Vragenlijst Expertise en behoeften

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Zojuist deze banner:
Onderzoek naar expertise en behoefte aan advies
Wij zijn benieuwd naar hoe goed Tweakers aansluit op jouw expertises en jouw behoefte aan advies. Wil jij ons helpen om Tweakers verder te verbeteren? Doe mee aan ons onderzoek, dit duurt ongeveer 3 minuten. Dankjewel!
Na het openen van de link:
Fijn dat je wilt meedoen aan dit onderzoek! Met deze korte vragenlijst willen we een beeld vormen van hoe goed Tweakers aansluit op jouw expertises en jouw behoefte aan advies. Het onderzoek bestaat uit maximaal 8 vragen en invullen duurt ongeveer drie minuten. Alvast bedankt voor je medewerking.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VzfWXVmyyek6OPU9sHvgvPvWrEU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/orhVX0T8eEx21GbzeZTyOt7X.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eB6FmXlB48_woflzYlu9EB6-8sY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AC3328ukySa9Rq1IBBWsoyW5.png?f=user_large

Ik neem aan dat de insteek is in hoeverre de expertise van de gevraagde m.b.t. producten zoals ze op Tweakers besproken worden aansluit op vragen hierover. Maar de eerste vraag is erg breed: professionele IT zoals beheer, ontwikkeling, engineering, automatisering, consultancy valt hier ook zeer zeker onder. Maar de tweede vraag is dan heel gekaderd. Als mijn aanname klopt zou het wellicht fijn zijn als de vragen iets concreter gesteld worden en de scope iets duidelijker is.

Deze vraag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VNnIdIecRE60wQE1nXyyO7uerDE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cUSiDEqb2SejeScA6pE5npNO.png?f=user_large
Heeft geen 'anders' en is ook niet optioneel.

Verderop zijn er ook nog vragen verplicht die niet per se beantwoordt hoeven worden: als men geen gebruik maakt van Tweakers of juist van andere bronnen bijv..

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik weet niet of dit de goede plek is, maar ik had wat feedback over de survey over expertise en behoefte, deels UX, deels over de vragen zelf.

Qua UX vind ik het vooral jammer dat je een cijfer van 1 tm 10 moet geven. Dat je dat met een slider doet vind ik al matig, maar wat ik vooral vervelend vind is dat je niet ziet welk cijfer je hebt geselecteerd. Zeker op mobile is het niet makkelijk om het verschil tussen een 7 en een 8 op een volgende pagina te zien.

Dan over de vragen zelf; ik vind het enigzins jammerlijke selectie aan gebieden.

Verduurzaming en energie weet ik redelijk wat van af, maar van bouwen niet. Daarbij vind ik bouwen zeker wel relevant voor een deze onderwerpen, maar gaat het veel verder dan dat. Het is ook niet direct gelinkt aan het forum want daar is het wonen & mobiliteit, maar mobiliteit komt niet voor in het lijstje en smarthome is losgetrokken.

Daarbij vind ik het ook pijnlijk om te zien dat software ontwikkeling of andere andere onderdelen van professionele IT er niet te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Ik wil nog een noot toevoegen, eentje waarvan ik eerder twijfelde of ik 'm wilde noemen.
Dit is al de zoveelste enquête / vragenlijst / feedbackverzoek wat gewoon echt beter kan als je eerst intern vraagt aan tien mensen om er naar te kijken. Terwijl je wel wellicht een som van honderden uren aan tijd vraagt bij lezers van Tweakers/GoT. Waarom gaat dit zo vaak mis? ;(
Nog even los van of je je doel kunt behalen als je achteraf weet dat je onderzoeksvragen niet sluitend genoeg waren om te gebruiken.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
@True en @Gropah ik heb jullie topics even samengevoegd en verplaatst naar MF.

Bedankt voor jullie feedback :) Wat betreft de gebieden die genoemd worden, ligt de focus inderdaad op productgroepen die op Tweakers en in de Pricewatch aan bod komen. Daar zijn we primair in geïnteresseerd voor dit onderzoek. De eerste vraag gaat breder dan dat en het kan zijn dat je een techexpert bent op andere gebieden dan die genoemd worden.
True schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:28:
Deze vraag:
[Afbeelding]
Heeft geen 'anders' en is ook niet optioneel.
Deze vraag is nu niet meer verplicht.
Gropah schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:30:
Qua UX vind ik het vooral jammer dat je een cijfer van 1 tm 10 moet geven. Dat je dat met een slider doet vind ik al matig, maar wat ik vooral vervelend vind is dat je niet ziet welk cijfer je hebt geselecteerd. Zeker op mobile is het niet makkelijk om het verschil tussen een 7 en een 8 op een volgende pagina te zien.
Dat is niet zo handig, zullen we in het vervolg op letten bij het gebruik van deze tool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
True schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:49:
Ik wil nog een noot toevoegen, eentje waarvan ik eerder twijfelde of ik 'm wilde noemen.
Dit is al de zoveelste enquête / vragenlijst / feedbackverzoek wat gewoon echt beter kan als je eerst intern vraagt aan tien mensen om er naar te kijken. Terwijl je wel wellicht een som van honderden uren aan tijd vraagt bij lezers van Tweakers/GoT. Waarom gaat dit zo vaak mis? ;(
Nog even los van of je je doel kunt behalen als je achteraf weet dat je onderzoeksvragen niet sluitend genoeg waren om te gebruiken.
Dit soort onderzoeken checken we intern altijd bij elkaar. Ik ben het met je eens dat we ernaar moeten streven om vraagstellingen, antwoordopties, routing etc zo goed mogelijk in te richten, zodat we de valideit van het onderzoek borgen. Bij dit soort grootschalige onderzoeken (uitgezet over de hele site en dus met duizenden respondenten) krijgen we ook altijd wel feedback, al dan niet via het forum. Daar zitten terechte punten bij die we zeker ook meenemen in een volgend onderzoek, maar soms ook om zaken die echt geen verschil gaan maken of keuzes die wij bewust hebben gemaakt. Either way kunnen we de interne check wel nog wat uitgebreider rond laten gaan in het team, dus die suggestie nemen we over :)

Dit topic is gesloten.