AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
Vraag
Beste antwoord (via Gijs007 op 09-10-2024 23:00)
Je kunt de meerpuntssluiting op je achterdeur gewoon vervangen door een uitvoering waar je die extra handling niet hoeft uit te voeren.
Gelukig is het een gangbaar merk, BUVA.
Schroef de boel er uit (deurbeslag er af, cilinder er uit, MPS uit je deur) en neem die mee naar een ijzerwaren zaak (geen DHZ).
Die kunnen je zo aan een ander slot helpen.
Wat betreft de draaiknop op je voordeur, is ook een kwestie van alleen de cilinder verband
Bijzonder dat er in deze situatie (glaspartij naast je deur) een knopcilinder zit.
Dit "mag niet" volgens politie keurmerk/SKG, en dus ook een dingetje qua verzekering.
Geen onoverkomelijke dingen.
Schroef de boel er uit (deurbeslag er af, cilinder er uit, MPS uit je deur) en neem die mee naar een ijzerwaren zaak (geen DHZ).
Wat betreft de draaiknop op je voordeur, is ook een kwestie van alleen de cilinder verband
Bijzonder dat er in deze situatie (glaspartij naast je deur) een knopcilinder zit.
Dit "mag niet" volgens politie keurmerk/SKG, en dus ook een dingetje qua verzekering.
Live from Denmark
Alle reacties
Dat omhoog en omlaag doen van je deurklink zorgt er volgens mij alleen voor dat die extra beveiliging waar je het over hebt ingeschakeld wordt. Bij het op slot doen zul je dit dus moeten blijven doen en ik denk dat je daarna pas met je sleutel (of dus met het slimme slot) de cilinder kunt draaien. Voor het open doen zou het volgens mij niet uitmaken, het slimme slot kan dan de cilinder open draaien zonder problemen.
Klopt. Echter het liefst vervang ik dan het mechanisme, zodat het sluiten ook gewoon automatisch gaat.HenkEisDS schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:42:
Dat omhoog en omlaag doen van je deurklink zorgt er volgens mij alleen voor dat die extra beveiliging waar je het over hebt ingeschakeld wordt. Bij het op slot doen zul je dit dus moeten blijven doen en ik denk dat je daarna pas met je sleutel (of dus met het slimme slot) de cilinder kunt draaien. Voor het open doen zou het volgens mij niet uitmaken, het slimme slot kan dan de cilinder open draaien zonder problemen.
Weet alleen niet wat ik dan moet vervangen.
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
Denk dat dit niet zomaar gaat. Met die deurklink zet je de diefstal dingen vast en daar is wat kracht voor nodig, vandaar dat het niet met de sleutel gaat want daar kun je niet genoeg kracht mee zetten.
Dat mechanisme loopt door de hele deur, is niet zomaar even te vervangen.Gijs007 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:54:
[...]
Klopt. Echter het liefst vervang ik dan het mechanisme, zodat het sluiten ook gewoon automatisch gaat.
Weet alleen niet wat ik dan moet vervangen.
Als je dat mechanische ook automatisch wil aansturen krijg je een hele andere (prijs)klasse slot, standaard slimme sloten kunnen hier niet mee.
Sowieso is veiligheid wel iets om te overwegen, over het algemeen zijn slimme sloten een stuk makkelijker fysiek te kraken voor een inbreker dan een gewone moderne cylinder, en ze zijn ook nog vatbaar voor digitale/elektronische aanvallen. De veiligheid van een slim slot is echt een stuk lager dan een gewoon dom modern slot, dus het is een afweging tussen gebruiksgemak en veiligheid.
Je kunt de meerpuntssluiting op je achterdeur gewoon vervangen door een uitvoering waar je die extra handling niet hoeft uit te voeren.
Live from Denmark
Thanks, dat is het antwoord waar ik naar op zoek was.hansie_k schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:55:
Bijzonder trouwens, want de woning is wel volgens polite keurmerk/SKG opgeleverd. Die zou ik dus nog even via de garantie vanuit de bouwer kunnen laten lopen. Weet je toevallig waar dit kwa eis genoemd staat?
bij mijn voor en achterdeur komen er ook gewoon 2 haken uit... en dat wordt gewoon door de sleutelcilinder bediend..HenkEisDS schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:58:
Denk dat dit niet zomaar gaat. Met die deurklink zet je de diefstal dingen vast en daar is wat kracht voor nodig, vandaar dat het niet met de sleutel gaat want daar kun je niet genoeg kracht mee zetten.
ik hoef niet de kruk omhoog te doen om hem op slot te krijgen..
404 Signature not found
Ja bij mijn voordeur ook inderdaad nu ik er nog eens over nadenk.
Pagina: 1