 90°C wanneer overgeklokt tot 5,6 GHz op alle cores met +0.020V Vcore (e-core op standaard).
Met de custom loop gaat de CPU tot 90°C op standaardinstellingen, zelfs met de pomp op volle kracht, wat ik vreemd vind aangezien ik 4x 360 mm radiatoren heb en de flow goed lijkt te zijn.
PC-specificaties die belangrijk zijn in dit verhaal:
• i7 13700kf
• RX 6800XT
Mijn custom loop bestaat uit:
• Bykski XPR-C-i CPU block
• Bykski A-MS6900-Trio GPU block
• BARROW Dabel-20b 360 mm (x4)
• BARROW SPB17 DDC pomp (met reservoir)
• 3/8 ID 1/2 OD soft tubes
• Coolant is gedestilleerd water met additive van ek
Volgorde van de loop: Pomp -> GPU -> Radiator -> Radiator -> CPU -> Radiator -> Radiator -> Pomp
Wat ik al geprobeerd heb:
Ik heb de CPU-block al 3 keer opnieuw gemonteerd, nieuwe koelpasta aangebracht (Noctua), en de BIOS geüpdatet (je weet maar nooit).
Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
De GPU doet het prima, de temperatuur ging van ongeveer 95°C naar 50°C onder belasting (terwijl hij aanzienlijk hoger boost).
Echter, de CPU is het probleemkind in dit verhaal. Met mijn oude AIO (Arctic 420 mm) zou de CPU maximaal rond de 75°C komen (op standaardinstellingen) tijdens het draaien van Cinebench R23 in een lus, en rond de 90°C wanneer overgeklokt tot 5,6 GHz op alle cores met +0.020V Vcore (e-core op standaard).
Met de custom loop gaat de CPU tot 90°C op standaardinstellingen, zelfs met de pomp op volle kracht, wat ik vreemd vind aangezien ik 4x 360 mm radiatoren heb en de flow goed lijkt te zijn.
PC-specificaties die belangrijk zijn in dit verhaal:
• i7 13700kf
• RX 6800XT
Mijn custom loop bestaat uit:
• Bykski XPR-C-i CPU block
• Bykski A-MS6900-Trio GPU block
• BARROW Dabel-20b 360 mm (x4)
• BARROW SPB17 DDC pomp (met reservoir)
• 3/8 ID 1/2 OD soft tubes
• Coolant is gedestilleerd water met additive van ek
Volgorde van de loop: Pomp -> GPU -> Radiator -> Radiator -> CPU -> Radiator -> Radiator -> Pomp
Wat ik al geprobeerd heb:
Ik heb de CPU-block al 3 keer opnieuw gemonteerd, nieuwe koelpasta aangebracht (Noctua), en de BIOS geüpdatet (je weet maar nooit).
Iemand een idee wat het probleem kan zijn?