Per poort geschakelde USB hub voor WIndows

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik zoek een?
Ik zoek een USB 2 of 3 hub, voor gebruik met Windows (nu 10, weldra 11), waarvan ik de spanning op poorten individueel, softwarematig kan in- en uitschakelen. Ik denk aan een hub met 3 of 4 poorten (USB-A), maar meer mag op zich ook.

Ik heb inmiddels alle USB poorten op mijn pc in gebruik en wil er nog wat aan hangen. Tevens heb ik wat apparaten die ik volledig uit wil kunnen schakelen. Nu doe ik dat met enkele schakelaars in de usb kabels, maar dat ervaar ik als onhandig. Als ik dan toch een hubje ga kopen, regel ik graag dat het softwarematig kan, zodat ik het kan opnemen in macro's / automatisch goed kan zetten, etc.

Onder Linux blijkt dat super simpel en voordelig mogelijk. Onder Windows.. ik weet het niet te vinden. Dus kom ik hier checken of ik er wellicht langsheen kijk (door alle Linux ppps hubs in de zoekresultaten).

Wat is je budget?
Het hoeft niet voor 'n dubbeltje op de eerste rang. 50 euro is echt wel ok, bij 100 begin ik wel te aarzelen.

Tot nu toe vond ik, tot mijn grote verbazing, slechts één optie, de YKUSH van een Portugees bedrijf. Maar dat is slechts een bordje zonder behuizing, alleen daar te bestellen, voor (voor de bus-powered versie) 120 euro + verzendkosten + BTW + zelf 'n behuizing laten maken. Dat is wel erg heftig..

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het zou een bonus zijn wanneer ik, door aansluiten van een voeding op de hub, eventueel later ook wat meer stroom aan USB poorten kan leveren. (Maar belangrijker is dat de hub ook gewoon bus-powered werkt.)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:18
Ik gebruik deze USB hub: uitvoering: TP-Link USB 3.0 Hub met 7 aansluitingen en 2 oplaadaansluitingen ...

Een 7 poorts USB 3 hub met 2 extra poorten voor alleen opladen.

Dat aan en uitschakelen van individuele poorten via software... dat vind ik wel een aparte wens.
Kan je toelichten hoe je dat doet in je dagelijks werk

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik vind het juist apart dat ik los her en der knoppen moet gaan zoeken. Dat laat zich niet koppelen, aan scenes en aan m'n Stream Deck. Bijvoorbeeld: in één handeling, wanneer ik een Zoom meeting in ga, de verlichting aanpassen, microfoon aanzetten en het waarschuwingslampje voor de familie. Nu heb ik nog alleen de verlichting..

(Hubs, zonder dit, zijn er wel. Heeft geen zin allerlei doodstandaard hubs te gaan opnoemen, lijkt me..)

[ Voor 13% gewijzigd door Gwaihir op 10-10-2024 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:45
Moeten de poorten perse softwarematig in-en uitgeschakeld kunnen worden, of mag dat ook hardwarematig met knoppen op de USB hub?
https://www.bol.com/nl/nl...lHTw.2_18.22.ProductTitle